Update Navi 950 IntelliLink Europa 2018

Forumindex Forums Modellen Mokka Update Navi 950 IntelliLink Europa 2018

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 60)
  • Auteur
    Berichten
  • #18348488
    karine
    Deelnemer
      Lid sinds:
      12 January 2009

      [quote quote=18348487]Probleem met oude navigatiekaart maar eens aangekaart bij dealer. Opel Nederland doet niets, dealer gaat op zijn kosten update 2018 voor mij bestellen. Met een beetje geluk heb ik na installatie het wegenbestand van 2015/2016. Ben benieuwd. Denk dat kosten voor dealer meevallen. Inkoop zit in bedrijfskosten en btw kan worden verrekend.
      [/quote]

      Lijkt me heel sterk dat die dealer €149 voor jouw gaat ophoesten.

      #18348489
      Ro ker
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 November 2016

        Hallo Karin,

        Begrijp je negatieve reactie niet. Het is aan jou of je het gelooft of niet. Ik heb de bevestiging voor een gratis update 2018 zwart op wit staan in een e-mail van de dealer. Heb er ook geen enkel belang bij om hier iets te posten wat niet waar is.

        #18348491
        karine
        Deelnemer
          Lid sinds:
          12 January 2009

          [quote quote=18348489]Hallo Karin,

          Begrijp je negatieve reactie niet. Het is aan jou of je het gelooft of niet. Ik heb de bevestiging voor een gratis update 2018 zwart op wit staan in een e-mail van de dealer. Heb er ook geen enkel belang bij om hier iets te posten wat niet waar is.
          [/quote]
          Ik bedoel maar dan wil ik ook direct klant worden in die garage want ik heb er met mijn garagehouder al een serieuze discussie over gehad maar aan een update betalen is geen denken aan.

          #18348492
          Ro ker
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 November 2016

            Hoi Karin,

            Ok. Jammer dat jouw dealer dit niet doet. Op dit forum heb je misschien al gelezen dat er dealers zijn die hun klant met een gratis opdate tegemoet komen, maar dat er helaas ook veel dealers zijn die zich van de verouderde kaarten niets aantrekken en de klant ermee laten zitten. Niet slim, want dat kost ze toekomsting klanten.

            #18348493
            karine
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 January 2009

              [quote quote=18348492]Hoi Karin,

              Ok. Jammer dat jouw dealer dit niet doet. Op dit forum heb je misschien al gelezen dat er dealers zijn die hun klant met een gratis opdate tegemoet komen, maar dat er helaas ook veel dealers zijn die zich van de verouderde kaarten niets aantrekken en de klant ermee laten zitten. Niet slim, want dat kost ze toekomsting klanten.
              [/quote]
              Daar geef ik je 100% gelijk in.
              Misschien heeft hij een trucje om de kaart in meerdere auto’s te updaten.

              #18348494
              Ro ker
              Deelnemer
                Lid sinds:
                30 November 2016

                Zal eens kijken of ik daar achter kan komen. Ik meen ergens gehoort te hebben dat vinnummer aan de kaart wordt gekoppeld, waardoor op andere auto’s gebruiken niet zou kunnen. Of dit juist is weet ik niet. Het valt wel op dat niemand zijn gebruikte update aanbiedt, het lijkt erop dat er toch een of andere beveiliging op zit.

                #18348532
                Ro ker
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  30 November 2016

                  Om te achterhalen of kaartenmaker Here een navigatieupdate beveiligd op de site van Here de update 2018 in het winkelmandje gestopt. Zonder vermelding van het VINnummer van je auto kun je het bestelproces niet verder doorlopen. M.a.w. Als je een update bij of via Here koopt wordt deze beveiligd en is de update alleen te gebruiken in je eigen auto. Helaas….. misschien dat een softwaredeskundige de beveiliging kan omzeilen.

                  #18348534
                  vandewalp
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    26 July 2017

                    Heb in het verleden de update van 2016 naar 2017 gedaan.

