Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
IK HEB MET DEZE MOTOR AL MEER DAN 200000KM ER OP ZITTEN EN RIJD NOG STEEDS EN ME ZOON DIE HEEFT EN ASTRA G EN WIL NIET KAPOT AL MEER DAN 300000 ER OP ZITTEN 8 KLEPPER VERBRUIKT ALLEEN WAT OLIE MAAR DAT IS TE DOEN OLIE LIDL IS GOEDKOOP
Astra uit 2004 1.6 8 klepper gaat naar de 400.000 km gewoon niet kapot te krijgen op lpg g3
ff en late reactie Opel Zafiera b uit 2010 van uit de fabriek lpg die hebben zover ik het weet al harde kleppen dus die kunnen makkelijk 300000 km. halen van de anderde motoren gewoon op sites kijken hoeveel die motoren gelopen hebben.
ja , middenconsole eraf en dan zie je waar die kabels aan vast zitten, er zitten allen maal tanden op en die moet dan weer afstellen omdat er na jaren rek is opgekomen, maar vraag me niet hoe je het nu precies moet doen ik denk kijken waar de meeste speling op zit en dat stuk korter maken door middel van een tand te verschuiven
Maar opel was duurder dan FSRS 152,euro en opel vroeg 200 euro per stuk, maar ik heb, als ik die sachs had besteld nog steeds geen garantie dat ik precies dezelfde krijg als GM opel, nee dan moet weer de retourkosten betalen en het duurt dan weer weken, nee dank je, ik heb ze gisteren er onder gezet en vandaag er mee gereden en het rijdt 100% zoals ie nieuw was , maar de ellende is begonnen omdat de demper een rare korte slag hebben, ja daar hoef ik niet mee te gaan crossen hahah 10 cm. lengte
Hoi ik heb nog even naar die nummers gekeken die jij me hebt toegestuurd maar daar kan ik ook niks mee , ik heb op die site,s gekeken maar altijd een vervangende demper dus die met een lange zuigerstang en niet een een echte originele opel demper, inmiddels was ik in contact gekomen met de firma FSRS fsrs-carparts.nl en die hebben mij verzekerd dat ze de echte originele opel dempers konden bezorgen en die heb ik nu vanmiddag binnen gekregen dus zo blij als een gek zogezegd en die ga ik morgen er onder zetten, dus zoek maar niet verder meer al heb ik nog een boel vragen over het bestellen van bepaalde onderdelen, bedankt voor de moeite , groetjes Hennes
Zal er nog een duidelijke foto bij doen van die ik heb gestuurd is niet te lezen zie ik
ik denk dat er iets mis is met de ,,control unit engine,, ja beter laat dan nooit dat zou ook verklaren van dat toerental schommeling
hoi , ben ik weer ik geef je de nummers en wat foto,s en ik ben benieuwd wat jij kan vinden : van boven naar beneden, GM 28157657
93862689
368135153
ja dat waren ak de nummers die ik kan vinden, en een foto met als je de veer moet opspannen, groetjes Hennes
Hoi ja sorry voor dit heele laten bericht, ja ik ben er nog niet uit ik denk dat ik met de oude dempers en veer naar mijn opeldealer ga en het probleem uitleggen (dit raadsel) ik heb het probleem aan enkele mensen voorgelegd en die kwamen er ook niet uit, ik zal het nog even snel uitleggen, ik heb een zavira b uit 2010 en daar heb ik de demper met veren verwijderd ik heb toen andere dempers gekocht TWR JGM6378T en toen alles weer in elkaar gezet Met de oude originele Veer.
Nou niet moeilijk de auto veerde knap slap en heb toen alles weer uit elkaar gehaald en zag toen dat de nieuwe demper een bijna eens zo lange uitslag had dan de oude demper dus dat is al niet goed, als je de oude demper met de oude veer weer in elkaar zet dan zie je dat de veer ongeveer 10 cm. langer is dan de zuigerstang, dus ik moet de veer dan flink spannen maar dat gaat nog wel, ja het lijken wel sportdempers om eerlijk te zijn, maar ik kan bestellen wat ik wil maar ik krijg telkens weer dempers met een veel langere zuigerstang uitslag, dus ik begin te begrijpen dat ik de demper maar ook de veer zal moeten vervangen maar het probleem dan is dat ik niet pressies weet welke
Haasje 17, waar zit nu het probleem? als je der nog zin in heb, want ik heb me voorgenomen om pas volgend jaar der aan ga beginnen .
groetjes Hennes
TRW jgm6378t gas
GM 28157657
93362689 dit is het nummer
368135153
Oja weet jij hoe ik die armleuning eraf kan krijgen? hij zit aan de stoel bevestig
groetje Hennes
Ja met veel moeite ik denk 5mm. maar dat is meer een ingebouwde buffer voor de veiligheid als ie helemaal uit ze,n veren komt, maar je ziet wel de originele veer is veer te kort en heeft ook weinig kracht in vergelijk met die monroe als je daar op duwt krijg je daar geen of weinig beweging in en de originele opel veer die kan ik met hand wel een 1 cm. induwen .
die korte demper die is origineel Opel en die lange demper is van TRW jgm6378t gas
Maar ik heb gekeken die vervangende dempers die zogenaamt goed zijn die zien allemaal heel erg lang tenminste als de zuigerstang open is gefotografeerd
ik zal proberen het uit te leggen om te beginnen met de originele demper die heeft ongeveer een zuigerslag van 10 cm. de vervangende demper heeft een dubbele slag denk 18-20 cm .
