Opel Corsa C. Kosten Waterlekkage bij rembekrachtiger.

Forumindex Forums Modellen Corsa Opel Corsa C. Kosten Waterlekkage bij rembekrachtiger.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #18393379
    sfearox
    Deelnemer
      Lid sinds:
      16 October 2020

      Hallo,

      Heb sinds kort een Corsa C uit 2003. Alleen het vervelende probleem is dat er een flinke water lekkage is. Na regen is het zeiknat bij de bestuurderskant. Bij de rand van de rembekrachtiging bij de pendalen voel je ook dat het daar nat is. Mijn vraag is wat het ongeveer moet kosten als ik dit laat maken bij Bijv. een vakgarage.

      #18393391
      Corsa_GSi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        Er zit daar een verwijderbare metalen plaat tegen het schutbord volgens mij.

        Dus de pakking zal wel stuk zijn.

        Kwestie van de boel demonteren en vastkitten / nieuw pakking.

        Zijn wel topics al over te vinden denk ik.

        #18393399
        sfearox
        Deelnemer
          Lid sinds:
          16 October 2020

          [quote quote=18393391]Er zit daar een verwijderbare metalen plaat tegen het schutbord volgens mij. Dus de pakking zal wel stuk zijn. Kwestie van de boel demonteren en vastkitten / nieuw pakking. Zijn wel topics al over te vinden denk ik.[/quote]

          De vakgarage vraagt hier rond de 150euro. Halen ze daar alles los en kitten ze het opnieuw. Lijkt mij wel een redelijke prijs.

          #18393425
          timjoo
          Deelnemer
            Lid sinds:
            29 September 2020

            Zitten de afvoeren van de parafaan niet verstopt waardoor het via de zekeringenkast naar binnen loopt

            #18393427
            sfearox
            Deelnemer
              Lid sinds:
              16 October 2020

              [quote quote=18393425]Zitten de afvoeren van de parafaan niet verstopt waardoor het via de zekeringenkast naar binnen loopt[/quote]

              Nee alles is schoon daaronder. Ook zit de klep niet verstopt waar het water uitloopt. Binnen in de auto bij de pendalen voel je gewoon dat het nat is langs die afdichting van de rembekrachtiging. Lijkt mij dan echt dat het daar vandaan komt.

              #18393487
              richardschaeks
              Deelnemer
                Lid sinds:
                14 October 2008

                9 van de 10 c corsa’s hebben deze kwaal, 150 euro is een goede prijs! Ikzelf heb me dashboard compleet eraf moeten  halen om goed bij die plaat te komen!

                #18393543
                bandido
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  7 February 2010

                  Check de rubber van de deksel van de bcm maar eens. Die lekte bij mij ook.

                  En de rembekrachtiging tegen het schutbord lekte bij mij.

                  #18393688
                  sfearox
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    16 October 2020

                    Ik zit ook nog met een ander probleem. Mijn lambdasonde na de katalysator is waarschijnlijk defect. Lampje motorstoring brand. Uitgelezen code P0141.

                    Ze vragen hier al 228euro alleen al voor het vervangen van de sonde. In de offerte staat dat de lambdasonde 131,50 kost. Iets in mij zegt dat dit een beetje aan de hoge kant is? Plus reparatie waterlekkage 150-200. Word weer een duur grapje denk ik.

                    #18393743
                    Corsa_GSi
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      30 June 2004

                      Prijs van onderdelen kan je altijd wel online checken natuurlijk, vergeet dan niet dat de garage ook wat marge erop neemt.

                      #18393750
                      sfearox
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        16 October 2020

                        [quote quote=18393743]Prijs van onderdelen kan je altijd wel online checken natuurlijk, vergeet dan niet dat de garage ook wat marge erop neemt.[/quote]

                        Ja ok alleen ik vind het zo raar dat van bijvoorbeeld bosch. Je een sonde van 50-60 kan kopen en 1 voor het dubbele. Zelfde merk en stekker? Snap verschil niet helemaal.

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.