Drukgroep lager versleten

Forumindex Forums Modellen Astra Drukgroep lager versleten

  • Dit onderwerp is leeg.
21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Auteur
    Berichten
  • #17226055
    CalibraV6
      Lid sinds:
      28 December 2004

      Hallo ik ben Gerard en al enig tijd bij dit forum maar dan met mijn Calibra V6 uit 1996.
      Nu hebben we sinds 1 mnd een Asta station uit 2005.
      (1.9 cdti 150 pk :wors) Erg mooie auto maar….
      Nu blijkt het dat de drukgroep lagers zijn versleten. Dus de hele bak moet er onderuit. Wat mij is verteld dat je dan meteen de hele koppeling kan vervangen. Da’s balen.

      Mijn vraag is hoe lang je met versleten drukgroep lagers kan blijven rondrijden? Enige tips omtrend dit probleem zijn welkom.

      Gr,
      Gerard

      #17729937
      astra-gtc-freak
        Lid sinds:
        3 March 2010

        Hoi Gerard,

        Dat is mooi balen heb het twee weken geleden ook laten maken was niet goedkoop.
        Als je het moet laten doen dan zou ik wel alles vervangen bij twijfel.
        Het is een vrij arbeidsintensief werkje, en als later blijkt dat de koppeling/drukgroep zelf ook vervangen moet worden dan baal je dus dubbel.
        Hoe lang kun je met zo iets doorrijden ik durf het niet te zeggen.
        Maar ik zou er geen fijn gevoel bij hebben en het zo vlug mogelijk maken.

        #17729938
        testdrive
        Deelnemer
          Lid sinds:
          12 November 2008

          het is al wat astra-gtc-freak zegt kost veel tijd om te vervangen dus als je dan toch alles open heb is het slim om alles tedoen.

          en door rijden tot hij er helemaal meestopt is niet slim want anders heb je kans dat er andere onderdelen sneuvelen.
          dus meer kosten

          #17729939
          TheGeneral
            Lid sinds:
            21 February 2010

            zoals eerder gezegd het is een hoop werk om de bak er achter vandaan te halen ik zelf zou alles vernieuwen eventueel ook de krukas keering ik zelf doe dat altijd wel je heb de boel toch los.

            en doorrijden met een versleten lager kan wel maar de kans dat je nog meer vernield is aanwezig zodra die kapot knapt en hij knapt altijd op momenten dat het net even niet uitkomt

            #17729940
            skip
            Deelnemer
              Lid sinds:
              3 May 2009

              Ik sluit me ook bij de rest aan. Als je het toch los hebt liggen kun je beter de rest ook vervangen. Later doen is weer dubbele kosten.
              Doorrijden met een versleten lager lijkt me geen optie temeer omdat de kans bestaat op beschadiging van andere delen.

              #17729941
              GSI Racer
              Deelnemer
                Lid sinds:
                25 June 2009

                Ik werk zelf in een garage, wij monteren altijd een nieuwe koppelingsset (of het moet er nog echt goed uit zien) gewoon om geen risico’s te lopen voor onszelf en de klant.

                dus gewoon alles nieuw als ik jou was:thumbup
                kost ff wat meer, maar je bent er ook weer een tijd vanaf.
                een koppeling van een diesel krijgt heel wat te voorduren met het koppel van tegenwoordig…

                #17729942
                CalibraV6
                  Lid sinds:
                  28 December 2004

                  Ok,
                  Helaas gaat het dus behoorlijk wa kosten.
                  Alvast bedankt voor de info. Ga het asap laten repareren.
                  Eerst maar even verhaal halen bij de handelaar waar ik deze 3 weken geleden gekocht heb. Vind dat hij ook maar een duit in het zakje moet doen.

                  Bedankt,
                  Gerard

                  #17729943
                  sw_reijnders
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    27 October 2005

                    geen garantie gevalletje dan?

                    #17729944
                    JeRoN
                      Lid sinds:
                      30 June 2004

                      Doorrijden kan wel…maar je hebt kans dat je plots niet meer kunt schakelen :vertag
                      Idd koppeling gewoon mee vervangen.

                      #17729945
                      Dr.Insane
                        Lid sinds:
                        20 September 2010

                        Euhhhmm…ff een vraagje Gerard.
                        Hoe kwam je er achter dat het je drukgroep is?
                        Krijg je m moeilijk de versnellingen in of piept of knarst het druklager?

                        Zowiezo zou ik er niet lang mee doorrijden want zoals al aangegeven is,dat je zomaar ineens niet meer kan schakelen omdat je niet meer kan ontkoppelen.
                        Gewoon een komplete set monteren,dus koppeling drukgroep en druklager en ook gelijk priesaslager vervangen is handig. (zit in je vliegwiel)

                        #17729946
                        CalibraV6
                          Lid sinds:
                          28 December 2004

                          Hoe ik erachter kwam?

                          Mijn schoonvader merkt dit op.
                          Ik vertelde hem dat als je de koppeling intrapt deze dan een extra bijgeluid kreeg (zo iets van taktaktaktak).
                          Maar alleen als je de koppeling helemaal intrapt. Doe je dit niet helemaal dan hoor je het geluid niet.
                          Hij had eerst een ander vermoeden, maar hij is komen kijken en kwam tot de conclusie dat de drukgroep lagers versleten waren. De auto schakelt op zich (nog) prima.

