ja hoor…WW

Forumindex Forums Overige Slap Geouwehoer ja hoor…WW

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 122)
  • Auteur
    Berichten
  • #17261992
    saluma
    Deelnemer
      Lid sinds:
      17 November 2010

      Ongelooflijk,maar waar.Na ruim 9½ jaar bij 1 baas gewerkt te hebben kan ik vrijdag aanstaande m’n boeltje pakken.
      Fijn is dat weer!!!
      Ik had gehoopt dat de crissis mijn huis voorbij zou wandelen,maar nee hoor.Hij is binnen geweest.

      Dus weer solliciteren maar!

      gr Marcel

      #18193680
      TWA
      Deelnemer
        Lid sinds:
        17 June 2010

        Och ik heb zo’n zelfde situatie…zelf nog wel aardig wat centen er uit weten te trekken!

        Nou succes dan met de sollicitatie rondes, en probeer zo snel mogelijk uit de ww te komen, want t wordt er niet beter op als je 2 jaar op je cv hebt staan.

        Greetz Emiel

        #18193681
        StinG
          Lid sinds:
          27 May 2011

          damn, da’s bagger, heb dit in 2012 ook gehad
          gewoon eruit gepleurd-afgeschreven-niet meer nodig-te duur-en noem maar wat op
          Ik was er op 2 weken na, 10 jaar …pfff

          tis klote, maar toch suc6 ermee

          #18193682
          saluma
          Deelnemer
            Lid sinds:
            17 November 2010

            Je zet je voor meer dan 100% in bij je baas.Nog ff een half uurtje doorwerken,spullen na werktijd,enz.En dat laat ik het maar zitten,ten gunste van het bedrijf.Ik doe niet moeilijk over een half uurtje door gaan en hoef dan ook geen overwerkgeld.
            Maar nu ga ik daar toch anders over nadenken.Gewoon je uren per dag draaien,en meer niet.

            Je bent gewoon een nummer.Hoeveel je je ook inzet,hoeveel je ook doet,je wordt er gewoon uitgeknikkerd.Het ergste is………..ik was het enigste personeelslid!!!!

            #18193683
            saluma
            Deelnemer
              Lid sinds:
              17 November 2010

              Nou,mijn laatste dag is voorbij.Vandaag m’n ontslag gekregen.

              Een geluk heb ik dat ik gewoon terug kan komen,voor de 100% zekerheid.Ze kunnen mij niet missen,het is alleen het financiele plaatje van het bedrijf.Aangezien mijn baas ontzettend veel moet betalen per 4 weken voor mij en dat het aantal werken zijn terug gelopen,was het voor hem geen andere keus om mij er uit te zetten.Maar voor tijdelijk gelukkig.

              Ik kan gelukkig dus terug komen bij hem.En tja,na 9½ jaar is het toch je ’thuis ‘ geworden.

              We zien het wel verder.
              Maandag eerst maar even (na 21 jaar) naar het UWV (voorheen Arbeidsburo) en me eigen aanmelden.

              #18193684
              theunm
                Lid sinds:
                29 June 2004

                daar hoef je tegenwoordig de deur niet meer vooruit.
                weet helaas ook hoe het werkt.

                heb je nog een oprot premie mee gekregen ?
                staat er ook iets van een opzeg termijn in je contract.
                heeft er ook iemand met juridische achtergrond naar dit alles gekeken.

                als je het niet goed regelt zegt het uwv u krijgt de eerste 8 weken niet dus let op !!

                #18193685
                midnight black
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  14 December 2011

                  Dat is balen, maar die UWV dat is ook een drama. Vorig jaar failliesement meegemaakt, kon gelukkig met een doorstart aan de gang blijven maar inderdaad je gaat meer nadenken over de goodwill voor de zaak. Succes.

                  #18193686
                  black_astra
                    Lid sinds:
                    30 November 2010

                    kut man allemaal flikkers tegenwoordig met hun kutregels

                    #18193687
                    theunm
                      Lid sinds:
                      29 June 2004

                      @black_astra wrote:

                      kut man allemaal flikkers tegenwoordig met hun kutregels

                      een beetje kort door de bocht.

                      het is het zelfde als voetbal met z’n buitenspel.
                      is in het nadeel van de aanvaller maar in het voordeel van de verdediger.

                      mijn dienstverband werd na x jaar ontbonden dus de baas mocht betalen per gewerkt jaar een maand salaris.
                      verder was hij de opzeg termijn ” vergeten ” dus datum uitdienst schoof nog een maand door.
                      heb bedongen dat het zo op papier kwam dat ik direct recht had op een uitkering en dat is gelukt

                      uiteindelijk zit je zonder werk en dat is het meest klote in dit verhaal.
                      er lijkt gelukkig weer wat meer beweging in de arbeidsmarkt

                      #18193688
                      saluma
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        17 November 2010

                        Ik heb zwart op wit dat ik terug kan komen.Ik heb het volste vertrouwen in mijn baas.Heb zelfs de sleutel van de zaak op zak.Nee hoor,ik maak me geen zorgen!

