schokdemper/veer

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) schokdemper/veer

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #18392814
    hennes
    Deelnemer
      Lid sinds:
      4 March 2007

      Ik heb nog een vraag, ik wilde mijn schokdemper vervangen en heb nieuwe besteld TWR dacht ik maar toen ik alles uit elkaar had gehaald bleek dat de nieuwe demper de zuigerstang 2 keer zo lang is en van de originele maar de helft, maar goed dacht ik zal wel zo horen en alles weer in elkaar  en er mee gaan rijden maar ik vind het niet lekker rijden en alles op een rij gezet kwam ik er achter dat als je een andere demper monteert ook de veer moet vervangen want de originele veer is voor deze demper te kort of te slap maar daar kom ik niet achter, weet iemand hoe het wel zou moeten?  al bij voorbaat mijn dank.

      #18392817
      Haasje17
      Moderator
        Lid sinds:
        8 September 2009

        Verschild de in en uitgaande slag ook? Zijn het beide olie of gas dempers? Veren hoeven niet perse vervangen te worden als die goed zijn.

        #18392855
        hennes
        Deelnemer
          Lid sinds:
          4 March 2007

          ik zal proberen het uit te leggen om te beginnen met de originele demper die heeft ongeveer een zuigerslag van 10 cm. de vervangende demper heeft een dubbele slag denk 18-20 cm .

          Als je de veer op de originele demper monteerd dan moet ik die veer veel meer opspannen dan als ik die veer op de vervangende demper monteerd das logis, en als ik dan die veer op de vervangende demper plaats dan hoef ik de veer maar weinig op te spannen maar ja, toen ik alles had gemonteerd en er mee ging rijden ja dat was een slappe hap ja je snap wel die veer hoord niet bij die vervangende demper (allebij gas) maar om nu daar een passende veer daar bij te krijgen dat is mij nog niet gelukt, want als je bij die veren gaat zoeken dan zeggen ze algauw ja die pas op u zafira b .

          ik heb er nu een bilstein dempers op staan met een zeer stijve veer van monroe SP3416 geloof ik maar dat is geen combinatie hiermee kan ik crossen ja echt  en de echte opel dempers koste 150 euro per stuk ja als ik dat had geweten dan had ik die meteen besteld en die TRW die liggen nu op de zolder en daar moet ik eigenlijk een passende veer bij zien te krijgen, ik hoop dat je er iets van begrijpt want logis uit leggen is niet aan mij besteed adhd hahah

           

          #18392865
          Haasje17
          Moderator
            Lid sinds:
            8 September 2009

            Dan neem ik aan dat je het over de voorste schokdempers hebt, klinkt eerder alsof je de verkeerde hebt.

            #18392875
            hennes
            Deelnemer
              Lid sinds:
              4 March 2007

              Maar ik heb gekeken die vervangende dempers die zogenaamt goed zijn die zien allemaal heel erg lang tenminste als de zuigerstang open is gefotografeerd

              #18392878
              Haasje17
              Moderator
                Lid sinds:
                8 September 2009

                Kun je een foto plaatsen van je dempers die je hebt gekocht?

                #18392932
                hennes
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  4 March 2007

                  20201013_11220820201013_11284820201013_11294420201013_11275720201013_112319_Burst01

                  die korte demper die is origineel Opel   en die  lange demper is van TRW  jgm6378t  gas

                  #18392949
                  Haasje17
                  Moderator
                    Lid sinds:
                    8 September 2009

                    Kun je de korte demper wel langer uittrekken met veel moeite?

                    #18392976
                    hennes
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      4 March 2007

                      Ja met veel moeite ik denk  5mm.  maar dat is meer een ingebouwde buffer voor de veiligheid als ie helemaal uit ze,n veren komt, maar je ziet wel de originele veer is veer te kort en heeft ook weinig kracht in vergelijk met die monroe als je daar op duwt krijg je daar geen of weinig beweging in en de  originele  opel veer die kan ik met hand wel een 1 cm. induwen .

                      #18392995
                      Haasje17
                      Moderator
                        Lid sinds:
                        8 September 2009

                        Wat zijn van beide schokdempers de artikel nummers?

                        Al zou je andere veren monteren gaat het nog steeds niet veranderen omdat de lengte van de veren gelijk zal zijn.

                        #18393160
                        hennes
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          4 March 2007

                          TRW  jgm6378t  gas

                           

                          GM 28157657

                          93362689     dit is het nummer

                          368135153

                           

                          Oja weet jij hoe ik die armleuning eraf kan krijgen?  hij zit aan de stoel bevestig

                          groetje Hennes

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.