Update Navi 950 IntelliLink Europa 2018

Forumindex Forums Modellen Mokka Update Navi 950 IntelliLink Europa 2018

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 60)
  • Auteur
    Berichten
  • #18346241
    Ro ker
    Deelnemer
      Lid sinds:
      30 November 2016

      Is er al iemand die ervaring heeft met de update NAVI 950 IntelliLink Europa – 2018 van Here, onderdeelnummer 84161645
      (€ 149,00)?

      #18346319
      Mike1973Spijkcity
      Deelnemer
        Lid sinds:
        22 July 2017

        Ro ker, daar ben ik nou ook benieuwd naar. Deel je reacties en ervaringen. :yes:

        #18346328
        Ro ker
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 November 2016

          Nog niemand met een ervaring met de update?

          #18346422
          vandewalp
          Deelnemer
            Lid sinds:
            26 July 2017

            Ik had onlangs de versie 2017 geinstalleerd op mijn opel cascada bouwjaar 2016 met navi 950 intellilink.
            Daar zitten geen snelheidsaanduidingen in en krijg je dus geen melding wanneer je te snel aan het rijden bent.
            Als tussenoplossing gebruik ik naast de interne navigatie een app op mn gsm (tomtom flitsers) om mijn snelheid in de gaten te houden
            Volgens de website van de update voor de versie 2018 van opel staat nu volgende vermeld staat :
            Deze update bevat ook nieuwe gegevens voor de volgende functies:
            Tekst-naar-spraak en stemherkenning bieden een natuurlijkere manier voor interactie met uw navigatiesysteem
            De functie Speed Limits verbetert de nauwkeurigheid van verwachte aankomsttijden, biedt meer routekeuzes en helpt bestuurders verkeersovertredingen te voorkomen
            De functie Safety Cameras wijst bestuurders op snelheidscamera’s in de buurt, zones met radar-snelheidscontrole, camera’s op kruispunten, snelheidsbeperkingen en meer

            Moet ik hieruit begrijpen dat bij de update versie 2018 wel de snelheidslimiten weergegeven worden en u verwittigd wordt dat u te snel rijdt?
            Iemand die hier een antwoord hierover heeft?

            #18346433
            Ro ker
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 November 2016

              Als eerste dank voor je reactie.

              Ik heb ook gelezen dat er nieuwe functies zouden zijn in de update 2018. Maar ik ben heel nieuwsgierig hoe de update in de praktijk uitpakt en bevalt. Dus als er iemand is die de update 2018 heeft en zijn ervaring wil delen, dan hoor ik ( en anderen) dat graag.

              #18346476
              knor
              Deelnemer
                Lid sinds:
                2 June 2015

                [quote quote=18346241]Is er al iemand die ervaring heeft met de update NAVI 950 IntelliLink Europa – 2018 van Here, onderdeelnummer 84161645
                (€ 149,00)?

                Ik vrees dat we wederom vette pech hebben en dat dit net als de 2017 update, die ik overigens wel heb, weinig tot niets heeft toegevoegd.

                Las in een Duits forum motor-talk.de een stukje van iemand die wel de update heeft gekocht en die merkte NIETS aan de kaarten zelf en zeker ook geen snelheidsinfo en speedlimits: Nach ca. 70 Minuten war das Update aufgespielt. Hat alles perfekt funktioniert!

                Es gibt keine Änderungen in der Kartenansicht:

                •KEINE Blitzer (war klar, da gesetzlich in Deutschland nicht zulässig)
                •KEINE Geschwindigkeitsanzeigen o.ä.

                Folgende neue Nummern sind dazu gekommen (siehe auch Bilder):

                84161645 – Version 20.12.10.11
                84161649 – Version 20.12.10.11

                https://www.motor-talk.de/forum/navi-intellilink-950-650-karten-update-2018-t6090262.html

                #18346492
                Mike1973Spijkcity
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  22 July 2017

                  Ik denk toch dat ik er gewoon een android systeem in gooi … navigatie gewoon te downloaden. Betaal ik nu weer 149 en volgend jaar weer …. voor een radio en navigatie. Opel slaat compleet de plank mis. In de nieuwe opels zit zeker wel een goed navigatiesysteem. Alleen deze 950 van kns is drama.

