Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Vervang de bougies zowieso maar eens voor 4 deZelfde bougies. Die aangekoekte bougie kan olie/waterverbruik zijn–>koppakking?
Geen luchtbel in het koelsysteem? Waterpomp nog ok? Laat je koelsysteem onder druk zetten op je expansievat. Gebruik je normaal voor een lektest, maar drukt ook luchtbellen door het systeem.
Kapje eraf trekken aan binnenkant deur, daarachter zit de stekker, en 3 dop 8 boutjes, deze losdraaien en de spiegel komt los.
Bij erop zetten ff goed het rubber ertussen zetten, en het kapje wat je eraf getrokken heb horen 3 witte drukdopjes te zitten, deze willen wel eens in de auto blijven zitten, zoja met een zeikniptangetje ff eruit wippen!
Hallo,
Toeren kloppen, bijna 4000 bij 120kph.
Kapje zal wel van het sleepoog zijn, op de sloop er 1 zoeken( eventueel dezelfde kleur).
Buitentempsensor zit onderaan de radiateur richting de bumper, vervang deze maar eens als eerste, deze willen nogwel eens stuk gaan/kabelbreuk
<p style=”text-align: center;”>Even uit me hoofd(heb geen corsa meer).</p>
De grotere kap onder het stuur losschroeven(torx) dan stuurkap, onderkap aantal schroeven, stuur draaien daar zit links en rechts een dopje met erachter een schroef. En in het tellerhuis zitten 3 schroeven rondom. Dan het kom je bij het tellerhuis zelf en daar zitten meen ik 2 schroefjes in, deze eruit en dan haal je het tellerhuis er zo uit met een stekker eraan, deze stekker gaat het om, uitklikken, goed schoonmaken/ wd40 een beetje, en dan het tellerhuis zelf, dit zijn koperen flex dingen, ook goed maar voorzichtig schoonmaken(wattenstaafje met wd40 erop), dan in omgekeerde volgorde alles terug monteren.*TIP* stuur draaien als je teller eruit probeerd te halen(dus sleutel in contact slot), de stuurkap(bovenste) mag met wat liefde ertussen uit gehaald worden( deze zal wel altijd ergens klemmen)
stekker achter op het tellerhuis eens goed schoonmaken en wat bijbuigen, daar zou ik eens mee beginnen.
Heb je het idee dat als je met verlichting aan rondrijd de problemen sneller ontstaan?
Alleen de kineet vervangen, is geen bijzondere klus waarmee je met een beetje gereedschap heel ver komt, vettig klusje dat wel, kogel zit vast met een borgveer in de binnenkant van de kogel, als je t vet goed weghaald zie je deze zitten, losmaken, kan met de bijbehorende tang of een beetje creatief zijn. Dan trek je de kogel zou van de as! Ik haal de hele as wel eerst uit de bak en doe die op de werkbank/bankschroef omdat dit 100x prettiger werkt! Dan alles goed schoonmaken, eerst nieuwe ashoes over de as, dan de nieuwe homokineet, heel goed invetten, tussen de lagers indrukken/smeren en dan rubber terugtrekken en klemmen erop en terug monteren op de auto!
<p style=”text-align: right;”>Leg hem in een pannetje water en kook dit water en kijk wat ermee gebeurd volgens mij moet die helemaal open en dicht kunnen en meer dan 1 cm</p>
Dat had mijn c corsa z10xep uit 2006(1 liter 3 cillinder) ook, heb toen eens de thermostaat vervangen omdat het naar mijn mening ook erg koud was.(83 graden) Maar had niet geholpen, verbruik ect was ok en niet aan de hoge kant( zomer 1 op 17.5, winter 1 op 16.5). Volgen mij is dit normaal bij de c corsa
Fijn om te horen dat je probleem is opgelost! Daarvoor zijn wij hier!
Ik heb ze altijd onder het stuur gesoldeerd, werkte perfect,er zit een 7 polige kabel waarvan je er 6 moet solderen(zit als het goed is een gebruikshandleiding bij) multimeter is wel handig want je moet de beide potmeters(variabele weerstanden) op precies 2.50v zetten anders stuurt die na 1 kant zwaarder of lichter, mooie aan deze potmeters is dat je ze ook beide wat hoger kunt zetten, bv 2.55volt, dan stuurt die lichter! Ga je tehoog bv 2.65volt krijg je eps foutmelding en gaat je lampje branden in je tellerunit, dan moet je hem wat terug draaien! Die link wat ik je stuurde is de goede, weet alleen niet of ze in NL bezorgen! Anders zoeken op ebay.de op: opel corsa b servolenkung
Op ebay 2 potmetertjes bestellen en zelf solderen, 45 min werk en 30 euro lichter! Die servomotor of aanstuurmodule vervangen is veels te dure oplossing!