                        #18193689
                        theunm
                          Lid sinds:
                          29 June 2004

                          je aanmelden dat werkzoekend bent kan via website’s http://www.uwv.nl en http://www.werk.nl.
                          je hebt hier je digiD voor nodig.

                          dat je van je baas terug mag komen is heel mooi.
                          ik hoop dat hij je 2 maanden geleden al heeft aangezegd dat het even ophoudt.
                          of als het korter is dat hij dit via de rechtbank heeft geregeld.

                          ben zeg maar ervaringsdeskundige.

                          wil je niet bang maken alleen waarschuwen wist nl zelf ook niet hoe werkte alleen mijn zus gelukkig wel

                          #18193690
                          saluma
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            17 November 2010

                            Ja,hij heeft me twee maanden geleden al aangemeld dat het er waarschijnlijk aan zit te komen dat ik rond deze tijd er uit moet.
                            Mijn gevoel zegt dat het allemaal goed komt.
                            Dat zeg ik,ik heb zelfs de sleutel en alarmbieper van de zaak nu liggen hier.Normaal moet je dat soort dingen dingen afgeven als je weg moet…

                            #18193691
                            robert_corsa
                              Lid sinds:
                              16 May 2009

                              Heb precies het zelfde gehoort woensdag
                              Mmaandag proefdag bij nieuwe werkgever

                              Sta nog lekker niet bij UWV
                              Wel via uitzendbureau helaas….

                              #18193692
                              astraTD
                                Lid sinds:
                                9 March 2009

                                Ik zit al maanden zonder NIKS! Helaas ook de astra niet meer op mijn naam.

                                #18193693
                                theunm
                                  Lid sinds:
                                  29 June 2004

                                  en maandag alles gelukt ?

                                  #18193694
                                  -BlendjuH-
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    6 April 2008

                                    @astraTD wrote:

                                    Ik zit al maanden zonder NIKS! Helaas ook de astra niet meer op mijn naam.

                                    Maanden :???:
                                    Valt mee …
                                    Hier zit ik al 2 jaar thuis :swear
                                    1 jaar volledig …

                                    Hoop dat je snel weer aan de bak komt …
                                    Trouwens hoop dat we ALLEMAAL snel weer aan de bak komen ;)

                                    #18193695
                                    KadAstra-EF
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      24 July 2010

                                      Voor degenen die ongewild werkeloos zijn: STERKTE !

                                      Rik :(

                                      #18193696
                                      HardcoreHell
                                        Lid sinds:
                                        14 March 2005

                                        Ik ken het verhaal ook.
                                        Na jezelf jaren te geven voor de zaak word je er met een smoes uitgegooid.
                                        En dan ww aanvragen en naar het uitzendbureau.
                                        Ook dat is geen pretje.

                                        Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

                                        #18193697
                                        Anoniem
                                          Lid sinds:
                                          1 January 1970

                                          tjah je blijft n nr en meer niet

                                          heb zelf gellukig nog n goede baan
                                          maar in n verleden wel zoiets aan den lijve ondervonden
                                          had toen ontslag genomen
                                          met goede (dacht ik)mondelinge afspraken
                                          want ja werkte daar al 10 jaar zonder problemen
                                          elke vrijdag n biertje op de zaak klein bedrijfje
                                          dus haast een vriendschaps sfeer

                                          echter op t moment dat ik de sleutels inleverde was dat over
                                          over uren laten we zeggen donker gekleurd

                                          werden niet meer uit betaald
                                          had nog 5 week vakantie dagen staan
                                          in overleg zou ik daarvan 4 week opnemen in de 2e maand van de opzegtermijn

                                          werd alleen ff niet uitbetaald :fy1 :argue
                                          enz enz tjah dat voelt wel ff super slecht

                                          maar juridisch kon ik er geen spel tussen krijgen :argue :fy1

                                          nog ff met de gedachte gespeeld om de zaak tot de grond toe te laten afbranden zo kwaad was ik
                                          maar heb me maar beheerst was uiteindelijk waarschijnlijk de beste keus

                                          maar zo voelde t op dat moment echt niet ;)

                                          #18193698
                                          theunm
                                            Lid sinds:
                                            29 June 2004

                                            @louwe

                                            Ik noem dat een slechte verliezer.
                                            zo iemand had wel een brandbommetje onder z’n auto kunnen krijgen.