                  Opel Mokka radio navigatie DVD bluetooth 3G Wifi USB iPod
                  € 499,00
                  http://link.marktplaats.nl/m1186845142?utm_source=android_social&utm_medium=social&utm_content=app_android&utm_campaign=socialbuttons

                  #18346576
                  Kees Meijboom
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    29 July 2017

                    Ik heb de nieuwe kaart (2018 navi intellilink 950) geïnstalleerd in mijn opel Zafira uit juli 2015. Ik lees in de productinformatie dat er nieuwe functies zijn: speedlimits en safety camera’s. Als ik een route invoer merk ik er alleen niets van tijdens het rijden.

                    Ik heb deze vragen gesteld aan HERE en krijg van hen dit antwoord: Opel heeft deze informatie wel op de productbeschrijving gezet maar ons niet geinformeerd of/hoe dit te activeren is. Wij hebben een aanvraag lopen maar er nog geen antwoord op ontvangen.
                    Opel Nederland weet het ook niet….kastje naar de muur….

                    #18346579
                    Ro ker
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      30 November 2016

                      Hallo Kees,

                      Heb je mssch ook Opel Nederland om een reactie gevraagd?

                      Je reactie (en eerdere reacties zijn duidelijk), kaart niet kopen dus. Overigens is Here volgens mij ook kwalijk bezig. Ze weten dat Opel (nog) niet heeft gevraagd om activering van nieuwe functies, maar op hun site wekken ze wel de indruk dat deze er wel degelijk zijn. Update terugsturen naar Here en koopovereenkomst ontbinden? Product ruikt naar nonconformiteit, het voorspiegelen van eigenschappen, nieuwe functies, die de update niet heeft. Lijkt me ook goed idee om dit op zoveel mogelijk auto forums bekend te maken.

                      Schandalig….

                      #18346580
                      Ro ker
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        30 November 2016

                        Hallo Kees,

                        Sorry, over heen gelezen. Je schreef al eerder: Opel Nederland weet het ook niet.

                        #18346766
                        Ro ker
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          30 November 2016

                          Net nog even gekeken op de website van Here. De productinformatie is nu volledig verandert. Er is nu niets meer te lezen over Speed Limits en Safety Cams in de update 2018 (stond eerst wel op de site van Here), zie ook de dik gemaakte tekst in de reactie hierboven van Vandewalp van 26 juli 2017.

                          Ik vrees dat er weinig of helemaal niets nieuws is in de update 2018.

                          #18346775
                          vandewalp
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            26 July 2017

                            De text op de website is inderdaad gewijzigd , alle vermeldingen naar speedcams en speed limits is verwijderd , hmmmmmm.is hier soms iets loos ???

                            In ieder gevan is dit een dure update rekening houdende met het feit dat nog steeds geen snelheidsmeldingen kunnen weergegeven worden.
                            Ik dacht dat we anno 2018 toch wat verder stonden.

                            Bovendien beloofde opel bij de aankoop van mijn cascada dat op de navi 950 tevens apps zouden kunnen geinstalleerd worden en de wagen voorzien kon worden van wifi voor zeven gebruikers (mits betaling van een maandelijkse som). Dit stond vermeld op internet en in de handleiding van de navi 950 staat nog steeds hoe je apps moet installeren.
                            Geen van dit alles is het geval, het wifiabbonnement kan je in belgie niet krijgen en apps installeren op de navi 950 behoort in belgie ook niet tot de mogelijkheden.veel beloven maar uiteindelijk niks daarvan krijgen lijkt hier .

