Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Beste mensen, even oud topic naar boven halen.
Ik rij in een Insignia van 2017 en ervaar ook speling in de AGR stoel. Und ik vind het eigenlijk best irritant. Eigenlijk precies zoals de topic starter omschrijft. Zijn er mensen die dit ook ervaren en hoe heb je dit opgelost.
Ben zelf redelijk handig, maar het is wel weer een klusje zeg maar.
Even oud topic her gebruiken, weet iemand toevallig de minimale velg maat voor een Insignia 2.0T. Was dat nou 18 Inch of past 17 Inch ook nog?
Hmmzzz, meerdere mensen dus met Xenon probleem. Bij mij is het de rechter die soms niet aan gaat. Ik zit dus in dubio moet ik nu de lamp vervangen of de omvormer/ballast.
Ingeval van de Topic starter, zou ik zeggen dat het dan je omvormer/ballast is als het vervangen vn de Xenon lamp zelf niet de oplossing bied. Om bij de omvormer/ballast te komen dien je wel de voorbumper te verwijderen en je koplamp te demonteren. Weer een leuk klusje dus.
Misschien kunnen mensen melden die ook Xenon problemen hadden wat de oplossing was, de lamp of de omvormer/ballast?
9 november 2017 om 20:27 In reactie op: Gordel los halen voor stoelen und rugleuning achterbank #18349843Laatste vraagje, achterbank rugleuning de smalle stukken links en rechts waar de gordel overloopt hoe krijg je die los?
>>>Volgens sommige moet je het gewoon los trekken, bij die van mij zaten aan de buitenkant tussen het deur rubber en smalle interieur stuk een rood plastic hendeltje wat je naar je toe moet trekken, als je dat hebt gedaan kan je het interieur deel los trekken.
Interieurtje vervangen bij Opel vond ik maar lastig klusje, rare manier van hoe de achterbank vast zit, en de handvatten van de deur panelen is ook een leuke om los te krijgen je moet echt hard wrikken(Je bent bijna bang dat je het gaat breken)
7 november 2017 om 20:44 In reactie op: Gordel los halen voor stoelen und rugleuning achterbank #18349743Ha het is gelukt, bedankt! :toppie:
Het makkelijkste is onderste plastic kapje van de stoel verwijderen, 1 schroefje en dan klik je hem eraf. Dan kan je heel makkelijk bij de gordel spanner die met een T40 vast zit. Zoals hierboven omschreven in de manual.
Ben benieuwd of mn stoelen gaan werken.
1 november 2017 om 20:03 In reactie op: Gordel los halen voor stoelen und rugleuning achterbank #18349536Super bedankt man, dit waardeer ik heel erg :applause02: Dit gaat me zeker verder helpen.
Er is al niet veel te vinden over opels op het net, ik heb idd nu ook maar het boek besteld duurt alleen even dat hij binnen is.
Op de eerste foto, plaatje 27.13a op de foto houden ze het gordel deel vast in de hand. Word er ook beschreven hoe je dat uit elkaar krijgt?
Even hier ook vraagje omtrent stof naar leer.
Interieur met dezelfde opties is wel gewoon plug an play? Meer van gaan er airbag lampjes branden en zou het wat uit maken of het inteŕiëur uit een vauxhall insignia komt.
Und betreft verschillende bouwjaren, is de pas vorm gelijk of moet ik echt iets vinden van mijn eigen bouwjaar?
En idd eerst accu loskoppelen.
Ik heb nu ook te maken met het distributieketting geintje, voor de 2000 eu hebben ze ook dat hydraulische nokkenastandwiel vervangen van rond de 500 eu?
Tja of je nou korte of lange stukjes rijd, auto moet het gewoon doen. Ik zelf rij niet eens veel met de auto heb em 2 jaar rij misschien 2 max 3 keer in de week ermee 120dkm en nu een slappe rammelende ketting.
