Interieur vervangen stof naar leer insignia ST

Forumindex Forums Modellen Insignia Interieur vervangen stof naar leer insignia ST

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17265948
    Hisense
    Deelnemer
      Lid sinds:
      17 February 2014

      Ik ben in het bezit van een insignia st uit 2011, het interieur is momenteel stof en heeft niet de verwarmde stoelen met fan. Mijn plan is om van de week deze te gaan vervangen voor een volledig lederen set met verwarming en fan.
      Is er iemand die dit al een keer heeft gedaan?
      Mijn vraag komt neer op t volgende, de stoelen vervangen zal het grote probleem niet zijn. Achterbank 2 bouten loshalen en alles is er zo uit. Voorstoel zelfde manier alleen dan 4 bouten.
      Waar ik wel mee zit, is dat het heaterpanel vervangen moet worden met een panel voor verwarmde stoelen. Zou het dan verder plug and play zijn, of kom ik draden tekort.
      Verder heb ik iets gelezen over een aanpassing met tech2.

      Hopelijk kan iemand mij op weg helpen voordat ik alles aanschaf en het een dure grap wordt.

      Alvast bedankt voor de moeite.

      #18234631
      Maarten
      Deelnemer
        Lid sinds:
        15 July 2004

        Volgens mij zul je de bekabeling moeten aanpassen of moeten overzetten vanuit de donor.

        Na inbouw zal de Opel dealer een VCI code moeten aanvragen bij de importeur zodat de auto geprogrammeerd kan worden met de nieuwe opties.

        #18234632
        Hisense
        Deelnemer
          Lid sinds:
          17 February 2014

          Maarten,
          Bedankt voor je reactie. Heb zekere voor onzekere maar navraag gedaan of de kabel erbij geleverd kan worden.

          #18234633
          calibra-power
            Lid sinds:
            1 July 2004

            Beste hisense.

            Welke stoelen ga je nemen? Als je de stoelen met geheugen functie neemt dan heb je nog een extra module nodig.
            Verder heb je ook de knoppen op je dashboard nodig en moet je de kabelboom aanpassen. Wordt dus veel werk.
            Ik heb wel een deel van de kabelboom voor je. Heb namelijk een complete insignia kabelboom liggen.
            Ik denk dat je het beste gewoon je stoffen stoelen opnieuw kunt laten bekleden.

            Mocht je hulp nodig hebben dan laat maar weten.

            #18234634
            calibra-power
              Lid sinds:
              1 July 2004

              Een losse kabel kan de opel niet leveren. Kabelboom is uit 1 geheel.

              #18234636
              Hisense
              Deelnemer
                Lid sinds:
                17 February 2014

                Bedankt voor je reactie calibra power,

                Het zou gaan om vol leren stoelen voorzien van verwarming en ventilator. Helaas kreeg ik vandaag te horen dat deze uit een engelse wagen afkomstig zijn en dus de bijrijdersstoel luxer uitgevoerd is dan de bestuurders stoel. Een extra kabel oid trekken is voor mij nog wel te doen maar een hele kabelboom gaat mij te ver. Ben geschrokken na t lezen van een topic over AFL aansluiten en het daarbij komende werk [GRINNING FACE WITH SMILING EYES].
                Ik ga dus maar weer opzoek naar een andere set.
                De extra module kan ik zo snel niet vinden welke dat is, zal toch maar het Haynes manual gaan aanschaffen.

                Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk

                #18234635
                calibra-power
                  Lid sinds:
                  1 July 2004

                  Oh das inderdaad jammer. Het is dat je knoppen van de stoel dan rechts zitten. Anders kon je de frames wisselen.

                  Maar waarom laat je ze niet bekleden? Dan kun je het zo maken als je wil. Stiksels en kleur zijn dan volledig zelf te kiezen. En als je perse stoelverwarming wil dan bestel je de matten bij de dealer. Nico corsa heeft hier een hele mooie how to voor geschreven.

                  Jeroen

                  #18234637
                  nicocorsa
                    Lid sinds:
                    6 June 2006

                    hey ja het interieur ombouwen is wat omslachtig . je gaat inderdaad een kabelboom vervanging moete doen . en hou er ook rekening mee dat het display ook wss aangepast zal moete worden .

                    nu zou het natuurlijk super mooie zal als je aan die ombouw begint . hier is volgens mij weinig programmatie voor nodig juist rekening houden met de airbag en gordel spanner toestanden die op luxe stoelen met meerdere zijn .

                    binnenkort maak een how to bumper los maken en een how to rugleuning open doen en vervangen .

                    #18234638
                    koenie
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      21 January 2014

                      Iemand ervaring met achteraf de fan inbouwen in de stoelen? waar zit de knop normaal gesproken?

                      #18234639
                      hpp
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        1 May 2011

                        Als je de bedieningsknop bedoelt, deze zit onder de temperatuurinstellingsknop voor de bestuurder ( boven zit de knop voor de stoelverwarming)

                        #18234640
                        koenie
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          21 January 2014

                          En bij een 2014 model? :-)

                          #18234641
                          midnight black
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            14 December 2011

                            @Hisense wrote:

                            Ik ben in het bezit van een insignia st uit 2011, het interieur is momenteel stof en heeft niet de verwarmde stoelen met fan. Mijn plan is om van de week deze te gaan vervangen voor een volledig lederen set met verwarming en fan.
                            Is er iemand die dit al een keer heeft gedaan?
                            Mijn vraag komt neer op t volgende, de stoelen vervangen zal het grote probleem niet zijn. Achterbank 2 bouten loshalen en alles is er zo uit. Voorstoel zelfde manier alleen dan 4 bouten.

                            Wel ALTIJD van tevoren de accu loskoppelen! Misschien logisch maar beter te vaak melden als te weinig.

                            #18349207
                            DutchPlayer
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              12 May 2015

                              Even hier ook vraagje omtrent stof naar leer.

                              Interieur met dezelfde opties is wel gewoon plug an play? Meer van gaan er airbag lampjes branden en zou het wat uit maken of het inteŕiëur uit een vauxhall insignia komt.

                              Und betreft verschillende bouwjaren, is de pas vorm gelijk of moet ik echt iets vinden van mijn eigen bouwjaar?

                              En idd eerst accu loskoppelen.

                            13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.