                            1500 € voor een ingebouwde navigatie zonder speedlimits, en zonder de beloofde functies is een dure aangelegenheid.
                            :-( :-( :-(

                            #18346778
                            Ro ker
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              30 November 2016

                              Hallo Vandewalp,

                              Helemaal met je eens. Ik heb ook mijn bedenkingen waarom Here ineens haar produktinformatie aanpast. Je zou haast gaan denken dat ze mijn eerdere opmerking over nonconformiteit, ontbinding koopvereenkomst en terugbetaling van € 149,90 hebben gelezen.

                              Probleem is dat je als eenling geen vuist kunt maken. Het zou prettig zijn als een consumentenorganisatie dit eens oppikt, de klachten inventariseeert en dit bij de autoproducenten / dealers aan de kaak stelt. Als ik blindelings op de site van Here had vertrouwd had ik dus een update gekocht waar ik niet veel mee opschiet. Laten we eerlijk zijn, aan de meeste autowegen en liggende wegen verandert niet veel en als er wat verandert is dat ook duidelijk. Het gaat vaak sec alleen om de nieuwbouwwijken. Een tijdje terug moest ik een straat hebben in een wijk in Eindhoven die er al drie jaren ligt. Niet in de navigatie te vinden, ik denk laat ik Onstar eens proberen. Opel geeft aan dat je dan na contact met een medewerker de locatie gedownload krijgt in je navigatiesysteem. Snel contact, maar ook daar wordt blijkbaar de kaart van Here gebruikt. Je raadt het al, straat niet bekend, maar ze konden wel een andere straat uploaden naar het navigatiesysteem die wel in die wijk moest liggen. Dan kan ik net zo goed zelf als ik in de wijk ben vragen waar ik moet zijn.

                              Schande dat Opel vanuit zijn machtspositie geen enkel begrip heeft voor zijn klanten. Zeker als je weet dat de kostprijs van een kaart gewoon al in de aankoopprijs van je auto zit.

                              P.s. Hetzelfde geldt voor de apps die je volgens Opel zou moeten kunnen installeren, ook dat is een farce gebleken.

                              #18347633
                              karine
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                12 January 2009

                                Kunnen we deze usb update niet samen aankopen ?

                                #18347645
                                Ro ker
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  30 November 2016

                                  De software is volgens mij zo beschermd dat deze maar op één auto kan worden geïnstalleerd. Samen kopen heet dus geen zin.

                                  #18347761
                                  FirstOpel
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    18 June 2014

                                    Vanaf juli in bezit van versie 2018. Update mag in mijn ogen geen update genoemd worden. Wegen van een paar jaar oud staan er nog steeds niet op of fout (Aansluiting A4 hoofddorp bv, de weg staat erop maar navigatie kan er niets mee). Verder merk ik als ik hem gebruik dat veel wegen er gewoon nog steeds niet opstaan (nieuwe aansluiting A10-A6-A1) maar ook oudere aanpassingen. Verder geen nieuwe zaken tegengekomen maar moet eerlijk bekennen ik gebruik zoals daarvoor gewoon mijn telefoon weer op te navigeren. Werkt bij mij veel beter. Laatste poging was in Zeeland maakte de opel navigatie ook weer een potje van.

                                    Maar misschien komt het omdat ik de navi 950 van het begin zonde van mijn geld gevonden heb (beloofde app die nooit kwam etc)

                                    #18347763
                                    karine
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      12 January 2009

                                      Dat die kaart niet up to date is vind ik al helemaal niet kunnen. Vraag me af wat Here met deze kaart dan gedaan heeft ?
                                      De tomtom op mijn smartphone werkt inderdaad perfect maar ik blijf het zonde vinden van de dure investering van de gps wanneer je hem niet gebruikt.
                                      Je kan trouwens hier zien wat er allemaal opstaat.