                    Op geen enkele moment moet je de VIN code van de auto ingeven, de update zelf haalt deze VIN code op uit de wagen.
                    Ik heb dus het vermoeden dat die VIN code niet nodig is en enkel te maken heeft met het aankoopproces.
                    Na de update zelf wordt wel automatisch een logbestand op de USB stick geschreven waar deze VIN code wordt ingeschreven.
                    In hoeverre er tijdens het maken van deze log andere bestanden op de stick worden gewijzigd of gewist is mij onduidelijke.
                    Een 2e maal op dezelfde wagen de update doen lukt zonder problemen (heb ik zelf geprobeert) in hoeverre deze usb stick bruikbaar is op een andere wagen weet ik niet. Het zou eventueel kunnen lukken door de VIN in dit log-bestaand aan te passen of eventueel deze log gewoon te verwijderen.

                    By the way, mijn dealer heeft na de aankoop (bij de eerste servicebeurt) van mijn wagen (bouwjaar 2016 en levering maart 2017) wel gratis de update uitgevoerd. Heb bovendien nadien de update (met de usb-stick) meegeleverd gekregen. Dit wel na aandringen dat ik een nieuwe wagen gekocht had in 2017 en ik hen duidelijk heb gemaakt dat ik dus een recente versie op mn nieuwe wagen eiste.

                    #18348536
                    Ro ker
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      30 November 2016

                      Ok, dan is het nu dus duidelijk hoe het werkt. Omdat ik de update gratis ga krijgen van mijn dealer ben ik op de site van Here gestopt op het moment dat ik de pagina kreeg waar ik het VINnummer in moest geven. Wat mij opvalt is dat buiten de site van Here nergens een update wordt aangeboden, bijv. Marktplaats, die al eens door iemand anders is gebruikt. Conclusie: het is niet mogelijk of moeilijk om het na de eerste installatie aangemaakte logbestand van de usbstick te verwijderen? Ik ben geen digiexpert, mij zou het verwijderen sowieso al niet lukken.

                      #18348541
                      karine
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        12 January 2009

                        Dat moet dan toch te omzeilen zijn als het in die log op de stick staat of de radio moet bestanden op die stick gaan wijzigen.

                        @vandewalp
                        ,
                        Kan jij eventueel die bestanden op de usb stick eens niet uploaden ?
                        Trouwens als vandewalp gelijk heeft dan zou je eerst een ongebruikte usb stick moeten kopiëren alvorens deze in een radio te stoppen om daarna twee ongebruikte sticks te hebben.
                        Als het zo simpel was hadden we natuurlijk de oplossing gevonden.

                        #18348554
                        vandewalp
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          26 July 2017

                          @ karine,

                          misschien is deze beveiliging inderdaad te omzeilen maar ik meen dat dit forum niet in het leven is geroepen om illegale kopie’s van gps kaarten te verspreiden. Hiermee moet mijn inszien voorzichtig mee omgespongen worden. Dit forum is er om ervaringen en tips te delen onder gebruikers. Ok, de updates zijn niet wat ze zouden moeten zijn en de prijs is inderdaad totaal boven het normale , maar toch …. moet auteursrecht gerespecteerd worden vindt ik.

                          #18348555
                          karine
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            12 January 2009

                            [quote quote=18348554]@ karine,

                            misschien is deze beveiliging inderdaad te omzeilen maar ik meen dat dit forum niet in het leven is geroepen om illegale kopie’s van gps kaarten te verspreiden. Hiermee moet mijn inszien voorzichtig mee omgespongen worden. Dit forum is er om ervaringen en tips te delen onder gebruikers. Ok, de updates zijn niet wat ze zouden moeten zijn en de prijs is inderdaad totaal boven het normale , maar toch …. moet auteursrecht gerespecteerd worden vindt ik.
                            [/quote]

                            Geen probleem, ik krijg het wel vast.

                            #18353503
                            jeroen2403
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              1 March 2009

                              De update van 2018 is een fabeltje.

                              vernieuwde wegen die er al meer dan 2 jaar zijn staan er niet op.

