Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Wonderlijk dat er heden ten dagen nog steeds manta’s van het eerste uur ten tonele verscheinen.
Dit exemplaar is op 4 december 1970 op kenteken gezet.
Slimmer was om dat pas in 1971 te doen.
Drang was te groot denk.Het nieuwe Mantarijden voor de echte liefhebber
Echt balen als het je overkomt,je kunt het niet voorblijven als dat gebeurt.
Zeker in deze tijd niet.
T zijn de werkgevers die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.
Wij als goede arbeidskrachten worden afgeserveerd.
Waardeloos.28 februari 2014 om 04:32 In reactie op: Brabantmeeting 2014 – a.s. zondag 22 juni 2014 in Breda! #18211009@JOZO wrote:
Wellicht komen we ook nog langs op de terug weg. Hebben net dat weekend het Zeelandweekend van de Mantaclub. Dus wie weet komen we dan nog langs. Welke auto’s we dan bij hebben weet ik niet, hopelijk de rally :thumb
Rijden we samen gelijk even door joost,voor jou ligt het toch op de route naar huis.
Knappe manta,zo te zien op de foto’s is het 1 van de eerste serie 1970 ?
Die zijn er niet veel meer.
Zeker niet orgineel.
Ben daar maar zuinig opLeuk zo’n vergelijk met de taunus.
Manta is ranker en oogt netjes in vergelijk.
Taunus met 1300 motor is niet vooruit te branden.
Bijna 21 seconden nodig om de 100 km te bereiken.
Maar beide knappe wagensZou het toch een echte zijn geweest die ons ontsnapt is??
Alweer naar het buitenland.
We hadden al niet veel Manta A gte. hier in der Nederlande.
En zeker geen Witte.
:argueWelkom hier op ons Forum.
:worsAls iets meer info geeft,omtrent de benzine lekkage bij je Carbereteur.
Klein beetje meer info zou welkom zijn.
Solex,webers.injectie.
Kapotte benzineleiding,zou zo maar kunnen.Mooie Manta die het opknappen zeker waard is.
Wielrand accubak,kriksteuntjes.
Laswerk zeker,maar een Atje rij je vandaag de dag niet zomaar.
Daar moet je wel wat voor doen.Maar tof,dat je deze manta weer tot leven wilt wekken.
Is het zeker waard.Ja hier sta je stijl van achterover,k geloof niet dat dit eerder is gedaan.
Diep respect als je dit tot een rijdende combinatie weet te brengen.
Dit gaat wel erg ver,maar schijnbaar niet onmogelijk.
Gaaf man,al ben ik wel benieuwd hoe het eind resultaat eruit gaat zien.:wors :wors :wors
Ja k vraag het me ook af,alle kenmerken van een echte GTE zijn niet terug te vinden op de auto.
Velgen,voorstoelen,motor, kleurstelling.
Maar wel het stuur en de achterbank,en het embleem op de achterklep.
Lastig te achterhalen zo.5 februari 2014 om 13:57 In reactie op: LAATSTE WENS MANTA-A (OVERLEDEN 19-04-2012)restauratie manta #17969888Ja idd Respect,mensen zullen wel heel blij zijn met de voor hun emotionele weer zien met die manta.
:thumb :thumb
Dat hedde gullie goed gedaan jongensManta a2 met een a1 look,ziet er super strak uit.
Dat biesje staat er ook goed op.
Nette manta zo :thumb :thumbondek de verschillen.
Mooie aanwinst,toch een stuk nostalgie.
Op deze zou ik zuiniger zijn als je vorige.
Zoveel knappe ascona’s zijn er niet meer vandaag de dag.
Veel plezier ermeehttp://youtu.be/25RStE1VAWY” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://static.autoblog.nl/images/wp2010/Opel_Manta_A_Swinger_1975.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
Zoiets Popke.
Ja is weer netjes geworden zonder meer.
En glimmen dat tie doet,die onderste foto is de weerkaatsing zo groot.
Dat jou erin terug ziet haha3 december 2013 om 10:36 In reactie op: Opel Manta A Rally/Slalom/Behendigheid (Wattgestänge) #17651568Smoelt wel met die dikke lampen voorop.
Wordt een blikvanger Joost,goed bezig zoHedde gij da ding gekocht Popke? wis ik nie.
Die het de zelfde kleur als de mijne.Goed dat deze weer een nodige opknapbeurt krijgt.
T zal de manta zeker goed doen.
Verder orgineel laten zeker.
Alleen hoofdsteunen missen nog.
Maar of ge daar kunt aan komen?
Lastig denk.Shit nog 1 met een dicht dashboard.
Zo gedacht dat ik zo’n beetje de enigste ben met nog een maagdelijk dicht dash.
(geintje) Maar idd als deze bij jou ook nog niet is voorzien van gaten,lekker zo laten.Kunnen we in ieder geval tot 8 december blijven rijden,als er nog niet gestrooid is.
(zout op de wegen bedoel ik,geen pepernoten)Maar wat ik hier niet uit alle berichten kan opmaken.
Is de voor gestelde regeling er nou doorheen??
Zo stond het wel in de kampioen van de anwb.
K heb nog nix van de belastingdienst gehoord.
Of gaat het pas in 2014 in allemaalGrappig,al da dialect.
Ge kunt oe eigen toch het beste uitdrukken in oe eigen taal/dialect.
Correct nederlands spreekt bijna niemand.
Veel te lastig,en zeker wij brabanders vallen direct door de mand.
Die zachte G, heb je nou eenmaal.
Zo ook dialect woorden waarvan je niet eens weet dat het dialect is.
Maar gewoon gesproken taal.En wiite wa? daar magde ok best trots op zijn ok.
Ge bent wie ge bent.@petrolhead wrote:
veel mensen weten niet eens wat voor een auto het is :agent
Begint dat nu al bij de Calibra.
Dat is bij ons Mantarijders al jaren zo,zeker de Manta-a.
Moet je echt uitleggen,ronde achterlichten,croome bumpers enz.
En dan nog staan ze je glazig aan te kijkenZou iemand mij kunnen vertellen hoe het zit met de zomer/winter-stand op het luchtfilter van een manta a?
Ik kan er niks over vinden op internetKijk is onder de motorkap
Eigenlijk heel simpel,tis alleen een kwestie van het hendeltje overzetten.
Van zomer/naar winterstand.
A-manta van voor 1974 heeft (1600s zeker) dit mankracht bediendende hendeltje nog.
Das al.
Mids idd de toevoer van de luchthuishouding klopt.
Kwestie van omzetten.
Staat er trouwens ook gewoon op.
Winter/zomerstandWat een lelijk ding zeg, niks gek dat ze die hier nooit in de verkoop hebben gegooid.
Ziet er toch niet uit.
Maar idd je kunt duidelijk zien dat het familie is. -
AuteurBerichten