Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Oja,
Hele uitlaat ongeveer een jaar terug vervangen. Accu vorige jaar september. Met apk remtang vervangen. Alle vier jaar normaal onderhoud en beurten gehad bij Vrijhoeven in Heesbeen. Linker raam schaaft loopt stroef.
@Carpento wrote:
Deze dus:
https://diensten.vwe.nl/publiek/dienst/AdverteerDirectDetail.aspx?vtid=9563760&bdrid=97088&lng=nl” onclick=”window.open(this.href);return false;
Zow, dat doen ze snel. Ja, die dus.
Net op ut Astra forum gezet:
@JeRoN wrote:Beste mensen,
Vandaag mijn trouwe Astra Gsi X20XEV ingeruild bij autobedrijf Van der Klij in Geldermalsen.
Al lang niet meer op het forum geweest dus kan er niet snel een foto opzetten.Is een van 96. Bijna 4 jaar mee rondgereden. Toen ooit gekocht in nijmegen. Km stand 165dkm. Keuring tot volgend jaar februari. Helemaal origineel op ut lilluke webasto zonneraam na. Zelfs nog spatflappen erop. Zit roest op rond tankdop en achter begon ut bij de kokers. Distri en waterpomp vervangen rond de 135 meen ik…edit: 150 dus, lijkt langer terug.. Lak is niet meer zo mooi. Heb dr 1000 voor terug gekregen.
Misschien heeft iemand hier iets aan deze info.
Omdast ik un rooie B GSi heb aangeschaft :jerry
Beste mensen,
Vandaag mijn trouwe Astra Gsi X20XEV ingeruild bij autobedrijf Van der Klij in Geldermalsen.
Al lang niet meer op het forum geweest dus kan er niet snel een foto opzetten.Is een van 96. Bijna 4 jaar mee rondgereden. Toen ooit gekocht in nijmegen. Km stand 165dkm. Keuring tot volgend jaar februari. Helemaal origineel op ut lilluke webasto zonneraam na. Zelfs nog spatflappen erop. Zit roest op rond tankdop en achter begon ut bij de kokers. Distri en waterpomp vervangen rond de 135 meen ik..edit: 150 dus, lijkt langer terug… Lak is niet meer zo mooi. Heb dr 1000 voor terug gekregen.
Misschien heeft iemand hier iets aan deze info.
Dat ligt natuurlijk nogal aan de staat van de auto en daarmee ook de staat van de onderdelen. Dus km-stand, hoe is het interieur, is het plaatwerk deuk vrij, enz, enz
Zit dus niet zo’n WOK op. En geen nieuwe apk vervaldatum. Staat ergens binnen dan dus… :hmmz
Dat weet ik eigenlijk niet…
Ik dacht: wacht op keuren = nee en vervaldatum apk 28-04-2009, dus heeft geen nieuwe apk en hoefde niet gekeurd te worden in 2010 en 2011 en zal daarom wel geschorst zijn o.i.d.
C16XE of X16XE?
Welk bouwjaar is jouw Corsa? Dat ie dood valt is niet goed natuurlijk. Als je een c16xe blok hebt kun je ns proberen de luchtmassameter te wisselen met iemand anders met hetzelfde blok.
Als je een x16xe erin hebt zal het eerder de egr klep zijn…Maargoed, dat komt vaak voor iig. Kan natuurlijk ook iets anders zijn. Brand er geen motorstoringslampje?
Idd is zo’n F15CR bak best kort. Ik vond dat altijd fijn rijden hoor!
hmm :hmmz
Astra F x20xev ’96 160dkm: gemiddeld verbruik met veel korte ritjes erbij 320km op 38 liter 1:8,4
Zelfde Astra maar dan met kapotte luchttempsensor 210km op 36 liter :oNiet echt zuinig voor deze redelijk lichte auto toch?? heb niet echt een zware voet (meer)..
egr klep vuil? Of is die al afgedopt?
Enig idee wanneer de koppeling en drukgroep vernieuwt zijn? Bij mij was het toen een gebroken veer in de drukgroep. Eerst moeizaam schakelen in 1 en 2. En een paar weken later kon ik helemaal niet meer schakelen.