                              Heb hier over met HERE.com gecommuniceerd, de maker van de kaarten en die zegt dat er in de update 2018 kaarten zitten van Q1 2016 terwijl er al kaarten zijn van Q4 2017, maar Opel geeft hier geen opdracht voor.

                              Ze zeggen dat ze bij opel 4x per jaar kaarten aanbieden.

                              #18355955
                              Zeeforel
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                21 November 2016

                                Alhier raadt de dealer (Capelle ad IJssel) erg af om de Opel updates aan te schaffen. Willen er eigenlijk ook niet over praten. “U kunt beter een TomTom gebruiken.”

                                Ik ga voor de vakantie zeker die oude TomTom (XXL) weer updaten.

                                Vermoed dat wij met NAVI950 helaas het slachtoffer zijn van de tussenfase waarin autofabrikanten hun systeem nog niet openstelde voor Google Maps etc. Helaas pindakaas zit ik nog wel 5 jaar vast aan deze auto, om mezelf niet al te veel in de vingers te snijden qua afschrijving…

                                #18355963
                                karine
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  12 January 2009

                                  Ik ben er ook van afgestapt.

                                  Gebruik de TomTom app op mijn smartphone en die werkt perfect inc flitspalen.

                                  Soms ook in combinatie met Google maps die tegenwoordig ook offline te gebruiken is en waar zelfs de actuele verkeersinformatie wordt weergegeven.

                                   

                                  #18356973
                                  Putman
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    24 July 2017

                                    Hoi Allen,

                                    Ik zie nu op de site van Here dat de prijs is aangepast naar € 99,00 (+ € 7,50 verzendkosten).

                                    Navi 900NAVI 900 IntelliLink 2.5 Europa – 2018 Onderdeelnummer T1000-25860O

                                    Productinformatie
                                    Deze onlangs bijgewerkte HERE-kaart van Europa voor uw Opel NAVI 900 IntelliLink 2.5-navigatiesysteem omvat miljoenen vierkante kilometers en vele Points of Interest.

                                    In deze nieuwe Opel kaartupdate zijn circa

                                    1 911 066
                                    kilometer aan wegen

                                    289 969
                                    eenrichtingsstraat

                                    262 844
                                    verboden te keren

                                    2 522 889
                                    straatnamen

                                    toegevoegd of gewijzigd.

                                    Behalve zeer nauwkeurige routes vindt u op deze duidelijke, gedetailleerde kaarten vele POI’s: golfbanen, theaters, hotels, parkeerplaatsen en nog veel meer, waardoor deze meest recente editie van de digitale Opel GPS-kaart de perfecte gids is voor al uw autoritten in Europa.

                                    Is hier nu sprake van een nieuwe versie?

                                    Kan iemand daar misschien op reageren?

                                    #18357053
                                    knor
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      2 June 2015

                                      [quote quote=18356973]Hoi Allen, Ik zie nu op de site van Here dat de prijs is aangepast naar € 99,00 (+ € 7,50 verzendkosten). Navi 900NAVI 900 IntelliLink 2.5 Europa – 2018 Onderdeelnummer T1000-25860O Productinformatie Deze onlangs bijgewerkte HERE-kaart van Europa voor uw Opel NAVI 900 IntelliLink 2.5-navigatiesysteem omvat miljoenen vierkante kilometers en vele Points of Interest. In deze nieuwe Opel kaartupdate zijn circa 1 911 066 kilometer aan wegen 289 969 eenrichtingsstraat 262 844 verboden te keren 2 522 889 straatnamen toegevoegd of gewijzigd. Behalve zeer nauwkeurige routes vindt u op deze duidelijke, gedetailleerde kaarten vele POI’s: golfbanen, theaters, hotels, parkeerplaatsen en nog veel meer, waardoor deze meest recente editie van de digitale Opel GPS-kaart de perfecte gids is voor al uw autoritten in Europa. Is hier nu sprake van een nieuwe versie? Kan iemand daar misschien op reageren?[/quote]

                                      De 900 is natuurlijk totaal anders dan de 950 nav( volgens mij is de 900 gekomen vanaf de mokka X terwijl we het hier nog over de gewone mokka hebben). De kaarten zijn helaas ook niet uitwisselbaar.

