Motorblok vraag… toerental houdt lang aan.

Forumindex Forums Modellen Corsa Motorblok vraag… toerental houdt lang aan.

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17230693
    simon_marksmarks
      Lid sinds:
      8 January 2011

      Geachte mensen !

      Ik heb vandaag de opel van een maat van mij een grote beurt gegeven. gaat hier om een corsa 1.6 gsi 16v met 120d op zijn ribben.

      wat me meteen op viel was dat het blok niet lekker aan het gas hing… vanuit stationair toerental gas geven kwam deze niet meteen maar een beetje traag in toeren. eenmaal op gang en direct het gas los laten had het blok echt 3 a 4 seconden nodig om terug te vallen naar het stationair toerental.

      het is net of er een veel te zwaar vliegwiel op zit. die indruk kreeg ik.

      gasklep nagekeken maar deze reageert goed en loopt soepel.

      Ik ga morgen even een compressie-test voor het blokje uitvoeren maar ben nog op zoek naar wat de standaard waarde zou moeten zijn. iemand toevallig die dit uit zijn hoofd weet ?

      Grote dank, Simon

      #17791904
      Marcus-Corsa
        Lid sinds:
        11 September 2010

        Hoe hoog blijven de toeren lopen? nog boven de 2000 ?
        of meer zo op 1100 1200 ?

        #17791905
        JeRoN
          Lid sinds:
          30 June 2004

          C16XE of X16XE?

          #17791906
          OrangeArrow
            Lid sinds:
            18 February 2007

            denk dat er niks aan de hand is hoor, lekker vanaf blijven, je maakt het vaak alleen maar erger… Toerental word altijd opgevangen als je het gas los laat, gaat nooit meteen terug naar 800 o/min.
            Compressie zal rond de 11 bar liggen normaal, maar waarom zoek je daar het probleem in????

            #17791907
            Fearless
            Deelnemer
              Lid sinds:
              9 January 2005

              Enigste wat je kan kijken ff snel is de staat van alle vacuumslangetjes.

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.