Einde Onstar per 31 december 2020

Forumindex Forums Overige Opel algemeen Einde Onstar per 31 december 2020

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #18355861

    Ro ker
    Participant
    • Topics 7
    • Reacties 34
    • Offline
    • Lid sinds:
      30 November 2016

    Onderstaande e-mail kreeg ik vandaag:

    Dit is wat u moet weten.
    OnStar
    BELANGRIJKE MEDEDELING
    OnStar en WiFi-diensten
    eindigen op 31 december 2020
    Geachte heer/mevrouw,

    In augustus 2017 heeft Groupe PSA de automerken Opel en Vauxhall gekocht van General Motors. OnStar Europe Limited was geen onderdeel van deze overname en blijft een onderneming van General Motors.

    Als gevolg van deze overname zullen OnStar- en WiFi-diensten via de OnStar-verbinding (indien beschikbaar in uw land) vanaf 31 december 2020 niet meer beschikbaar zijn voor Opel.

    Wij begrijpen dat u bezorgd bent dat dit uw Onstar-diensten zal beïnvloeden, maar als u een betaald Onstar-abonnement heeft, blijven wij u tot de genoemde datum dezelfde uitzonderlijke dienstverlening bieden.

    Wat gebeurt er daarna?

    U hoeft niets te doen. Wij waarderen u als trouwe klant en, wanneer u uw abonnement voortzet, verandert er niets tot eind 2020. Tot die tijd kunt u gebruik blijven maken van alle OnStar-faciliteiten die u en uw naasten veiligheid bieden – automatische hulp bij pech/ongelukken*, 24/7 toegang tot getrainde adviseurs, assistentie bij diefstal van uw auto, diagnostische gegevens op verzoek en alles wat er nog meer bij uw abonnement inbegrepen is.

    Als u vragen heeft over uw proefabonnement of meer wilt weten, kijk dan op onze Vraag- & Antwoordpagina’s.

    Of, zoals altijd, kunt u op de blauwe knop drukken en met één van ons spreken.

    Wij nemen contact met u op zodra we aanvullende informatie voor u hebben.

    Hoogachtend,

    Brian McCreavy
    Directeur OnStar Europe
    * OnStar fungeert als link naar bestaande noodhulpdiensten. Mogelijk verzenden niet alle voertuigen alle gegevens over ongelukken.

    OnStar diensten zijn afhankelijk van de beschikbaarheid en dekking van mobiele netwerken.

    Deze e-mail werd gestuurd door OnStar Europe Ltd, Luton HQ & Training Centre, Osborne Rd, Luton, Bedfordshire, LU1 3YT, UK1-151-150
    Geregistreerd in Engeland en Wales nr.08582207. BTW nr. GB170 0812 43

    Gelieve niet op deze e-mail te antwoorden. Als u contact met OnStar Europe Ltd wilt opnemen, doe dat dan via e-mail op onstar.europe@onstar.com, via fax op +443305870396 of telefonisch op één van de volgende contactnummers:

    Internationaal gratis: (00)80080022334

    Zoek lokaal telefoonnummer: https://www.onstareurope.com/nl/local-numbers

    Gelieve uw gegevens up-to-date te houden.

    #18355845

    aapje1963
    Participant
    • Topics 91
    • Reacties 1288
    • Offline
    • Lid sinds:
      28 July 2006

    Open eindigd 2020 zijn dienst Onstar.

    Reden door samengaan met de PSA groep.

    https://www.autoweek.nl/nieuws/opel-onstar-maakt-plaats-voor-opel-connect/

     

    OnStar-servicebericht – OnStar Europe Ltd

    Belangrijke update OnStar-diensten

     

     

     

    Astra K

    #18355850

    Roland Bergsmidt
    Participant
    • Topics 4
    • Reacties 22
    • Offline
    • Lid sinds:
      19 December 2017
    #18355856

    wolfje55
    Participant
    • Topics 0
    • Reacties 1
    • Offline
    • Lid sinds:
      11 May 2018

    Komt er nog een alternatief?

     

    #18355860

    aapje1963
    Participant
    • Topics 91
    • Reacties 1288
    • Offline
    • Lid sinds:
      28 July 2006

    Of er voor de al rijdende auto.s een vervanger komt is nergens te vinden.

    Wel de nieuwe auto s het begint met de nieuwe Corsa in 2019.  Dat wordt Connect van PSA Peugeot end.

    2024 moete alle nieuwe Opels Connect hebben.