Als je de veer op de originele demper monteerd dan moet ik die veer veel meer opspannen dan als ik die veer op de vervangende demper monteerd das logis, en als ik dan die veer op de vervangende demper plaats dan hoef ik de veer maar weinig op te spannen maar ja, toen ik alles had gemonteerd en er mee ging rijden ja dat was een slappe hap ja je snap wel die veer hoord niet bij die vervangende demper (allebij gas) maar om nu daar een passende veer daar bij te krijgen dat is mij nog niet gelukt, want als je bij die veren gaat zoeken dan zeggen ze algauw ja die pas op u zafira b .
ik heb er nu een bilstein dempers op staan met een zeer stijve veer van monroe SP3416 geloof ik maar dat is geen combinatie hiermee kan ik crossen ja echt en de echte opel dempers koste 150 euro per stuk ja als ik dat had geweten dan had ik die meteen besteld en die TRW die liggen nu op de zolder en daar moet ik eigenlijk een passende veer bij zien te krijgen, ik hoop dat je er iets van begrijpt want logis uit leggen is niet aan mij besteed adhd hahah
Hoi haasje 17 fijn dat je reageerd , Het is een originele steun aan de stoel vast en het is een soort van een bakje maar de klepsluiting is kapot en ik wil hem er uit halen om het klepje(deksel) vast te kitten en dus alleen maar als armleuning te gebruiken maar ik weet niet om zonder te beschadigen hem er af te krijgen.
groetjes Hennes.
ps is de site vernieuwd?
24 september 2020 om 23:56 In reactie op: Opel Corsa D opc 2008 !Schokbrekers origineel nodig! #18390719zou iemand ook weten wat ik moet doen om aan orginele dempers te komen voor mijn zafira B, mag ook een ander merk zijn maar dan loop ik tegen een probleem op en dat is: de orginele dempers hebben en korte slag en vervangende dempers daarvan is de slag 2x zo lang en je snap zeker wel als ik dempers bestel met een slag 2x zo lang dat mijn veer dan niet goed is voor deze dempers of daar moeten dan ook weer andere dempers voor kopen maar dan het probleem welke veren ??ik kan je zeggen met veel zekerheid dat je dat niet lukt.
Dus ik moet dempers hebben met een korte slag en dan kunnen de orginele veren er ook op blijven, wie heeft hier op nog andere ideeen ???
Ik wil er nog iets aan toe voegen, ga als je problemen heb gewoon ff naar de garage liefs opel of iemand die van die kabels verstand heeft en laat hem eerst eens afstellen kost maar rond de 40 euro en dan kan je altijd verder kijken.
En als je het wiel opkrikt en er aan draai wat merk je dan??
Nou maar weer verder gegaan met het probleem zwaar schakelen, kabels waren oke dus ik heb er nieuwe versnellingsbak olie in laten doen dat werd weleens tijd er zat te weinig in en was vervuild ja dat kan naar 10 jaar, die man heeft er een deksel afgehaald van de bak en heefd er in gekeken of er tandwielen beschadigd waren maar op het zicht was daar niks mee aan de hand maar zo gezegd zo gedaan de bak bleef zwaar schakelen ja iets beter maar mag geen naam hebben, zelf heb ik naar de kabels gekeken maar aan de kabels was niks aan te merken die waren in mijn ogen 100% had ze onde de bak losgemaakt en aan de bovenkant dus ik kon er op uitmaken dat kabels goed waren boortje 5 mm. er onder bij de bak ingestoken en aan de bovenkant de vergrendeling ingehaakt dus kon ik me kabels afstellen, alles weer in elkaar gezet en gaan rijden maar nog steeds zwaar schakelen en was toen ten einderaad zo dat ik opzoek ging naar een revisiebak en kwam bij Van Loon uit in Nederhemert omdat ik daar in de buurt woon en bij van loon worden bakken gereviseerd , dus ik ben daar vandaag geweest en alles uitgelegd wat de problemen waren hij zei mij toen dat het aan het afstellen lag aan de versnelling kabels, maar dat had ik toch gedaan ??? maar heb een fout gemaakt en dat zal ik uitleggen : onder kant dat 5mm. boortje er in, en dan aan de bovenkant van de kabels de linker kabel los maken en aan de rechter kant niet, als je hem losmaakt dan zitten er allemaal tandjes aan , je moet de pook naar zijn 2e versnelling duwen en zo houden en dan de kabel omhoog duwen tot dat ie niet verder erin gaat en dan moet het goed zijn.
Nou mijn versnelling doet het weer en dat wilde ik ff aan jullie doorgeven, als er iets niet gesnapt is dan vraag me maar en als iemand is die het beter kan uitleggen ook prima, groetjes Hennes
Schokdempers maar retour gestuurd naar autodoc maar ik geloof niet dat ik mijn geld terug krijg, maar ja ik moet mijn garantie aanspreken dat zijn me rechten, misschien nog liefhebbers Bilstein B6 ????? 4 weken er onder gehad dus onbeschadigd mag dan weg voor een opel forum prijsje temiste als ze hem terug sturen. :smiley-car:
moeilijk
BIJ PIEPEN ALTIJD MULTIRIEM VERVANGEN
Ik denk dat ik het al heb gevonden wat het is teminste voor de helft ik had er ook nog 2 stabilisator rubbers op gezet en nu ist het rijgedrag zo stijf geworden dat als ik op een gladde rechte weg rijd alles voeld maar is nu wel strak door de bochten dus jullie hoeven niet meer te reageren ja het mag wel maar hoef niet perse .
onze astra g op lpg heeft er ook meer dan 300000 opzitten
-
AuteurBerichten