                                      #18357885
                                      edver
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        23 August 2010

                                        Heb zelf de Mokka X met de 900 en mag niet klagen over de werking.

                                        Voor de snelheid ( en ook voor de andere voordelen ) heb ik een dashcam geplaatst,deze geeft de snelheid ( en flitspalen  vrij nauwkeurig ) aan maar de snelheid verschilt +/- 5 a 6 km/u ,minder  dan de snelheidsmeter  !

                                        Als extra voordeel ,had vorig jaar een aanrijding met vlucht misdrijf terwijl de wagen geparkeerd stond en ik niet in de wagen zat => werd door verzekering en door het politie parket aanvaard => schade is vergoed !.

                                        #18357974
                                        van den brink
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          26 June 2018

                                          Heb ook de ,, nieuwste up date,, en die is waardeloos,  up date is niet van 2018 maar is vlg mij 2016 !!!!! dealer ingelicht en die zeggen : neem maar contact op met opel nederland !! belachelijk en een zeer slechte service  voel me gewoon op gelicht

                                          #18360073
                                          bertdewalrus
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            1 March 2010

                                            Ik heb hem gekocht via https://opel.navigation.com.

                                            Echter het navigeren naar het eiland Krk in Kroatië lukt niet systeem loopt vast, de vorige versie deed het wel gewoon. Ik dacht bestel een nieuwe update echte jammer van het geld. Diverse contacten gehad via Here echter nog geen passende oplossing.

                                            Zijn er mensen die hem ook hebben, zo ja zouden jullie dan een willen proberen te navigeren naar Glavotok 4, 51500, Krk, Kroatië, en dan graag de bevindingen melden. (het systeem loopt wel vast maar na het uitschakelen van de radio start hij weer op.

                                            Bij voorbaat dank

                                            Bert

                                            #18360302
                                            Putman
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              24 July 2017

                                              In mijn Mokka X heb ik nu als Kaartversie: 84131960, kan iemand mij misschien aangeven of dit de meest recente versie is?

                                              Alvast bedankt!

                                              #18361372
                                              bertdewalrus
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                1 March 2010

                                                Halo Heer Putman,

                                                 

                                                Zou u voor mij eens willen proberen te navigeren naar een plaats op het eiland KRK in Kroatie.

                                                Bij mij loopt ie vast

                                                BVD

                                                 

                                                Bert

                                                #18362884
                                                Baron
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  24 December 2017

                                                  Heeft iemand al ervaring met de NAVI 900 IntelliLink 2.5 Europa – 2019 update?

                                                  #18364627
                                                  h.garnier
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    5 May 2014

                                                    Ik heb 1 maand geleden de update Europa 2018-2019 geüpdatet in de mokka.

                                                    Ik had er al veel over gelezen en heb 5 jaar ermee gewacht om zeker te zijn dat de nieuwe wegen erop staan.

                                                    Dit laatste is dus helaas niet zo.

                                                    Ik woon in Maastricht en daar is de A2 ondergronds door de stad gelegd. Deze staat in de nieuwe update erop aan gegeven,

                                                    Maar de nieuwe wegen bovengronds die al Sinds begin 2018 zijn aangegeven staan er niet op.

                                                    Als ik dus naar mijn adres navigeer dan herkent hij niet de nieuwe wegen bovengronds.

                                                    Ik moet dus eerlijk toe geven dat ik niet begrijp waarom Opel met dit soort navigatie in zee is gegaan. Ik vindt het dus geen update en weg gegooid geld.

                                                    Uiteraard een reactie geplaatst bij de leverancier, maar helaas ook ik liep tegen een muur op.

                                                    Conclusie: bespaar je geld en navigeer via google maps

                                                    #18364632
                                                    Baron
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      24 December 2017

                                                      De update 2019 bevat de kaarten van het 3e kwartaal 2017. Ook ik voel me misleid door Opel.

                                                      Hier is gewoon sprake van dwaling door Opel.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 60)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.