vraagje over tank vlotter

Forumindex Forums Modellen Kadett vraagje over tank vlotter

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17266098
    soepkiepe
    Deelnemer
      Lid sinds:
      10 August 2010

      ff een vraagje over de tankvlotter van een d kadett 1.2s

      na mijn idee zijn ze allemaal het zelfde, alleen nu hoorde ik laatst van iemand dat het merk gebonden is?
      en dat er dus meerdere merken zijn?
      zo moet er 1 van vdo zijn, maar ook andere merken.
      om daar achter te komen zal ik eerst mijn eigen er uit moeten halen om te kijken wat voor merk het is, zit er niet op te wachten om hem er nu in de regen uit te moeten halen, en ook geen zin om de halve tank eerst leeg te moeten laten lopen haha.

      wie kan mij er meer over zeggen, maakt het echt verschil als ik er een ander merk in zou drukken?

      #18236203
      anoniem
        Lid sinds:
        30 June 2004

        ze zijn niet allemaal het zelfde, in die van mij zat er een met aanzuig en retour leiding die in mijn geval niet werden gebruikt http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/opel-onderdelen/m813098777-goedwerkende-vdo-opel-tank-vlotter-gt-e-gs-e-of-diesel.html?c=d721e818194200feca4409741512b6e6&previousPage=mympSeller” onclick=”window.open(this.href);return false;
        hij past wel precies maar als hij vol was gaf hij te weinig aan en als hij leeg was stond de meter net boven het rood, nu kun je het stangetje wel verbuigen zodat hij als hij leeg is ook op het goede punt staat maar als hij dan vol is staat hij natuurlijk nog lager als eerst, eigenlijk zou je het stangetje moeten inkorten.
        onlangs een nieuwe van Cope er in gezet en werkt weer prima.
        Voor de Kadett D moet je even opletten dat je er niet een hebt van een station, die zijn weer anders dan de hatchback

        #18236204
        soepkiepe
        Deelnemer
          Lid sinds:
          10 August 2010

          dus ik kan niet ff naar de opel dealer gaan en er zo ff 1 ophalen?
          moet dus wel echt weten wat voor merk ik er nu in heb zitten?

          #18236205
          KadAstra-EF
          Deelnemer
            Lid sinds:
            24 July 2010

            Zo’n tankvlotter heb je er snel uit, als het hetzelfde systeem is als bij de Kadett E en de Astra F.
            haal dat ding eruit en ga op zoek naar een D. Dan passen en vergelijken.
            je hebt nog een auto staan dus je kan alle kanten op toch ?

            Oh ja, tank hoeft niet leeg te zijn voor (de-) montage.

            Rik :D

            #18236206
            soepkiepe
            Deelnemer
              Lid sinds:
              10 August 2010

              als het benzine niveau boven de vlotter zit wel lijkt me toch?

              #18373646
              gekopkadett
              Deelnemer
                Lid sinds:
                19 March 2019
                  <li style=”text-align: left;”>Ik heb ook een d-kadett 1.2s hatchback uit 1982 en mijn vlotter geeft bij vol goed aan alleen als ik de helft van mijn tank verstookt hebt dan geeft mijn meter al leeg aan, terwijl er dan dus nog 20 liter in zit.

                • Ook schommelt hij dan van leeg naar een kwart en weer terug.
                • Iemand een idee, copeparts heeft niets meer helaas.

                 

                #18373694
                CommoCruiser
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  23 March 2007

                  [quote quote=18373646]

                    Ik heb ook een d-kadett 1.2s hatchback uit 1982 en mijn vlotter geeft bij vol goed aan alleen als ik de helft van mijn tank verstookt hebt dan geeft mijn meter al leeg aan, terwijl er dan dus nog 20 liter in zit.

                  • Ook schommelt hij dan van leeg naar een kwart en weer terug.
                  • Iemand een idee, copeparts heeft niets meer helaas.

                  [/quote]

                  https://www.mm-opelparts.nl/brandstoftank-element-sedan-hatchback-diesel?find=opel-kadett-d—1979—1984–all–9584

                   

                  #18373698
                  gekopkadett
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    19 March 2019

                    Toppie super bedankt commocruiser ?

                     

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.