Linker voorwiel velg wordt warm

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Linker voorwiel velg wordt warm

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #18378292
    hasustan
    Deelnemer
      Lid sinds:
      29 March 2011

      :help:  Naar een vernieuwde remklauw linksvoor wordt het wiel en de velg nog erg warm, bijna niet aan te raken.

      de remblokken zijn vorig jaar vervangen en de rechter klauw is ook vorig jaar vervangen. en dat wiel wordt niet warm.

      weet iemand hoe dit kan en hoe wij dit op kunnen lossen.

      dank je wel.

      groetjes Harold.

      #18378365
      Mikey2385
      Deelnemer
        Lid sinds:
        4 July 2020

        Ik zou bijna denken de zuiger van de remklauw. Hoor je iets tijdens het rijden of voelt het anders aan, trilling of afwijking naar links?

        #18378411
        hasustan
        Deelnemer
          Lid sinds:
          29 March 2011

          Er zit een geheel nieuwe remklauw op ,

          #18378426
          Haasje17
          Moderator
            Lid sinds:
            8 September 2009

            Fuseelichaam krom misschien? Als je meerdere malen test op de rembank heb je dan een groot verschil tussen links en rechts?

            #18378445
            hennes
            Deelnemer
              Lid sinds:
              4 March 2007

              En als je het wiel opkrikt en er aan draai wat merk je dan??

              #18378469
              hasustan
              Deelnemer
                Lid sinds:
                29 March 2011

                Heb net de teperatuur gemeten van de schijven. Linksvoor meet ik 60 graden en rechtvoor meet ik 40 graden. Dit verschil is volgens verschillende mensen te groot over een afstand van 10 km. Het vermoeden is dat de klauw toch aanloopt.

                #18378497
                Mikey2385
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  4 July 2020

                  Het kan zijn dat er vuil is gekomen in de zuiger van je klauw. Als je de klauw los haalt (niet je leidingen) moet je genoeg ruimte hebben om het te checken, haal je blokjes er af en kijk of er beweging in de zuiger zit. Kan een fabricage fout zijn, of je rubber is wellicht gescheurd waardoor er vuil in gekomen is, misschien foutieve montage. Kan van alles zijn.

                   

                  Hier een link van een tutorial, welliswaar van een ford  (mijn vorige auto, ford focus mk1,  had het zelfde probleem) maar principe is het zelfde.

                   

                  https://www.youtube.com/watch?v=VxME8Ayk7qY

                   

                  Succes!!

                   

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.