moeizaam in 1ste en 2de versnelling

Forumindex Forums Modellen Corsa moeizaam in 1ste en 2de versnelling

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17228318
    DD1
    Deelnemer
      Lid sinds:
      1 April 2005

      mijn b corsa gsi gaat wat rottig in zijn eerste en tweede versnelling. Het heeft net wat te veel weerstand. Nu had ik hier wel al eens iets gelezen over een versleten busje maar ik kan het niet meer terug vinden.

      Waar moet ik zoeken voor het busje (pook, stangen, bak) is het makkelijk te vervangen en weet iemand wat de kosten zijn. Natuurlijk zou een onderdeel nr helemaal top zijn.

      #17757862
      Junior125
      Deelnemer
        Lid sinds:
        25 January 2006

        Als je op je bak kijkt, komt er een as vanuit de caroserie die naar je bak loopt, daar tussen zit een mechanisme met witte teflon blokjes, als je de pook beweegt binnen ( ff met zn 2e doen) kun je zien of er veel speling op zit. Maar doet die het ook als de bak warm is of alleen als het koud is??
        Gr’s

        #17757863
        DD1
        Deelnemer
          Lid sinds:
          1 April 2005

          thanks,

          Hij is het ergst als de bak koud is, als deze warm is dan is het minder maar zeker niet over. ik moet ook nog een bak olie wissel doen maar omdat het schakelen naar 3,4 en 5 probleem loos gaat vermoed ik daar niet al te grote problemen. De bak zelf kraakt of doet helemaal niet.

          #17757864
          corsaracer
          Deelnemer
            Lid sinds:
            1 January 2005

            kan 2 dingen zijn…

            idd zoals junior125 zegt de (plastic) opvul dingetjes (zie foto beneden nummer 11) die willen wel eens uitslijten en daardoor speling veroorzaken.

            wat het ook kan zijn is het pennetje wat de gaffel, die uit je versnellingsbak komt, met je omkeermechnisme verbind (pennetje met nummer 19) dit pennetje is eigenlijk van te zacht materiaal gemaakt voordoor het gewoon doorslijt en zo ook weer speling veroorzaakt

            hopelijk kun je nu ff vooruit en kom je achter het probleem…

            #17757865
            DD1
            Deelnemer
              Lid sinds:
              1 April 2005

              kijk hier kunnen we wat mee, van het weekend eens de wagen op de brug gooien en op onderzoek uit gaan.

              #17757866
              max
              Deelnemer
                Lid sinds:
                30 June 2004

                Kijk ook eens je koppelingskabel na en of je koppelingspedaal niet te laag gesteld staat.

                #17757867
                corsageak
                  Lid sinds:
                  28 October 2009

                  origineel gepost door DD
                  kijk hier kunnen we wat mee, van het weekend eens de wagen op de brug gooien en op onderzoek uit gaan.

                  van bovenaf kom je er makkenlijker bij. bij mijn blokkie iig..

                  #17757868
                  joop1970
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    1 September 2010

                    Ik heb eigenlijk hetzelfde probleem, treed alleen op met een koude wagen. Heel soms geeft de bak wel een kraakje van zijn 1 ->2 moet ik het probleem dan eerder bij de synchromesh zoeken?

                    Met soms bedoel ik, hij doet het 1 keer en dan is het weg. Misschien hoor ik het 1 keer in de 2 weken.

                    #17757869
                    JeRoN
                      Lid sinds:
                      30 June 2004

                      Enig idee wanneer de koppeling en drukgroep vernieuwt zijn? Bij mij was het toen een gebroken veer in de drukgroep. Eerst moeizaam schakelen in 1 en 2. En een paar weken later kon ik helemaal niet meer schakelen.

                      #17757870
                      DD1
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        1 April 2005

                        @max de bak deed al vervelend voor ik het pedaal naar beneden bij stelde dus daar zoek ik het probleem niet zo.


                        @jeron
                        ik heb geen idee wanneer de koppeling vervangen is ik vermoed nog nooit. Maar hij heeft het sinds de aanschaf (+/- 500 km geleden) maar als er een vinger van de drukgroep stuk zou zijn of een veer uit de koppeling zou ik verwachten dat ik rammels uit de bak zou horen komen.

                        ik kijk asap het link systeem na, en ga dan pas denken aan de bak eraf trekken.

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.