Manta 1.8s motor ombouw

Forumindex Forums Modellen Manta Manta 1.8s motor ombouw

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #18370907
    GSIdennis
    Deelnemer
      Lid sinds:
      8 January 2018

      Ik heb sinds een jaar een manta b GT 1.8s. Hij heeft lang stil gestaan en ik heb m’n twijfels bij de motor, hij heeft ook al 270.000 gelopen. Als toch blijkt dat de motor slecht is en er moet een andere in komen wil ik er meteen iets ‘groters’ in leggen.

      Welke motor zou het makkelijkste (en goedkoopste) zijn. En wat komt er allemaal bij kijken.

       

      Mvr Dennis.

      #18370921
      Motormuis
      Deelnemer
        Lid sinds:
        27 March 2005

        c20xe kun je er zo inhangen je heb dan nog wel een andere benzinepomp nodig namelijk een elektrische pomp die komt dan dan onder de auto boven de achter as en je moet als ik het goed heb een retourleiding monteren en een andere benzine tank

        #18370930
        CommoCruiser
        Deelnemer
          Lid sinds:
          23 March 2007

          Met een C20XE kom je met de verdeler in de knoei met de kachel.
          Je kan je verdeler ombouwen naar de distributiezijde om dit op te lossen.
          Ook moet je het carter, aanzuigbuis oliepomp en de motorsteunen van je 18S overzetten.
          Uitlaatspruitstuk past ook niet.

          Als je een goedkope upgrade zoekt kan je ook een C20NE uit een Omega pakken.
          Daar moet je ook het carter en de aanzuigbuis oliepomp overzetten, maar je hebt geen geklooi met verdeler en uitlaatspruitstuk.
          Plus dat die motoren een stuk goedkoper zijn.

          In beide gevallen moet je inderdaad je Manta ombouwen van carburateur naar injectie (tank, pomp, leidingen)

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.