Inmiddels het probleem gevonden?
18 oktober 2020 om 17:47 In reactie op: Opel Corsa C MT/AT 2002 Loopt erg stug, bokt met geen foutcode #18393627Ik hoop voor jou dat je geen motorschade heb!
Uitlezen en kijken of er missfire’s geregistreerd staan! Is heel erg vaak de bobinebrug! Meestal sloopt die de bougies dan ook ermee.
17 oktober 2020 om 09:02 In reactie op: Opel Corsa C. Kosten Waterlekkage bij rembekrachtiger. #183934879 van de 10 c corsa’s hebben deze kwaal, 150 euro is een goede prijs! Ikzelf heb me dashboard compleet eraf moeten halen om goed bij die plaat te komen!
Zet filmpje op youtube en kopieer de link hier! Ketting is een veel voorkomend probleem bij deze blokken ja, meestal hoor je het bij het starten(vooral koude motor) dat die een seconde of 3 echt als een diesel klinkt, tijdens het rijden hoor je de ketting amper, bij langer stationair of uitzetten motor hoor je deze ratel ook.
Onder de dynamo-poelie zit een wat dikkere veer(multiriemspanner) als deze onder de olie zit kun je er al eigelijk vanuit gaan dat je kettingspanner lekt dus stuk is en dus de distributiekap eraf moet.
Maar probeer eerst een filmpje hier te krijgen en dan kunnen we mee beoordelen!
Klinkt als eens Waterpomp, aan het stuur te zien is dit een 1995 tot 1998 model dus geen x12xe blok( ik gok een 1997 of 1998 ivm het zwarte dashboard/interieur, dit zal een X14SZ/S12SZ kunnen zijn met een riem en geen ketting) zoja meteen de thermostaat ook mee vervangen want deze zit ACHTER de riem.
Rechtsomdraaiend, meeste sets zit een links en rechts draaiende spindel bij!
Middenstuk gaat je ook niet veel meer geluid opbrengen, meeste winst haal je uit je kat/spruitstuk qua geluid. Of het past durf ik je niet zeggen
Kan toch de lamda zijn, voorverwarming van deze sonde werkt niet/ kapot. Redelijk vaak voorkomend probleem met deze sonde. Sonde werkt gewoon als deze al een beetje warm is door de uitlaatwarmte( daardoor meet jij goede waardes), is helaas apk afkeur tegenwoordig.
Heb je deze sonde toen voor een orgineel bosch vervangen met dezelfde kabellengte?
Misschien iets van een hitteschild? Die wat op je uitlaatspruitstuk zit, deze willen weleens rammelen omdat de schroefgaten stuk gaan(roest en vibraties)
Ja dat zijn die axiaal stangen inderdaad, mogen spelling hebben voor de apk, beetje raar dat het mag, want als ze meer spelling hebben voel je het op de autobaan als je van baan wisselt en spoorvorming heb. Auto lijkt dan te dweilen of zwabberen. Let op auto uitlijnen na vervanging!
Stuurhuis? Axiaalstangen stuurhuis? Dit is namelijk geen apk afkeur maar ze kunnen wel spelling hebben en dus klapperen, als je de auto opkrikt aan de voorkant en je pakt het wiel vast voel je dan spelling? Zon ding https://www.winparts.nl/onderstel-aandrijving/stuurkogels-spoorstangen/opel/astra-h-bestelwagen-l70-bouwjaar-2004-02-2010-10/c1708-588-25225/axiaal-gewricht/p114042.html let op dit is een voorbeeld, dus waarschijnlijk niet de goede!!!
Melding is de voorverwarming van je achterste lamda sonde, zie je geen motorstoringslampje branden op je dashboard?
Deze kan het inhouden veroorzaken, de luchtmassa meter is ook een kwaal. Ik weet niet hoelang je de auto al heb maar verwacht niet teveel van de 1.0 3 cillindertjes! Wat hoger in de toeren hebben ze meestal meer pit.
-
AuteurBerichten