Originally posted by corsaboy
onzin, deze auto maakt daar geen gebruik van.
Is puur toeval.Is het een a corsa of b corsa gsi.
Ik vermoed een a met een c16sei motor.Dan zou je probleem de stappenmotor of egr klep kunnen zijn.
Gok zelf de stappenmotor die smerig is.
Km teller kabel is bij de 93’er corsa’s 1 kabel en vrij makkelijk te vervangen..
Laat hem eerst ff uitlezen. Kun je zelf ook met de knipperlicht methode..
Succes
Probleem gehad met een B 93er c16xe (2 delige kabel gebroken bij verbinding) en bij een 94er c16xe (kabel beschadigd door wrijving).
Eerst uitlezen idd…:vertag
Zodra de tweedelige km teller kabel breekt of bijna stuk is gaat de motor in noodloop omdat ie een signaal mist. Je zult een nieuwe kabel moeten inzetten (nieuwe zijn uit een stuk ipv twee) dan moet dat weer goed lopen.
Oei, opgelicht? :o
In principe is er niets mis met het plaatsen van een openluchtfilter. Wel zul je zoals gezegd je koude lucht aanvoer moeten aanpassen richting dat filter en/of iets van een behuizing maken van bijv. dik aluminium om de hitte van de motor te weren.
Belangrijker is dat je na het nemen van zo’n filter van bijv. Green dit GOED moeten onderhouden.
Ik heb met meerdere auto’s zo’n filter erop gehad. Elke maand filter uitbouwen, goed uitspoelen met lauw water van binnen naar buiten, laten drogen, de speciale olie netjes verdeeld (NIET TEVEEL) opnieuw inspuiten. Regelmatig controleren en als je zelf denkt dat het harder vervuild raakt in de ‘stoffige’ maanden een extra keer reinigen.Bovendien rijden er in NL heel veel mensen rond met een standaard luchtfilter in de bak die kompleet zwart is en allerlei vuil ook doorlaat, dit is minstens net zo schadelijk als een openluchtfilter wat uitgedroogd is door gebrek aan onderhoud.
V.w.b. ABS kan het door vuile sensoren komen. Deze kun je zelf schoonmaken met een koperborstel en een schuurpapiertje de zijde die naar de ABS ring op naaf wijst zuiver maken. En als je dan daar bezig bent de stekkertjes van de sensor in de wielkuip losmaken en inspuiten met contactspray.
Heb iets dergelijks ook gehad. Brand het motorstoringslampje? In noodloop?
Bij mij veroorzaakt door een kapotte nokkenassensor…..en later door de krukassensor.Staat de distributie nog op tijd?
27 oktober 2010 om 12:23 In reactie op: Corsa B 1.6gsi probleem; inhouden en hoog stationair lopen #17746354In noodloop blijft dat lampje van motorstoring continu branden als het goed is…
26 oktober 2010 om 13:19 In reactie op: Corsa B 1.6gsi probleem; inhouden en hoog stationair lopen #17746351Met dit type motor een soortgelijk probleem gehad. Na heel lang zoeken bleek de lambdasonde kapot.
Deze vervangen en liep weer goed. Er was wel iets van een 2 en 3 draads sonde, welke de goede is weet ik niet meer :hmmzWeet je de motorcode? Staat op kenteken. Er zijn verschillende 1.2 16v corsa’s.
Wat voor motor zit erin? evt. motorcode?
Doorrijden kan wel…maar je hebt kans dat je plots niet meer kunt schakelen :vertag
Idd koppeling gewoon mee vervangen.Heeft deze motor een EGR? Zijn wel de kenmerken van een kapotte of vuile klep..
Helaas heb ik weinig verstand van de nieuwe types.Hallo Vanessa,
Kun je wat meer info geven van jullie Astra? Benzine of diesel? Welke motorcode heeft ie (staat op kentekenbewijs)?
Dan kan er meer gericht een antwoord gegeven worden.. -
AuteurBerichten