Ik zou graag willen weten wat een beetje normaal bedrag is voor deze operatie? Zouden jullie het door een niet dealer laten doen, ik twijfel ivm garantie op deze reparatie en het aardig specialistisch werk is?
Hahahaha, okay ik zal vanaf onder de motorkap kijken, Ik ben nog BMW gewend ;)
Hopelijk is dat het, we gaan het zien, thanks!
….
Ondertussen is het gelukt, schakelen gaat weer zoals het hoort :thumb
Ik heb het deel van de versnelling kabels wat op de bak zit ingespoten met telfon spray, je kan er makelijk bij het ziet tussen de accu en de motor in.
Okay thanks voor de tip, ik ga van het weekend wel effe onder de auto hangen :D Kan ik ook zo zien of ik makelijk bij de vul en afvoer dop van de bak kan.
Weet iemand eigenlijk om de hoeveel kilometer ze de bak olie vervangen?
Okay F40 bak das ook goed om te weten :thumb
Ja ik twijfel nu moet ik em wegbrengen of zal ik zelf maar even de olie vervangen van de bak indien ik daar een beetje fatsoenlijk bij kan komen.
Blijft super vaag, dan schakelt hij stroef en dan even later is het ook weer weg. Ik heb liever dat hij het constant doet dan kan je er tenminste mee naar de garage en kunnen ze specifieker zoeken.
Okay bedankt voor je reaktie :thumb dan gaat de zoek tocht verder :hmmz Ik had idd ook zo een idee van dat ze bij het ballanceren wel hadden moeten zien dat de velg krom zou zijn.
@NelisZ20LER wrote:
Auto heeft inmiddels ook weer een grote beurt gehad en een verse APK voor 2 jaar!
Ik had al een tijdje last van trillen in het stuur bij bepaalde snelheden. Nu blijkt en velg krom te zijn… :(
Gelukkig niet te erg, dus kan hij gericht worden! :thumbHoi Nelis, nadat je de velg hebt laten richten en was het trillen toen weg?
Ik heb ook vaag getril, was laatst ook voor een beurt bij de dealer die aangaf dat de wielen geballanceerd moesten worden maar hij trilt nog steeds. Ik zelf zou denken bij een velg die krom is dat het getril altijd aanwezig zou moeten zijn…
Ach ja het is leuk om cijfertjes van de rolbank te zien maar het is idd niet super belangrijk, over rolbanken kan je ook leuke verhaaltjes lezen op het net:-)
Wat je zegt belangrijkste is dat de auto goed gechipt word binnen fatsoenlijke normen.
Wat betreft de automaat bak, ik heb gelezen dat je kan chiptunen maar dat ze dan de software van de bak ook moeten aanpassen.
Ja klopt EDS heeft een rolbank maar gebruiken ze deze altijd bij tuning ik heb daar verschillende verhalen over gelezen.
Hartog en GM hebben geen rolbank en chip tunen dmv de laptop ga ik zo vanuit.
Klein vraagje omtrent EDS tuning in DE want ik lees verschillende verhalen. Tunen ze je Opel nou wel op de rolbank of niet? Want anders kan ik net zo goed naar Eugene van GM-Tuningparts gaan.
Ik heb dit probleem ook, heeft de topic starter nog een oplossing gevonden?
Interface is geinstalleerd en word netjes herkend alleen als je dan echt een diagnose wilt uitvoeren lijkt de ecu niet te reageren…
Getest met mn Insignia van 2009 en een Verctra-C van 2002.
11 augustus 2015 om 11:05 In reactie op: Opel Insignia 1.6T Sports Tourer Cosmo 200+PK; BlowOffValve, #18198375Mooi dat de tuning je goed bevalt, ik zit er ook nog over na te denken. Enige dinggetje wat me een beetje tegehoud is het verplicht 98 tanken.
Rij zelf een Insignia 2.0T .
LED verlichting staat je auto ook goed!
Bedankt voor de replies!
