Welke velgmaat op mijn Insignia?

Forumindex Forums Modellen Insignia Welke velgmaat op mijn Insignia?

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17270939
    Aves
      Lid sinds:
      8 March 2015

      Vanaf eind december ben ik blij eigenaar van een Insignia Sports Tourer 96kW/130PK, en nu de winterbanden de kast in kunnen, ga ik ook maar eens een paar mooie velgen erbij zoeken.

      Vraag die ik heb, is … velke velg/velgmaat past op mijn Insignia? Momenteel zitten er standaard 17″ stalen velgen (met 5 spaaks dop) op, en als het even kan worden dat een setje 2e hands orginele Opel Insignia 18″ velgen met maat 8J x 18 ET 42, 5 bouten.

      Op de site van Opel zelf zie ik dat deze velgen horen bij MY2012+, mijn wagen is MY2011 (gecontroleerd middels VIN..) .. zojuist heb ik de boekjes doorgespit, en sites met specs nagekeken, maar .. geen uitsluitsel over of dit gaat passen :(

      Hopelijk kunnen jullie me op weg helpen? :angel

      #18277040
      Dennis120506
        Lid sinds:
        16 October 2014

        Ik heb even gegoogled en dit zou moeten passen.

        #18277041
        sig63
        Deelnemer
          Lid sinds:
          6 August 2006

          Als je originele Opel-velgen koopt gaat dat alleszins passen; er is geen onderscheid op basis van het modeljaar; alle 18″ zijn onderling verwisselbaar.

          Hebben jullie in Nederland geen gelijkvormigheidsattest bij de auto waarop alle toegelaten velgen en banden staan?

          #18277042
          NelisZ20LER
          Deelnemer
            Lid sinds:
            20 March 2011

            Daar doen ze hier gelukkig niet aan! ;)

            #18277043
            firodj
              Lid sinds:
              19 May 2015

              hallo. mijn naam is ronald, ben nieuw op dit forum.
              ik rij in een opel insignia 2.0 cdti van bj 2011.
              nu heb ik ook een vraag ik ga van 18 inch naar 20 inch. de velg is 20 inch et35 en 9,0j.
              nu is mijn vraag ik kan er bandenmaat 245-35-20 onder laten zetten, maar omdat het een breede velg is wil ik er 255-35-20 onder laten monteren.
              is er iemand die er ervaring mee heeft of mij dat kan zeggen of het past onder de auto. de auto is ook verlaagd met eibach veren rondom 30/30.
              graag hoor ik jullie antwoord en of jullie mij daar advies over kunnen geven of waar ik kijken kan.

              mvg ronald

              #18277044
              wagnas
              Deelnemer
                Lid sinds:
                10 May 2007

                Past makkelijk. Er rijden hele volkstammen rond op die maat en ook 255 banden is niet zo breed op een Insignia.

                #18277045
                firodj
                  Lid sinds:
                  19 May 2015

                  Hallo,

                  bedankt voor uw reactie,
                  zijn er ook foto´s waar ik die kan zien.
                  en komen de wielen niet tegen de spatborden aan als ik een 9j velg is…
                  dinsdag komen de wielen binnen, moet nog de banden bestellen…
                  graag je tip….

                  #18365305
                  DutchPlayer
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    12 May 2015

                    Even oud topic her gebruiken, weet iemand toevallig de minimale velg maat voor een Insignia 2.0T. Was dat nou 18 Inch of past 17 Inch ook nog?

                     

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.