     

    https://www.autoweek.nl/nieuws/opel-onstar-maakt-plaats-voor-opel-connect/

     

    Astra K

    #18355862

    eppo61
    Participant
    • Topics 0
    • Reacties 184
    • Offline
    • Lid sinds:
      13 May 2017

    OnStar is nu eenmaal een onderdeel van GM; bij de verkoop van Opel aan PSA is dit dus niet meegenomen:

    OnStar_mail

    #18355864

    Ro ker
    Participant
    • Topics 7
    • Reacties 34
    • Offline
    • Lid sinds:
      30 November 2016

    Dit zag ik op een Duits forum:

    Alle GM Entwicklungen verschwinden warscheinlich nächstes Jahr alle anderen Varianten und Motorisierungen und auch der Mokka. PSA will (logischerweise aber leider) kein Cent mehr für den Mokka und anderen GM Produkte investieren.

    Vor acht Monate sagte noch C. Tavares das es in vielen Ländern, viele Leute gibt die nicht bereit sind Franz. Autos zu kaufen. Das stimmt auch, man merkt es schon hier, sowie auf dem Vauxhall Mokka Forum.Vielleicht denken manche Corsa, Astra, Insignia, usw. Besitzer genau so. Mal abwarten was bis 2020-2021 noch passiert.

    Misschien wordt het tijd om nu mijn Mokka ter verkopen en over te stappen naar een ander merk. Over twee jaar konden Opels qua inruil weleens niks meer waard zijn.

    #18356103

    wimvdg
    Participant
    • Topics 0
    • Reacties 2
    • Offline
    • Lid sinds:
      18 May 2018

    Fijn dat Onstar zomaar opgeheven wordt maar hoe zit het dan met de EU-verplichting (31 maart 2018) dat alle nieuwe auto’s E-call moeten hebben, kan Onstar dan niet daarin geïntegreerd worden? :help:

    #18356133

    info.rene
    Participant
    • Topics 1
    • Reacties 16
    • Offline
    • Lid sinds:
      5 February 2017

    Heb sinds 1 jaar een Astra met onstar/wifi en kreeg deze zelfde brief/email over het stoppen van de services.

    Ben er totaal niet blij mee en vraag me af hoe wij als consumenten een gezamenlijke klacht kunnen indienen jegens Opel.

    Er zou een alternatief moeten komen.

    #18356155

    wimvdg
    Participant
    • Topics 0
    • Reacties 2
    • Offline
    • Lid sinds:
      18 May 2018

    Volgens de EU-richtlijnen moeten vanaf eind maart 2018 alle nieuwe auto’s e-call hebben. Een vergelijkbaar systeem echter alleen voor noodsituaties (en afluisterdiensten) dus de service via Onstar wordt dan niet geboden. Zou integratie nu zo moeilijk zijn?

    Ik ben het met Rene eens dat een klacht naar Opel zou moeten maar aangezien zij in de leveringsvoorwaarden hebben staan dat zij altijd eenzijdig Onstar mogen aanpassen (in dit geval dus opheffen) ik denk dus dat klagen geen zin heeft. Zou er nu geen enkele particuliere dienst zijn (bijv. ANWB) die de “meldkamer” van Onstar over wil/kan nemen, tegen een tarief van 10 € p/m moet dit toch rendabel zijn?

    #18356280

    Mark van Veluw
    Participant
    • Topics 1
    • Reacties 43
    • Offline
    • Lid sinds:
      24 January 2018

    Indien Onstar stopt, kun je dan met de hardware van de auto overstappen naar Opel Connect? Of is daar dan andere hardware voor nodig?

    Leuk, mijn bestelde Grandland is nog niet eens geleverd, weet dus nu al dat het een verloren investering is?

    -+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-
    Grandland X 1.2 Innovation met Innovation+ pakket in de kleur Amethyst purple, géén panorama dak, 22 januari besteld.

    #18356282

    Hans GLX
    Participant
    • Topics 1
    • Reacties 59
    • Offline
    • Lid sinds:
      19 May 2018

    @mark van Veluw,

    Ik had On-star er automatisch bij toen ik de auto kocht. Maar al zou het zo blijven, ik zou nooit tegen betaling het abonnement verlengen. Je hebt een mobiele telefoon bij je, en een navigatie systeem, wat wil een mens nog meer? Met de praatpalen van vroeger ging het toch ook? Al heb ik in 56 jaar nog nooit onderweg met pech gestaan. De Grandland X is mijn 17e auto. Eerst 10 auto,s van andere merken, en nu mijn 7e Opel op rij. Nooit pech onderweg gehad. Nee die On-star heeft voor mij geen toegevoegde waarde.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.