Opel zafira B 1.8 LPG G3

Forumindex Forums Techniek 1,8 liter motoren Opel zafira B 1.8 LPG G3

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17248991
    cellie
      Lid sinds:
      28 May 2012

      hallo

      Ik heb een Opel Zafira 1.8 uit 2006 met een LPG G3 installatie van Vialle.

      Normaal geen problemen gehad tot nu toe.

      Vorige week heb ik een lampje laten brandden in de auto en de dag erna was de accu helemaal leeg. Daarna de auto met een andere auto overgestart en weer aan de praat gekregen.
      De dag erna kreeg ik ineens moeite met starten.
      Ik dacht in eerste instantie misschien iets met de gasinstallatie. Injector of zo. Is nl al een keer vervabngen. Dus alvast maar een afspraak gemaakt bij de LPG inbouwer. Dat kan echter pas volgende week, helaas.

      Ik merk echter nu dat zowel op gas en op benzine de motor onregelmatig begint te lopen.
      Ook brandt er ineens het lampje van de uitlaat.

      Heeft iemand een idee of soortgelijks al eens gehad??
      De LPG installatie is van het merk Vialle.

      alvast bedankt

      #18030466
      astraboy34
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 November 2009

        waarschijnlijk je bobineblok dan geeft ie op 1 of meer cilinders geen goede of geen vonk..
        ff uitlezen dan weet je het zeker maar vermoed dat dit de oorzaak is
        gr michel

        #18030467
        cellie
          Lid sinds:
          28 May 2012

          merci

          Ik zal maar gauw de zaak laten uitlezen voodat ik nog meer rare dingen ga krijgen.

          #18030468
          stefanDTI
            Lid sinds:
            10 May 2007

            Misschien niet leuk om te horen maar , een Z18XER is geen goed idee op LPG!
            De kleppen zijn er niet voor gemaakt en de cilnderkop ook niet.

            Er zijn wel aangepaste LPG koppen beschikbaar voor de Z18XER.

            Succes

            Gr
            Stefan.

            #18030469
            wim-v6
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 August 2005

              Hoeveel kilometers op Gas heb je al gemaakt????

              Bij deze motoren gaan de Kleppen en zittingen kapot namelijk op LPG

              hierbij maakt het echter HEEL weinig uit of je een Flashlube hebt of niet, we hebben ze bijde al gehad bij ons om koppen te wisselen voor LPG koppen..

              Gemiddeld draaien ze tussen de 50.000 en 100.000km op gas tot de kop eraan gaat..

              Het is helaas niet anders..

              voor meer informatie kan je CarloAstra hier op het forum een persoonlijk bericht sturen..

              Willem

              #18414395
              hennes
              Deelnemer
                Lid sinds:
                4 March 2007

                IK HEB MET DEZE MOTOR AL MEER DAN 200000KM ER OP ZITTEN EN RIJD NOG STEEDS EN ME ZOON DIE HEEFT EN ASTRA G EN WIL NIET KAPOT AL MEER DAN 300000 ER OP ZITTEN 8 KLEPPER VERBRUIKT ALLEEN WAT OLIE MAAR DAT IS TE DOEN OLIE LIDL IS GOEDKOOP

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.