Ik heb de slotdop nog wel maar die is een beetje vernaggelt, bij het proberen los te maken van de slotmoer zat hij er niet lekker op en is hij er over heen gedraaid en is het profiel beschadigd waardoor ik nu nog minder grip heb op de moer en krijg hem dus niet meer los met de hand.
Misschien de banden boer idd wel met zijn luchtsleutel en als hij er wat kracht op zet.
Vind het GM slotmoeren systeem niet ideaal, je moet bij het los draaien de dop der echt op drukken vast houden en dan los proberen te trekken.
OKay duidelijk verhaal, bedankt!
Nou ik heb het allemaal eens een beetje in de gaten gehouden en was vorige week in Duitsland en verschillende plekken geweest en op allemaal verschillende onder gronden gestaan en je ziet dan idd dat hij vrijwel achter links en rechts gelijk staat als je op een zeer net stuk asfalt staat.
De ondergrond heeft dus idd veel invloed op hoe de auto staat. Blijkbaar met de spoorverbreders en dat de wielen vrijwel gelijk aan de wielkasten staan valt een verschil sneller op. Bij mijn vorige auto is het me nooit opgevallen dat hij ongelijk stond :D
Hahahha ja waterpas is lastig te zeggen, maar zal er wel een meenemen voor de gein en dan in de parkeer garage bij mn werk kijken hoe het er dan uit ziet. Zal idd ook de banden spanning controlleren of die wel overal gelijk is.
Maar blijf het een beetje apart vinden, overal waar ik die auto hier rondom de flat parkeer staat hij scheef :???:
Hoelang duurt het zetten van de veren dan, ik heb alweer een paar honderd kilometer gereden met de auto. Had ook zo een idee van nou dat zakt nog wel in ofzo.
Mijn vorige auto ook verlaagd dan wel meteen met nieuwe dempers en geen probleem verders. Verder moet ik wel zeggen dat in theorie omtrent nieuwe dempers dat de auto vaak hoger staat dan met oude dempers. Ik denk dus dat een demper toch wel enig invloed heeft op de hoogte van de auto.
Klopt ja dat bij het meten de onder grond gelijk moet zijn. Maar het ongelijke van achter was ook zichtbaar bij het tankstation waar de auto op een betonnen plaat stond die vrijwel egaal is. Aparte was wel toen dat het omgedraaid was, nu stond links hoger als rechts :???:
@DutchPlayer wrote:
Had de vraag gesteld aan EDS of de auto ook getuned kan worden op 95 benzine, want ik las bij een forum lid hier dat zijn 1.6T getuned was op 95 benzine.
Antwoord van EDS:
Hello,the results are always based on 98octane fuel, on this engine 95 octane is NO OPTION, not even if the car is original.
Best regards
EDS Fahrzeugtechnik GmbH
Zechenstr.19
45772 MarlMittwoch Ruhetag
Uit zijn antwoord begrijp ik dat het met een 2.0T euro95 benzine no go is….
Verder heb ik nog even het boekje van de Insignia 2.0 Turbo bekeken en daarin staat, aanbevolen ron 95, mogelijk ron 98. Dat is natuurlijk voor een standaard niet gechipte turbo.
Vraag me dan wel af waar EDS zijn theorie op basseerd…
Zo vandaag de spoorverbreders gemonteerd, gekozen voor H&R in de maat 40/44mm gekocht bij autoteilemann.de besteld voor 185,- eu incl verzenden was binnen 3 dagen in huis. Afslijpen van de bouten gedaan met een dremel en het EZ Speedclic systeem icm 38mm slijp schijfjes. Denk zo een uurtje of 2 mee bezig geweest.
Enige vage is, rechts achter staat hoger/is nog niet helemaal ingezakt na het oprkikken ofzo. Hierdoor lijkt ook dat het wiel net buiten de kast valt…
Ohw ja geen idee van joh, is mn eerste turbo auto, goed om te weten dan. Toevallig de laaste keer 98 getankt.
-
AuteurBerichten