Corsa D motormanagement lampje P0036 foutcode

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa D motormanagement lampje P0036 foutcode

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    corsad030
    Bijdrager
    • Topics 1
    • Reacties 1

Hallo allemaal,
    Ik heb een Corsa D 1.2 , bouwjaar 2010. En zoals de titel al zegt brandt het motormanagement lampje. Met zo’n goedkope obd apparaatje heb ik gescand op foutcodes en kreeg ik P0036, HO2S Heater Control Circuit Bank 1 Sensor 2. Na even zoeken vond ik dat een van de onderstaande dingen de oorzaak zou moeten zijn:

-Zekering(en) maken slecht contact of zijn defect
    -Bedrading en/of aansluitingen defect
    -Lambda-sensor defect
    -ECU defect

Ik heb niet het idee dat lambdasonde defect is, deze is in februari al vervangen en bij de obd scan geeft hij ook signaal (zie afbeelding van sensor signaal, rit van 18 minuten). Voordat ik overga tot het laten testen van de bedrading of sensor, wil ik de zekering testen. Alleen zie ik in de handleiding niets staan over deze zekering. Iemand een idee hoe ik de positie van de zekering kan vinden? Tips of ideeën voor een andere aanpak zijn ook welkom.

O2sensor graph

richardschaeks
    Bijdrager
    • Topics 80
    • Reacties 801

Kan toch de lamda zijn, voorverwarming van deze sonde werkt niet/ kapot. Redelijk vaak voorkomend probleem met deze sonde. Sonde werkt gewoon als deze al een beetje warm is door de uitlaatwarmte( daardoor meet jij goede waardes), is helaas apk afkeur tegenwoordig.

Heb je deze sonde toen voor een orgineel bosch vervangen met dezelfde kabellengte?

corsad030
    Bijdrager
    • Topics 1
    • Reacties 1

Ik heb de sensor laten vervangen door de garage. Heb nog even gezocht naar facturen of andere papieren, maar helaas niets waar iets over het type sensor staat vermeld. Heb je trouwens een idee van hoe ik de zekering van de sensor kan vinden?

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.