                          Gr,
                          Gerard

                          #17729947
                          Dr.Insane
                            Lid sinds:
                            20 September 2010

                            Aha! bedankt voor je info. ;)
                            Zal idd wel je druklager zijn ipv je drukgroep.
                            Voelde je niks in je koppelingspedaal,na een stukje intrappen?

                            De reden dat ik het vraag is omdat ik een trillend koppelingspedaal heb bij mn 2.2.
                            En dan alleen als ik m een stukje intrap en juist niet bij helemaal indrukken?

                            #17729948
                            mrmonkey
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              22 February 2006

                              het zou ook nog het 2-massa vliegwiel kunnen zijn… die maakt vaak een taktaktak geluid :hmmz

                              #17729949
                              CalibraV6
                                Lid sinds:
                                28 December 2004

                                De koppeling intrappen gaat erg makkelijk en verloopt gladjes. ik voel geen trillingen op het moment van intrappen.

                                Dit weekend wordt de hele koppeling vervangen (lagers drukgroep en koppelingsplaat)
                                Kosten 750 Euro :cry
                                Gr,
                                Gerard

                                #17729950
                                Dr.Insane
                                  Lid sinds:
                                  20 September 2010

                                  Zow! das een flink prijsje!
                                  Bedankt voor je info. :thumbup

                                  #17729951
                                  wim-v6
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    12 August 2005

                                    origineel gepost door Dr.Insane
                                    Zow! das een flink prijsje!
                                    Bedankt voor je info. :thumbup

                                    Valt wel mee hoor, deze heeft een Hydraulisch bediende koppelings cilinder en druklager in een, en die zijn echt KASSA.

                                    Willem

                                    #17729952
                                    CalibraV6
                                      Lid sinds:
                                      28 December 2004

                                      Even een update van de status.
                                      Ik heb afgelopen weekend mijn koppeling incl drukgroep + lagers laten vervangen, en wat blijkt Ze waren echt versleten dus echt aan vervanging toe. Maar wat blijkt het geval.
                                      In het massa vliegwiel zit teveel speling blijkt. En dit veroorzaakt dus het klapperen.
                                      MrMonkey heeft gelijk (zie boven) Dus deze moet ook vervagen worden ben ik bang.
                                      Dit is een nog duurdere grap.
                                      Heeft iemand hier ervaring mee?

                                      #17729953
                                      GSI Racer
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        25 June 2009

                                        Deze gaan aan de lopende band stuk ja, en niet aleen bij Opel

                                        Tijdje terug hebben we een Vectra 1.9 Diesel gehad met een kapot vliegwiel.
                                        Vliegwiel zelf koste iets van 1200 meen ik me te herinneren. Maar dat durf ik niet zeker te zeggen!
                                        Maar dat ze flink geld kosten is een ding wat zeker is.

                                        Heeft de garage die speling niet meteen kunnen opmerken toen het hele zooitje uit elkaar lag??
                                        Nu moet dus weer alles uit elkaar:o

                                        #17729954
                                        Fearless
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          9 January 2005

                                          750 euro valt mee, vervangen ze dan alleen het hydro. druklager???
                                          Of ook de koppelingsset erbij?

                                          Toen ik nog veel Fords repaeerde koste het spul aan onderdelen alleen al 700 euro, dit was met een 2delig vliegwiel (LUK Repset) (vliegwiel appart bestellen)

                                          Ik kan me voorstellen dat de dealer de hoofdprijs vraagt dus ik zou daar dus niet heen gaan. Het is vaak ook gewoon Luk of een ander merkje wat ze op voorraad hebben.

                                          #17729955
                                          Baas J.
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            19 May 2008

                                            Gelijk licht vliegwiel er in :)

                                            #17729956
                                            CalibraV6
                                              Lid sinds:
                                              28 December 2004

                                              Mijn monteur had nagevraagd of het goed was dat er speling in het vliegwiel zat.
                                              Bij de dealer hadden ze gezegd dat dat mocht bij dit type. De vraag is dan alleen hoeveel is normaal.
                                              Helaas kom je daar alleen achter als alles in elkaar zit en draait.
                                              Zo’n vliegwiel hebben ze vaak niet voorradig dus moet bestelt worden dat duurt dan weer een aantal dagen voordat je die weer in huis hebt. We hadden wel een andere koppeling set achter de hand want je schijnt twee types te hebben. Dus dat hadden we gecovered. Hij is zaterdag ingebouwd dus met het vliegwiel konden we niks meer mee. En mijn geldboom heeft weer ff tijd nodig om aan te groeien. heb begrepen dat ik hier wel even mee door kan rijden dus wacht hier even mee.
                                              Wat nu vervangen is is incl koppeling. Dus de drukgroep, lagers en koppeling incl. inbouw.
                                              Zijn hier met twee man 6 uur bezig geweest.
                                              Petje af voor ze.

                                              Heb de mensen gebelt waar ik de auto heb gekocht en vertelt wat er aan de hand is. Ze zouden me vanochtend terug bellen, maar dat doen ze natuurlijk niet.
                                              Wachten het nog even af.

                                              Gr,
                                              Gerard

                                            21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
                                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.