Insignia verlaagd maar achter niet even hoog

Forumindex Forums Modellen Insignia Insignia verlaagd maar achter niet even hoog

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17272687
    DutchPlayer
    Deelnemer
      Lid sinds:
      12 May 2015

      Beste Opel rijders,

      Even een vraagje/ jullie gedachte over het volgende probleempje.

      Ik heb dus de Insignia laten verlagen met Intrax 30/25 veren en sinds een weekje terug ook Spoorverbreders gemonteerd van 20/22 per as.

      Nu de wielen vrijwel gelijk aan de wielkasten staan valt mij op dat rechts achter hoger staat als links achter vreemd genoeg. Het scheelt zo’n 2 cm, als ik meet vanaf de velg rand tot aan de rand van de wielkast.

      Rare is ook dat na een ritje het verschil ook kan omdraaien :D Dan staat links achter hoger als rechts achter.

      Beetje verder lopen meten rondom de auto en voor meet ik ook wel een verschil van 1 cm met links en rechts, maar dat is vrijwel verwaarloosbaar naar mijn idee.

      Maar met 107dkm op de teller, schokdempers misschien een beetje gaar?

      #18290085
      KRSA2000
      Deelnemer
        Lid sinds:
        25 February 2009

        Schokdempers mogen de hoogte niet beinvloeden. Als je de veren pas gemonteerd hebt, kan het zijn dat ze zich nog moeten zetten.

        #18290086
        johanhummer9
        Deelnemer
          Lid sinds:
          21 May 2011

          Bandenspanning overal hetzelfde

          #18290087
          Opeloco
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 February 2011

            Als de wagen niet op een gelijke ondergrond staat ga je nooit de juiste hoogte kunnen meten doordat hij dan wat kan hellen…

            #18290088
            DutchPlayer
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 May 2015

              Hoelang duurt het zetten van de veren dan, ik heb alweer een paar honderd kilometer gereden met de auto. Had ook zo een idee van nou dat zakt nog wel in ofzo.

              Mijn vorige auto ook verlaagd dan wel meteen met nieuwe dempers en geen probleem verders. Verder moet ik wel zeggen dat in theorie omtrent nieuwe dempers dat de auto vaak hoger staat dan met oude dempers. Ik denk dus dat een demper toch wel enig invloed heeft op de hoogte van de auto.

              Klopt ja dat bij het meten de onder grond gelijk moet zijn. Maar het ongelijke van achter was ook zichtbaar bij het tankstation waar de auto op een betonnen plaat stond die vrijwel egaal is. Aparte was wel toen dat het omgedraaid was, nu stond links hoger als rechts :???:

              #18290089
              Opeloco
              Deelnemer
                Lid sinds:
                12 February 2011

                Egaal OK, maar ook waterpas? ;) Auto heeft echt niet veel nodig om “scheef” te staan. Merk dit ook in mijn garage, gepolierde betonvloer maar niet 100% waterpas en dan lijkt het ook al alsof de wagen scheef staat ;)

                Voordeel van schroefset, kan je allemaal zelf bijregelen :thumb

                #18290090
                DutchPlayer
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  12 May 2015

                  Hahahha ja waterpas is lastig te zeggen, maar zal er wel een meenemen voor de gein en dan in de parkeer garage bij mn werk kijken hoe het er dan uit ziet. Zal idd ook de banden spanning controlleren of die wel overal gelijk is.

                  Maar blijf het een beetje apart vinden, overal waar ik die auto hier rondom de flat parkeer staat hij scheef :???:

                  #18290091
                  NelisZ20LER
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    20 March 2011

                    Schokbrekers bepalen de hoogte niet, deze dempen het in en uitveren. Alleen nivomat schokbrekers doen dat.
                    Dat heb je nog oppompbare schokbrekers, maar volgens mij zitten die niet op de Insignia…

                    #18290092
                    DutchPlayer
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      12 May 2015

                      OKay duidelijk verhaal, bedankt!

                      Nou ik heb het allemaal eens een beetje in de gaten gehouden en was vorige week in Duitsland en verschillende plekken geweest en op allemaal verschillende onder gronden gestaan en je ziet dan idd dat hij vrijwel achter links en rechts gelijk staat als je op een zeer net stuk asfalt staat.

                      De ondergrond heeft dus idd veel invloed op hoe de auto staat. Blijkbaar met de spoorverbreders en dat de wielen vrijwel gelijk aan de wielkasten staan valt een verschil sneller op. Bij mijn vorige auto is het me nooit opgevallen dat hij ongelijk stond :D

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.