Autoradio manta a

Forumindex Forums Modellen Manta Autoradio manta a

  • Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17262161
    mantaA1.2
      Lid sinds:
      26 November 2013

      Hallo

      Ik ben nieuw op dit forum. Ik heb me geregistreerd omdat ik recent met de restauratie van een manta a 1.2 begonnen ben.
      Een van de dingen die ik me afvraag is of ze mijn manta (1971) ooit gemaakt hebben met een radio. Zoja vraag ik me af of ik die nog zou kunnen vinden, want in de mijne zit geen radio noch speakers.
      Alvast bedankt :D

      Mvg,
      MantaA1.2

      #18195521
      JOZO
        Lid sinds:
        29 September 2006

        Mooi zo laten! Onverprutste dashboards zie je niet veel meer ;)

        #18195522
        manta2
        Deelnemer
          Lid sinds:
          1 July 2004

          Een radio werd in die tijd later ingebouwd bij de dealer. Radio’s zijn nog te vinden op beurzen. De meest gebruikte zijn van Philips en Blaupunk. De goedkoopste was toen van Philips met AM en LG ontvangst, en de duurste was van Blaupunk sterieo, met voorkeur toetsen met FM-AM-LG ontvangst. De standaard luidspreker zat onder het dachbord boven de radio. Zat er een sterieo radio in, dan werden de luidsprekers op de hoedenplank gemonteerd.

          #18195523
          anoniem
            Lid sinds:
            30 June 2004

            Welkom hier op het forum, een 1.2 Manta is hier in Nederland aardig zeldzaam, in België was hij wel gewoon leverbaar.

            Ik heb ik de mijne een Blaupunkt gebouwd en omdat ik gaten boren zonde vond heb ik gekozen voor de ene luidspreker in het midden. Deze werden met een montageplaat geleverd waardoor je ze zo achter een klemmetje kon schuiven en maar 1 schroefje er in hoefde te draaien om het te bevestigen, de montage van de radio spreekt vanzelf

            klinkt wel bijzonder nostalgisch zo’n 1 speaker systeem in de tijd van 5.6 systemen

            #18195524
            jethro
            Deelnemer
              Lid sinds:
              3 February 2008

              @JOZO wrote:

              Mooi zo laten! Onverprutste dashboards zie je niet veel meer ;)

              Mee eens, en van af fabriek cq dus nieuw, was de plek waar de radio moest komen dicht.
              Je moest zelf de gaten maken voor de radio.
              Zoek ze maar eens die nog dicht cq onverprutst zijn.

              #18195525
              Kermitkiller
                Lid sinds:
                26 March 2005

                dicht laten die handel leg je een radio in,t dashboard kastje :thumb

                #18195526
                anoniem
                  Lid sinds:
                  30 June 2004

                  tegenwoordig kun je met een mobiele telefoon ook prima muziek maken en met een extern versterkt luidsprekertje klinkt het ook nog goed

                  #18195527
                  manta73
                    Lid sinds:
                    21 February 2010

                    Shit nog 1 met een dicht dashboard.
                    Zo gedacht dat ik zo’n beetje de enigste ben met nog een maagdelijk dicht dash.
                    (geintje) Maar idd als deze bij jou ook nog niet is voorzien van gaten,lekker zo laten.

                    #18195528
                    mogger411
                      Lid sinds:
                      10 June 2013

                      ik heb nog een dachbord liggen waar dit gat al in zit, kun je zo om komen ruilen voor een mooie dicht als je daar intressen in hebt.

                      #18195529
                      anoniem
                        Lid sinds:
                        30 June 2004

                        het word pas echt een probleem als je een (modernere) radio gaat inbouwen, de standaard gaten in het metaal van het dashboard zijn voor oude radio’s met twee knoppen aan de buitenkant.

                        Zie video hoe het in ieder geval niet moet

                        [youtube:3e463mfg]http://www.youtube.com/watch?v=hL4iNsIuGqM[/youtube:3e463mfg]

                        #18195530
                        Anoniem
                          Lid sinds:
                          1 January 1970

                          @Duurt wrote:

                          het word pas echt een probleem als je een (modernere) radio gaat inbouwen, de standaard gaten in het metaal van het dashboard zijn voor oude radio’s met twee knoppen aan de buitenkant.

                          Zie video hoe het in ieder geval niet moet

                          [youtube:3s1jkm6n]http://www.youtube.com/watch?v=hL4iNsIuGqM[/youtube:3s1jkm6n]

                          Godsamme, hier wordt ik even niet goed van zeg…..bende beunhazen :shock:

                          #18195531
                          LOSS
                            Lid sinds:
                            23 September 2005

                            Ik vond voor mijn A een originele blaupunkt opel radio type le mans A met FM en DIN aansluiting voor input van een mp3speler of iets dergelijks. Ik wilde echter geen gaten boren om een mini-jack aansluiting te maken in het dashboard dus besloten draadloos te gaan. Schakelt automatisch aan door de uitschuifbare antenneaanslutiing en reguleert deze naar 5 volt voor de BTontvanger. Past zo als pakketje in de originele ruimte achter het dash.


                            #18195532
                            anoniem
                              Lid sinds:
                              30 June 2004

                              volgens mij was de DIN aansluiting voor een booster en geen ingang.
                              Dit is waarschijnlijk een FM zendertje die tussen de antennekabel komt, heb ze te minste wel eens gezien, zaten een aantal vaste frequentie’s in waar je uit kon kiezen (voor het geval er een station op dezelfde frequentie zit) en op 1 van de voorkeurzenders in te stellen.
                              Sommige mobieltjes hebben dezelfde functie ook.

                            13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.