schokkende, sputterende, kuchende astra

Forumindex Forums Modellen Astra schokkende, sputterende, kuchende astra

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17226112
    tomenanja
      Lid sinds:
      19 September 2010

      Wij rijden met een astra break 1300, bj 11/2005.
      Sedert een groot jaar hebben we regelmatig (om de 3 maand) de indruk dat de auto wanneer je het gaspedaal laat komen en dan weer gas wilt bijgeven, de auto niet meer zo goed optrekt en wat ‘lucht’ hapt en bijgevolg sputtert, kucht, noem maar op… We hebben dit al 3 x voorgehad op de autosnelweg op het 3de rijvak, de auto daalde in toeren en we konden niet anders dan ons (gelukkig zonder ongelukken) laten ‘uitbollen’ naar de pechstrook. Toen we na een tijdje weer wilden vertrekken, ’trok’ hij langs geen kanten op en ging de toerenteller ook niet omhoog. Garage gebeld, zij zeiden om de auto 5′ te laten draaien zonder gas te geven en probleem was voorlopig weg, ze hebben daarna ook nog ‘iets’ schoongemaakt. In ieder geval, deze situatie vind ik echt gevaarlijk en ik zou graag wat duidelijkheid hierover. Anders tevreden, jammer van dit vervelend ‘mankement’:hmmz

      #17730723
      JeRoN
        Lid sinds:
        30 June 2004

        Heeft deze motor een EGR? Zijn wel de kenmerken van een kapotte of vuile klep..
        Helaas heb ik weinig verstand van de nieuwe types.

        #17730724
        Famempeters
          Lid sinds:
          8 March 2008

          ik zou zeker is naar de gasklep kijken ??vervuiling heeft deze motor een EGR en een stappenmotortje deze beide is goed reinigen dan zal het euvel wel weer een tijdje over zijn ..

          is er een EGR aanwezig is deze af te sluiten en dan zou je het probleem niet meer hebben

          hoelang zitten de bougie,s er in ??? en wat heeft de auoto aan km,s gedaan dat is ook wel bepalend hoe de staat van vervuiling is

          ga in plaats van de euro 95 is de betere euro 95 tanken is wel 4 cent duurder maar voorkomt ook bij mijn X16XEL een hoop vervuiling heb al wel alle zooi schoon en egr AFGEDICHT .

          WAAR KOM JE WEG ????2u2 anders maar

          #17730725
          stefanDTI
            Lid sinds:
            10 May 2007

            EGR Probleem , komt wel eens vaker voor bij de 1300 CDTI.

            #17730726
            dudeboy
              Lid sinds:
              22 September 2010

              ik zou hem een strepsil geven… je hebt best kans dat je auto een beetje verkouden is.. :O

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.