Piepend geluid waterpomp?

Forumindex Forums Modellen Corsa Piepend geluid waterpomp?

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #18389190
    Dennis Nierop
    Deelnemer
      Lid sinds:
      1 August 2020

       

      Ik heb sinds gisteren een piepend geluid ergen bij mijn dynamo vandaan komend. Met de serpentine riem eraf maakt hij nog steeds dit geluid.</p>
      Als ik toeren maak wordt het minder. Als ik voet vsn het gas houd wordt het erger.

      1. Wat kan de oorzaak zijn?
      #18389213
      Motormuis
      Deelnemer
        Lid sinds:
        27 March 2005

        een droog gelopen lager van je waterpomp ik zou hem vervangen maar dan ook gelijk de distributieriem want die drijft de waterpomp aan als het geen x1.2xel motor is want die heeft een ketting en kun je de waterpomp zo vervangen

        #18389292
        Haasje17
        Moderator
          Lid sinds:
          8 September 2009

          Over welk type motor hebben we het hier, kan ook de spanrol of looprol van de distributie zijn.

          #18389443
          richardschaeks
          Deelnemer
            Lid sinds:
            14 October 2008

            Klinkt als eens Waterpomp, aan het stuur te zien is dit een 1995 tot 1998 model dus geen x12xe blok( ik gok een 1997 of 1998 ivm het zwarte dashboard/interieur, dit zal een X14SZ/S12SZ kunnen zijn met een riem  en geen ketting) zoja meteen de thermostaat ook mee vervangen want deze zit ACHTER de riem.

            #18389626
            Dennis Nierop
            Deelnemer
              Lid sinds:
              1 August 2020

              Ik heb een setje besteld met thermostaat, watrrpomp en distributieriem. Bedankt alvast voor de antwoorde. Ik hou jullie op de hoogte.

              #18389826
              Dennis Nierop
              Deelnemer
                Lid sinds:
                1 August 2020

                 

                 

                Auto maakt nog steeds hetzelfde geluid. Kan dit het gasklephuis zijn ?

                Ik heb de distributieriem en waterpomp en dpanrol vervangen, zonder multiriem maakt hij nog steeds dit geluid.

                 

                 

                 

                #18393979
                richardschaeks
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  14 October 2008

                  Inmiddels het probleem gevonden?

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.