                                      #18347764
                                      karine
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        12 January 2009
                                        #18347772
                                        Ro ker
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          30 November 2016

                                          Hoi Karine,

                                          En zo creëer je omzet met weinig kosten. Je verandert niets of zo weinig mogelijk aan je kaarten en geeft ze de benaming update met een recent of toekomstig jaar. Bingo. Ik zou als autobouwer afwillen van een kaartenmaker die dit op deze manier doet. Maar ik vind het ook tekenent dat Opel geen cliams voor een recente kaartupdate (nog jaren oud) toewijst maar kennelijk ook niets onderneemt richting Here of overstapt naar een andere kaartenmaker. Voor Opel zit de grote winst in de dure aanschaf van de navigatieoptie terwijl ze weten dat er een oude versie van de navigatiekaart op zit en dat ook geen redelijk recente kaarten te verwachten zijn.

                                          Neem de proef maar eens op de som. Loop maar eens bij een Opeldealer binnen en vraag of een navigatieupdate gedaan kan worden. Niemand zegt iets over de ouderdom van de kaarten. Als koper heb je een onderzoeksplicht naar de eigenschappen van iets wat je koopt, beantwoordt datgene wat ik wil kopen wel aan wat ik van het te kopen produkt verwacht. Maar de verkoper heeft ook een informatieplicht, hij moet de koper informeren over de eigenschappen van het te kopen produkt, m.a.w. de ouderdom van de kaart, zodat de koper daarna kan beslissen is dit wat ik wil.

                                          Ik denk dat we bij Opel en Here geen steek verder komen. Dit lijkt mij echt iets voor een consumentenorganisatie.

                                          #18347939
                                          vandewalp
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            26 July 2017

                                            Mijn schoonbroer heeft een nieuwe Peugeot 5008 aangekocht verleden maand.
                                            Bij nader onderzoek stel ik vast dat ook Peugeot dezelfde kaarten van de leverancier HERE gebruikt.
                                            Bij zijn wagen is echter de aanduiding van de toegelaten snelheid standaard bijgeleverd.
                                            Bovendien krijgen zij bovenop de aankoop van deze wagen met ingebouwde GPS nog een LIFETIME gratis update van de kaarten.

                                            N groot verschil in vergelijking met Opel moet ik zeggen.

                                            #18348046
                                            calibraco
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              24 March 2011

                                              Waar kan ik zien welke versie ik heb?

                                              #18348048
                                              karine
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                12 January 2009

                                                [quote quote=18348046]Waar kan ik zien welke versie ik heb?

                                                [/quote]

                                                info

                                                #18348054
                                                Ro ker
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  30 November 2016

                                                  Druk op of bevestig achtereenvolgens:
                                                  – config,
                                                  – radioinstellingen,
                                                  – menu softwareversies,
                                                  – softwareversieinformatie.

                                                  Het bovenste nummer is de laatst geïnstalleerde versie.

                                                  Succes.

                                                  #18348184
                                                  wim moltje
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    7 August 2017

                                                    Net in het bezit van een spiksplinternieuwe Mokka X met dit systeem. Wat een achteruitgang met de TomTom die in mijn Renault Captur zat. Maakt er inderdaad soms een wazig potje van en ben al 3 keer verkeerd gereden. Ik heb ook weinig vertrouwen in de gewijzigde verkeerssituatie. Soms heb ik het gevoel dat ik in de maling wordt genomen en vele kilometers omrij. En wat mis ik de de snelheid aanduidingen en waarschuwingen.
                                                    Dikke vette tegenvaller maar voor de rest aardig tevreden.

                                                    #18348487
                                                    Ro ker
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      30 November 2016

                                                      Probleem met oude navigatiekaart maar eens aangekaart bij dealer. Opel Nederland doet niets, dealer gaat op zijn kosten update 2018 voor mij bestellen. Met een beetje geluk heb ik na installatie het wegenbestand van 2015/2016. Ben benieuwd. Denk dat kosten voor dealer meevallen. Inkoop zit in bedrijfskosten en btw kan worden verrekend.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 60)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.