Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
[quote quote=18373646]
- Ik heb ook een d-kadett 1.2s hatchback uit 1982 en mijn vlotter geeft bij vol goed aan alleen als ik de helft van mijn tank verstookt hebt dan geeft mijn meter al leeg aan, terwijl er dan dus nog 20 liter in zit.
- Ook schommelt hij dan van leeg naar een kwart en weer terug.
- Iemand een idee, copeparts heeft niets meer helaas.
[/quote]
[quote quote=18372572]Is de foto die je stuurde trouwens van jouw auto? Ziet er netjes uit![/quote]
Nee, op die foto staat een Sport Edition, ik had een SE2, die heeft grijze bekleding en een alu pookknop.
De mijne zag er wat gebruikter uit na bijna 360.000 kmStaat gewoon op de site van catcams :
Alleen dubbele klepveren, aangepaste bovenste klepschotels en verstelbare nokkenaswielen.
Verlengbare zitting is volgens mij altijd Recaro.
Hou ook even in de gaten of je stoelen met of zonder zij-airbags hebt en koopt.
Van met naar zonder kan wel, maar moet je in de airbag ECU met een Op-com omzetten van 4- naar 2-airbag systeem. Anders krijg je een airbag-storing (=APK afkeur).
Van zonder naar met kan ook, gewoon niet aansluiten. Of wel aansluiten en met Op-com programmeren.Toen ik mijn Astra G kocht heb ik in verschillende Astra’s gezeten.
Uiteindelijk ben ik toen voor de Sport Edition 2 gegaan, voornamelijk vanwege de Recaro’s die daar in zaten.
Ik had bij de standaard stoelen het gevoel dat je er meer bovenop zat, toen ik in (dus niet op) de Recaro ging zitten was mijn keuze gemaakt.
Als je nu nog standaard stoelen hebt, zouden Recaro’s wel een verschilletje kunnen maken.
Zeker als je een setje met een verlengbare zitting kan vinden. Prettig met lange benen.Met een C20XE kom je met de verdeler in de knoei met de kachel.
Je kan je verdeler ombouwen naar de distributiezijde om dit op te lossen.
Ook moet je het carter, aanzuigbuis oliepomp en de motorsteunen van je 18S overzetten.
Uitlaatspruitstuk past ook niet.Als je een goedkope upgrade zoekt kan je ook een C20NE uit een Omega pakken.
Daar moet je ook het carter en de aanzuigbuis oliepomp overzetten, maar je hebt geen geklooi met verdeler en uitlaatspruitstuk.
Plus dat die motoren een stuk goedkoper zijn.In beide gevallen moet je inderdaad je Manta ombouwen van carburateur naar injectie (tank, pomp, leidingen)
In allebei de platte kanten naast de handgreep zitten twee pinnetjes.
Deze naar binnen tikken, handgreep uit het dak trekken en pinnetjes uit de gaatjes vissen.Aan weerszijden twee bouten aan de buitenzijden van de chassisbalken.
Dat je geen lampje bij de losgetrokken gasklepschakelaar krijgt, dat klopt.
De gasklepschakelaar is een extraatje, om snel nullast en vollast te kunnen detecteren.
Met de stekker los zal de motor iets langzamer terugzakken in toeren als je het gas los laat.Als je twijfelt over de werking van de lambdasonde, kan je ‘m eventueel (tijdelijk) helemaal uitschakelen.
Door klem 20 van de ECU aan massa te leggen en de stekker los te trekken, maak je er een 20XE (zoals in de eerste E Kadett GSi 16V’s) van i.p.v. een C20XE.Had het bestandje gelukkig nog op m’n computer staat :applause02:
Dat klinkt als een kapotte dynamo (alternator).
Laadspanning met draaiende motor hoort rond de 14,5 V te zijn.
Een slechte batterij kan de laadspanning omlaag trekken, maar omdat je zegt dat de batterij na een nacht maar 0,03V inzakte lijkt me die niet het probleem.
Ik zou de oorzaak beginnen te zoeken bij de dynamo.De stuurbekrachtiging van een Astra G is elektrisch en wordt uitgeschakeld als de accu niet geladen wordt.
Signalen van diverse sensoren (o.a. ABS) kunnen door een te lage boordspanning verstoord raken, de ECU krijgt dan niet genoeg spanning van die sensoren binnen en geeft een storing aan.Zou ik niet doen.
De acculader van de heftruck kan verkeerd gaan laden, doordat de spanning al verhoogd wordt door de autolader.
Ik zou ‘m eerst opladen met de heftrucklader en daarna de autolader erop.
Let wel even op dat je de lader op het juiste aantal cellen aansluit i.v.m. Het voltage.Inderdaad niet doen !
