Snelheidsmeter en Toerentalmeter

Forumindex Forums Modellen Corsa Snelheidsmeter en Toerentalmeter

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #18405032
    Martijn2010
    Deelnemer
      Lid sinds:
      16 January 2021

      Hallo,

       

      Ik ben in het bezit van een Opel Corsa Twinport 1.2 uit 2005 sinds oktober 2020.

      van toen tot vanmorgen is het 2x voorgekomen dat na een kort ritje,

      en na het weer wegrijden de snelheidsmeter en de toerentalmeter het niet meer deed,

      als ik toen weer stopte (sleutel uit het contact ) , en weer wegreed deed deze het gewoon weer.

      Na vanmorgen gebeurde dit dus niet meer, de rest van de metertje doen het gewoon ,

      en verder zijn er ook geen waarschuwings  lampjes gaan branden.

       

      Iemand een idee waaraan dit kan liggen?

       

      Alvast bedankt

       

       

       

      #18405057
      richardschaeks
      Deelnemer
        Lid sinds:
        14 October 2008

        stekker achter op het tellerhuis eens goed schoonmaken en wat bijbuigen, daar zou ik eens mee beginnen.

        Heb je het idee dat als je met verlichting aan rondrijd de problemen sneller ontstaan?

         

        #18405061
        Martijn2010
        Deelnemer
          Lid sinds:
          16 January 2021

          Hallo Richard,

           

          Hoe kan ik het tellerhuis eruit krijgen, heb dit nog nooit gedaan.

          bedankt voor je reactie, ik rij altijd met de verlichting aan, dus dat lijkt me niet.3

          #18405100
          richardschaeks
          Deelnemer
            Lid sinds:
            14 October 2008

            <p style=”text-align: center;”>Even uit me hoofd(heb geen corsa meer).</p>
            De grotere kap onder het stuur losschroeven(torx) dan stuurkap, onderkap aantal schroeven, stuur draaien daar zit links en rechts een dopje met erachter een schroef. En in het tellerhuis zitten 3 schroeven rondom. Dan het kom je bij het tellerhuis zelf en daar zitten meen ik 2 schroefjes in, deze eruit en dan haal je het tellerhuis er zo uit met een stekker eraan, deze stekker gaat het om, uitklikken, goed schoonmaken/ wd40 een beetje, en dan het tellerhuis zelf, dit zijn koperen flex dingen, ook goed maar voorzichtig schoonmaken(wattenstaafje met wd40 erop), dan in omgekeerde volgorde alles terug monteren.

            *TIP* stuur draaien als je teller eruit probeerd te halen(dus sleutel in contact slot),  de stuurkap(bovenste) mag met wat liefde ertussen uit gehaald worden( deze zal wel altijd ergens klemmen)

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.