Na vele jaren terug bij de Ascona B

Forumindex Forums Modellen Ascona Na vele jaren terug bij de Ascona B

  • Dit onderwerp is leeg.
23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Auteur
    Berichten
  • #17263225
    FX-26-PN
    Deelnemer
      Lid sinds:
      9 January 2014

      Mijn eerste auto, 23 jaar geleden, was een Ascona 2.0S Berlina. Kenteken FX-26-PN. Deze heerlijke bak heb ik, broekie die ik was, natuurlijk aan gort gereden. Na heel veel auto’s is auto nummer 24 weer als thuiskomen. Een Ascona 2.0S Berlina automaat. Bouwjaar 1981, op kenteken in 1982 (winkeldochter waarschijnlijk; full options met schuifdak, van binnenuit verstelbare linker spiegel, metallic, SR- instrumentarium). Geruild tegen mijn 23e auto, een Peugeot 205GTI1.9 bij Marco Hof Youngtimers.
      Na een behoorlijke poetsbeurt ruikt hij weer zoals de eerste rook. De geur van velours, kunstleer, tapijt, olie. De auto die ik afrakte in 1991 krijg ik niet meer terug. De Ascona die ik nu bezit staat in een verwarmde garage aan de druppelaar. Mag geen pekeltje tegenkomen. Vlekjes poetsen we weg. Hoe we veranderen.
      Ik hoop veel leuke, interessante dingen hier te kunnen vernemen. Heb al wat rond gesnuffeld, ben blij dat er nog meer van die ‘gekken’ hier zijn! :wors
      Mijn eerste, 1991:
      De laatste, 2014:

      #18206237
      manta73
        Lid sinds:
        21 February 2010

        ondek de verschillen.
        Mooie aanwinst,toch een stuk nostalgie.
        Op deze zou ik zuiniger zijn als je vorige.
        Zoveel knappe ascona’s zijn er niet meer vandaag de dag.
        Veel plezier ermee

        #18206238
        FX-26-PN
        Deelnemer
          Lid sinds:
          9 January 2014

          Haha, dat ben ik zeker van plan. Deze dame wordt gekoesterd. Heb na de mijn eerste auto/Ascona nog een Ascona B Sport gehad. Die was pas echt gaar en rot. Het ding is ooit nog gestolen en gebruikt bij een overval op een sigarenhandel in Tilburg. Omdat ‘ie niet harder meer liep dan 160km/u zijn de dieven uiteindelijk in de kraag gepakt. Kreeg ik mijn bolide weer terug, vol met zooi (hasjpijpjes en zo). Uiteindelijk redelijk verkocht aan deelnemers van de Ascona/Mantacup op Zandvoort, 1993 of zo.
          Oh ja, mijn huidige Ascona is deze: http://www.youtube.com/watch?v=GsOydEPhwds” onclick=”window.open(this.href);return false;
          Best leuk dat er een film van de auto is gemaakt.. :D :thumb

          #18206239
          ikdenman
          Deelnemer
            Lid sinds:
            27 February 2010

            knappe ascona :thumbup

            #18206240
            asconahobbyist
            Deelnemer
              Lid sinds:
              23 June 2008

              Hele mooie auto,ook mooi dat deze dan origineel gaat blijver,er zijn er al veelsteveel verknald met andere motoren etc.

              #18206241
              Anton Verhagen
                Lid sinds:
                5 January 2014

                mooie ascona , zie dat je uit waalwijk komt dan zal ik hem zeker een keer spotten ;)

                #18206242
                Manta-aero
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  29 June 2004

                  Die ziet er heel netjes uit!

                  #18206243
                  loeks
                    Lid sinds:
                    20 November 2013

                    die ziet er zeker mooi uit .
                    alleen poetsen en rijden ” genieten “

                    #18206244
                    FX-26-PN
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      9 January 2014

                      Dank allen :thumb . Idd deze blijft origineel. Met 63000km moet het 2.0S- blok het nog wel even volhouden. Het SR- stuur wordt nog vervangen door een Berlina exemplaar (denk ik :-)). Voor het overige is en blijft het zoals het was over de afgelopen 32 jaar. In het voorjaar kom ‘ie weer naar buiten. Dan wel even wat pakkingen vervangen, er lekt wel iets op de garagevloer (tussen motor en bak, vermoed ik).

                      #18206245
                      Kadett1.2
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        2 May 2011

                        @FX-26-PN wrote:

                        Dank allen :thumb . Idd deze blijft origineel. Met 63000km moet het 2.0S- blok het nog wel even volhouden. Het SR- stuur wordt nog vervangen door een Berlina exemplaar (denk ik :-)). Voor het overige is en blijft het zoals het was over de afgelopen 32 jaar. In het voorjaar kom ‘ie weer naar buiten. Dan wel even wat pakkingen vervangen, er lekt wel iets op de garagevloer (tussen motor en bak, vermoed ik).

                        Leuk wagentje, helaas zonder vinyl dak zoals de eerste Berlina. Staan nog een aantal B Ascona’s hier in mijn buurt in Waalwijk. Word dan de derde.

                        Lekken zal waarschijnlijk de oliekeerring zijn. Is wel vaker als ze langer stilstaan vooral bij een automaat. Drukt de aandrijfas was aan 1 zijde en gaat hij op een gegeven moment lekken.