Wat je kan doen om de levensduur nog ietsje te verlengen is controleren of het accuwater op peil is en dan de accu (of een deel ervan) met een auto-acculader opladen. Laat ‘m er rustig een paar dagen aan staan.
Laders van tractiebatterijen laden voor een bepaalde tijd, meestal een uur of 8, maar dan komt de accu niet helemaal vol.
Zeker de cellen die het dichtst bij de – pool zitten niet.
Door de accu op een laag amperage door te laden, laad je dit laatste beetje ook nog op.
Het is geen wondermiddel om de hele accu te redden, maar het helpt wel een beetje.Mocht je een zuurweger hebben, weeg dan het accuzuur eens van alle cellen.
Het kan zijn, dat er één cel veel minder is dan de rest.
Dan zou je, als goedkope oplossing, die ene cel kunnen vernieuwen.
Dit is echter alleen interessant om te doen als de rest van de cellen nog goed is.
Zijn deze ook matig, kan zal de nieuwe cel niet veel langer leven als de oude cellen.De beste oplossing is natuurlijk de complete accu vernieuwen, maar dat loopt aardig in de papieren.
De Ascona C Sprint is geleverd met een Irmscher bodykit.
Het zal flink wat werkt zijn om een kit voor een B passend te maken.
Sorry jongens, jullie zullen ongetwijfeld ontzettend je best doen (waarvoor hulde), maar ik vind het nieuwe forum een flinke stap achteruit.
Minpunten :
– traag als dikke stront bij -40 door een trechter.
– nieuwe layout vind ik rommelig, de oude was overzichtelijker.
– de zoekfunctie is ronduit ruk, zonder een enkele mogelijkheid tot filteren.
– het tekentje achter de naam van de poster van de laatste reactie is weg. Vond dat altijd wel makkelijk om direct naar de nieuwste reacties te gaan.
– handtekening is veel te kort en niet duidelijk gescheiden van de post. Wel mega ruimte om ‘m in te vullen bij je profielinstellingen.
– eigen berichten zijn niet als pagina’s door te bladeren, maar je moet er steeds een paar bij laden. Niet handig als je een oudere post van jezelf zoekt.
– advertentiegedeelte is een waar scrollfestival.Pluspunten :
– zelf nog geen kunnen vinden, maar de betere beveiliging zal ongetwijfeld een pluspunt zijn.Ik heb op het oude forum vaak informatie gezocht en heel veel gelezen,zowel voor m’n lol als om extra kennis op te doen, maar die zie ik op het nieuwe forum niet gebeuren. Het hoge contrast tussen de witte en gele achtergrond is de zwarte tekst ik erg vermoeiend aan de ogen. Voor de lol lezen doe ik niet snel meer, merk ik nu al.
Heb net nog even het oude forum bekeken, veel rustiger aan de ogen.
Ook de verschillende lettertypes en -groottes bij quotes maken het lezen niet makkelijker, het geeft juist een chaotisch beeld.Ik bekijk het forum voornamelijk op m’n iPad, af en toe op iPhone als ik aan het sleutelen ben en ook af en toe op pc.
Ging met het oude forum probleemloos op alle apparaten.Mijn reactie is niet bedoeld om jullie werk af te zeiken. Ik hoop dat er verbeterpuntjes uit te halen zijn.
Ik heb twee keer een C20XE van tikkende klepstoters af kunnen helpen door de motor te flushen.
Met de eerste heb ik ca. 25.000 km gereden zonder problemen die veroorzaakt zouden kunnen zijn door het flushen. Deze motor ligt nu in mijn opslag te wachten op een nieuw project.Met de andere heb ik niet veel gereden, heb de auto niet lang na het flushen verkocht.
Deze tikte behoorlijk, denk een klepstoter of drie. Tijdens het flushen hoorde je het tikken langzaam verdwijnen en ging de motor op het gehoor mooier lopen.Beide keren Forte motorflush gebruikt.
@pierrekrik wrote:
Eerst eens een slechte kadett d 2deurs zoeken voor deuren, spatborden, ruiten en dergelijke.
De carrosserie moet niet goed zijn, maar heb veel dingen nodig om de mijne kunnen op te bouwen.
Als iemand iets weet mag je het mij altijd laten weten.Het is wel een vijfdeurs, maar voor 250 euro vraagprijs…
http://www.kapaza.be/nl/opel/opel-kadett-d-1200-109754803.htmAls je de ECU wisselt, moet je ook sleutel en transponderring overzetten.
Zoek even contact met Liviu2004 hier op het forum, hij kan je vast verder helpen met je ECU.
Gevonden :thumbup :D
-
AuteurBerichten