Motorstoring?

Forumindex Forums Modellen Tigra Motorstoring?

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17228347
    Raymember
      Lid sinds:
      16 December 2009

      Het volgende is er aan de hand.

      Af en toe, dat wil zeggen dus niet altijd brand het motorstoringlampje op het dashboard geel en het volgende probleem doet zich voor.

      Soms bij stilstaan maakt de auto teveel toeren en zit de wijzer rond de 1.5 tot soms 2.5

      Ook als het lampje brand houd de auto enorm in tijdens stationair rijden of optrekken en voel je af en toe een hapering.

      Het probleem is dat ik met dit probleem naar de dealer ben geweest en deze konden geen probleem vinden en hebben de ECU alleen uitgelezen en fouten eruit gehaald.

      Wat zou deze problemen kunnen veroorzaken?
      Zelf dacht ik aan een sensor ofzo.

      #17758204
      JeRoN
        Lid sinds:
        30 June 2004

        egr klep vuil? Of is die al afgedopt?

        #17758205
        Raymember
          Lid sinds:
          16 December 2009

          EGR is 6 maanden geleden vervangen net voor de APK keuring

          #17758206
          miraltje
          Deelnemer
            Lid sinds:
            29 June 2004

            origineel gepost door Raymember
            EGR is 6 maanden geleden vervangen net voor de APK keuring

            het spontaan in toeren klimmen duidt op een vacuum lek.

            voor het vervangen cq afdoppenvan de egr moet het inlaattraject verwijderd worden, is alles na het vervangen wel goed luchtdicht gemonteerd?

            het verbindingsrubber van de inlaat naar de gasklep wil wel eens scheuren waardoor hij valse lucht aanzuigt.

            het inlaatspruitstuk bestaat uit 2 delen hiertussen zit een pakking, is deze vervangen of is de oude weer gebruikt?

            zijn de 5 verbindingsbouten goed aangedraaid?

            vacuumlekken kun je opsporen met remreiniger, spuit het rijkelijk op de verdachte plek bij een draaiende motor, wanneer de motor vervolgens inhoud /afslaat heb je de plak waar het lek zich bevind gevonden.

            #17758207
            Devil eye
              Lid sinds:
              25 March 2010

              dus als ik het goed begrijp moet ik het inlaat traject eraf halen als ik me egr heb afgedopt want ik heb precies het zelfde probleem.. maar waar maar bedoel je met het inlaat traject?????:P

              #17758208
              wim-v6
              Deelnemer
                Lid sinds:
                12 August 2005

                Slang tussen inlaat en gasklep niet gescheerd??

                Willem

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.