                        #18206246
                        FX-26-PN
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          9 January 2014

                          Denk idd dat het de oliekeerring is, heb dat vaker aan de hand gehad met auto’s die (te) weinig hebben gereden. Nemen we mee bij de beurt na de winter. Het vinyl dak is, denk ik, afwezig vanwege het schuifdak. Heb dat ook eens gezien bij een modeljaar ’80 Berlina, dus weer een vroegere. Ik kan er wel mee leven. ;)

                          #18206247
                          Kermitkiller
                            Lid sinds:
                            26 March 2005

                            mooie auto hoor wees er zuinig mee al heb ik het gevoel dat dat wel goed komt :thumb

                            #18206248
                            FX-26-PN
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              9 January 2014

                              Zeker weten Kermitkiller! Weet zeker dat deze erg lang ‘in de familie’ gaat blijven. :thumb

                              #18206249
                              Bobstra
                                Lid sinds:
                                18 July 2013

                                Heb er ook 1 gehad, een 19N met maar liefst 75 pk (!). Was voor een race-cursus
                                op Zandvoort. Geen vermogen, geen wegligging, wel veel lol en veel geleerd.
                                Vond het een goedmoedige en comfortabele auto. Is vreselijk misbruikt en heeft
                                op zijn oude dag constant hoge toerentallen om zijn oren gekregen. Maar die
                                oude, eenvoudige techniek was hufter-proef en gaf dus geen problemen.
                                Wel op het dak gelegen in de grind-bak …

                                Met de km.stand van jouw auto kan ‘ie nog 30 jaar mee.

                                Nog een mooi filmpje, weliswaar een Manta B, maar vergelijkbare techniek:

                                http://www.youtube.com/watch?v=l19F2YPVey0″ onclick=”window.open(this.href);return false;

                                :thumb

                                #18206250
                                remutr
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  7 August 2012

                                  nette ascona deze moet zeker bewaard blijven voor het na geslacht zo maken ze tegenwoordig geen auto’s meer.

                                  #18206251
                                  FX-26-PN
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    9 January 2014

                                    Nog steeds in love met de Ascona… Klein werk aan gehad de afgelopen 18 maanden en we rijden niet zo heel veel, 1000-1500km per jaar. Vooral veel poetsen en als kind zo blij met de originele folder van deze laatste serie die in onlangs heb gekocht.

                                    Mijn hele levensverhaal staat ook op Autoweek: http://www.autoweek.nl/autoreview/37699/opel-ascona-b-20-s” onclick=”window.open(this.href);return false;
                                    Maak vaker reviews en vind het leuk om ook over deze bijzondere (voor mij) auto te schrijven.

                                    #18206252
                                    asconaBB
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      12 March 2011

                                      super nette ascona :thumb zo zie je ze niet veel meer

                                      #18206253
                                      remo 07
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        2 May 2010

                                        Mooie Ascona zeg :thumb

                                        #18206254
                                        Borisvec
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          28 January 2015

                                          Erg mooie ascona :thumbup . Heb hem toentertijd zien langskomen op de site van Marco.
                                          Echt een soort tijdscapsule, mooi dat er van deze orginele exemplaren overblijven!

                                          #18206255
                                          FX-26-PN
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            9 January 2014

                                            Ja bijzonder. In de jaren ’90 kocht je ze voor een drol en werden ze vakkundig geslacht. De overlevenden die lang bij zorgzame eerste eigenaren zijn gebleven komen nu zeer sporadisch naar boven en worden denk ik zonder uitzondering gekoesterd als een Rolls-Royce. In ieder geval hier wel! :D
                                            Zag net de HB-21-RK, een groen metallic 4d 2.0S Berlina, verkocht bij Jari Autoparts in Vriezenveen. Mooie auto op t oog. Hoop dat de liefhebber zich hier ook meldt.

                                            #18206256
                                            FX-26-PN
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              9 January 2014

                                              Deze heb ik trouwens ook nog gehad.
                                              Een echte SPORT, in 1993.

                                              Tsja, motor was van een S met de injectie erop geschroefd. Bodem door en door rot. Stoelen op houten blokjes vastgeschroefd in die rotte bodem (echt, met kranten en al). Motor liep heet in de stadsverkeer file (koppakking), olie sputte uit de uitlaat. Lasnaden van het dak waren rot. Maar een echte SPORT. :)

                                              #18206257
                                              FX-26-PN
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                9 January 2014

                                                Leuk artikel over mijn Ascona B die ik alweer twee jaar heb (unicum, maar hij blijft): http://youngtimerpagina.nl/nieuws/” onclick=”window.open(this.href);return false;

                                                #18206258
                                                Borisvec
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  28 January 2015

                                                  Leuk stukje inderdaad, het is ook echt wat aparts wat je hebt en wat je niet veel meer ziet.
                                                  De mooie kleur en de luxe voor die tijd. Iedereen heeft ook wel een jeugdherinnering aan de ascona.
                                                  Wij werden in de jaren tachtig soms naar schaatsen gebracht in een bruine ascona B. Een bruine 1,9s automaat. Dat scheurde lekker door de stad :thumb . Hij was wel in gebruikte staat zoals dat toen ging, paar jaar rijden en weg, maar wel een auto die je bijbleef.

                                                23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
                                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.