                                            bij ons op de zaak moesten de sales zorgen dat de bank leeg raakte deden ze dat niet
                                            dan regelde de baas het wel. Dat soort grappen moet je eigenlijk een stokje voor steken maar
                                            dat red je alleen niet.
                                            de wettelijke regels zijn netjes toegepast maar als je dan geen werk meer heb schiet je daar niks mee op.
                                            laten we het maar zo zien het leven is een achtbaan en dit is een diepte punt zolang je maar gezond bent

                                            #18193699
                                            saluma
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              17 November 2010

                                              Afgelopen maandag dus naar het UWV geweest.Met 3 minuten stond ik weer buiten.Heb ik daarvoor 25 minuten met de auto heen gereden!
                                              Moet het met de PC thuis.
                                              Lekker persoonlijk allemaal.Ook moest ik een CV invullen.Compleet met de behaalde diploma’s.Nou,de helft van de diploma’s die ik gehaald heb staan er niet eens bij.Nu lijkt het net of je geen diploma’s op zak heb.
                                              Heerlijk handig die klote PC’s.
                                              Over 3 weken(!!!!) kan ik pas terecht voor een training en voorlichting over rechten en plichten.
                                              Kom je niet,gevaar voor uitkering
                                              Kom je te laat,gevaar voor uitkering (ik rij zeker alleen op de weg)

                                              Het is allemaal wat.
                                              pfffffffffff

                                              #18193700
                                              theunm
                                                Lid sinds:
                                                29 June 2004

                                                had ik je al gezegd daar hoef je de deur niet vooruit.
                                                niet vergeten je cv actief te zetten.

                                                weet niet hoe flauw ze in friesland zijn niet komen is een nono.
                                                je moet 4 sollicitaties per 4 weken doen dus effe een rondje uitzendbureau’s inschrijven en noteren wie je gesproken hebt
                                                even invullen.

                                                ze betalen rond 20ste ze betalen per 4 weken

                                                #18193701
                                                Anoniem
                                                  Lid sinds:
                                                  1 January 1970

                                                  @theunm wrote:

                                                  @louwe

                                                  Ik noem dat een slechte verliezer.
                                                  zo iemand had wel een brandbommetje onder z’n auto kunnen krijgen.

                                                  ja had ik ook heeeel veel zin aan ;)
                                                  ben achteraf wel blij dat ik t niet gedaan heb
                                                  die gevolgen konden wel eens niet te overzien zijn geweest :hmmz :hmmz

                                                  bij ons op de zaak moesten de sales zorgen dat de bank leeg raakte deden ze dat niet
                                                  dan regelde de baas het wel. Dat soort grappen moet je eigenlijk een stokje voor steken maar
                                                  dat red je alleen niet.
                                                  de wettelijke regels zijn netjes toegepast maar als je dan geen werk meer heb schiet je daar niks mee op.
                                                  laten we het maar zo zien het leven is een achtbaan en dit is een diepte punt zolang je maar gezond bent

                                                  whahaha helemaal gelijk af en toe staat je leven op de kop en soms zit je op de top

                                                  zolang je t positief blijft bekijken(snap best dat dat soms tegen valt) sta je veel sterker in je schoenen
                                                  dan waneer je in de slachtoffer rol kruipt ik ken zeer nabij gevallen die daar nooit meer uitkomen

                                                  gellukig ken ik ze ook die overal n lichtpuntje zien die laatste groep red t uiteindelijk wel weer :thumb

                                                  #18193702
                                                  saluma
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    17 November 2010

                                                    Ik ben nu definitief weg bij m’n baas.Het was niet zo’n heel groot bedrijf.Ik was de enigste werknemer.Het zoontje van de baas ging 4 a 5 jaar geleden ook schilderen,en is nu compagnon van zijn vader.
                                                    Zijn vader was al compagnon met een ander,dus nu zijn er 3 directie leden! :???:
                                                    Nu kreeg ik een soort voorstel om,na 9½ jaar vast dienstverband, als Flexwerker terug te komen.
                                                    Niet dus.
                                                    Dit pik ik niet.Het zoontje had psychische problemen,heeft een jaar in de ziektewet gelopen,opeens beter,en binnen twee weken directeur.
                                                    Nou,sorry,ik ga echt niet onder een jochie van 20 jaar werken.Het is weleens waar op papier,maar meneer gedraagt zich ook gelijk als directeur.

                                                    Dus ik heb m’n spullen opgehaalt uit de bus,sleutels ingeleverd en klaar.

                                                    pfffffffffff wat een gezeik allemaal!!!!!!
                                                    zo,dit wilde ik even kwijt.

                                                    #18193703
                                                    KadAstra-EF
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      24 July 2010

                                                      Dat hoor je helaas vaker, ze beloven dat je weer volwaardig kan terugkomen en dan geven ze je een ” 0 uren contract”
                                                      Of zoals jij zegt, op flexibele basis.

                                                      Sterkte Marcel, tis niet leuk allemaal :(

                                                      Rik :swear

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 122)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.