schokdemper vervangen Zafira b

Forumindex Forums Techniek Banden, remmen en onderstel schokdemper vervangen Zafira b

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #18384575
    hennes
    Deelnemer
      Lid sinds:
      4 March 2007

      Wie heeft er bij een Zafira b   wel  eens de voor dempers vervangen? of heeft er verstand van?

      Ik kan je hiervan een heel verhaal over vertellen want er klopt iets niet als je zo,n demper besteld en ze zeggen ja die is goed voor u wagen, maar ze vertellen je er niet bij dat je ook anderen veren er bij moet bestellen. als je er meer van wilt weten mail me dan of zo iets, want ik heb geen zin om een heeel verhaal af te steken tegen een muur.

      #18384581
      Haasje17
      Moderator
        Lid sinds:
        8 September 2009

        Heb je het dan over orginele schokdempers? Wel of geen sport onderstel, of ids?

        #18396072
        hennes
        Deelnemer
          Lid sinds:
          4 March 2007

          Hoi ja sorry voor dit heele laten bericht, ja ik ben er nog niet uit ik denk dat ik met de oude dempers en veer naar mijn opeldealer ga en het probleem uitleggen (dit raadsel) ik heb het probleem aan enkele mensen voorgelegd en die kwamen er ook niet uit, ik zal het nog even snel uitleggen, ik heb een zavira b uit 2010 en daar heb ik de demper met veren  verwijderd ik heb toen andere dempers gekocht TWR JGM6378T   en toen alles weer in elkaar gezet Met de oude originele Veer.

          Nou niet moeilijk de auto veerde knap slap en heb toen alles weer uit elkaar gehaald en zag toen dat de nieuwe demper een bijna eens zo lange uitslag had dan de oude demper dus dat is al niet goed, als je de oude demper met de oude veer weer in elkaar zet dan zie je dat de veer ongeveer 10 cm. langer is dan de zuigerstang, dus ik moet de veer  dan flink spannen  maar dat gaat nog wel, ja het lijken wel sportdempers om eerlijk te zijn, maar ik kan bestellen wat ik wil maar ik krijg telkens weer dempers met een veel langere zuigerstang uitslag, dus ik begin te begrijpen dat ik de demper maar ook de veer zal moeten vervangen maar het probleem dan is dat ik niet pressies weet welke :unsure:

          Haasje 17, waar zit nu het probleem?  als je der nog zin in heb, want ik heb me voorgenomen om pas volgend jaar der aan ga beginnen .

          groetjes Hennes

          #18396077
          Haasje17
          Moderator
            Lid sinds:
            8 September 2009

            Kun je eens kijken wat voor nummer oo de orginele dempers staat? Liefst alle nummers die je kunt vinden.

            #18396151
            hennes
            Deelnemer
              Lid sinds:
              4 March 2007

              hoi , ben ik weer  ik geef je de nummers en wat foto,s  en ik ben benieuwd wat jij kan vinden : van boven naar beneden, GM 28157657

              93862689

              368135153

              ja dat waren ak de nummers die ik kan vinden, en een foto met als je de veer moet opspannen, groetjes Hennes20201107_14162820201107_14114120201107_140602

              #18396275
              hennes
              Deelnemer
                Lid sinds:
                4 March 2007

                Zal er nog een duidelijke foto bij doen van die ik heb gestuurd is niet te lezen zie ik20201108_215602

                #18396526
                Haasje17
                Moderator
                  Lid sinds:
                  8 September 2009

                  Je moet opzoek naar schokdempers voor vervanging van artikel 93196857 (rechts) 93196855 (links).

                  https://www.auto-onderdelen24.nl/sachs/1225629

                  https://www.auto-onderdelen24.nl/sachs/1225630

                  of de originele bi de dealer met deze nummers.

                   

                  #18396608
                  hennes
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    4 March 2007

                    Hoi ik heb nog even naar die nummers gekeken die jij me hebt toegestuurd maar daar kan ik ook niks mee , ik heb op die site,s gekeken maar altijd een vervangende demper dus die met een lange zuigerstang en niet een een echte originele opel demper, inmiddels  was ik in contact gekomen met de firma FSRS  fsrs-carparts.nl en die hebben mij verzekerd dat ze de echte originele opel dempers konden bezorgen en die heb ik nu vanmiddag binnen gekregen dus zo blij als een gek zogezegd en die ga ik morgen er onder zetten, dus zoek maar niet verder meer al heb ik nog een boel vragen over het bestellen van bepaalde onderdelen, bedankt voor de moeite , groetjes Hennes

                    #18396747
                    Haasje17
                    Moderator
                      Lid sinds:
                      8 September 2009

                      De opel dempers zijn orginele sachs dempers af fabriek, vergis je niet in de plaatjes. Maar san met een opel nummer.

                      Maar fsrs levert gewoon uit t opel magazijn. Dus ook de opel dealer had deze kunnen krijgen.

                      #18396851
                      hennes
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        4 March 2007

                        Maar opel was duurder dan FSRS 152,euro  en opel vroeg 200 euro per stuk, maar ik heb, als ik die sachs had besteld nog steeds geen garantie dat ik precies dezelfde  krijg als GM opel, nee dan moet weer de retourkosten betalen en het duurt dan weer weken, nee dank je, ik heb ze gisteren er onder gezet en vandaag er mee gereden en het rijdt 100% zoals ie nieuw was , maar de ellende is begonnen omdat de demper een rare korte slag hebben, ja daar hoef ik niet mee te gaan crossen hahah 10 cm. lengte

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.