Lagere stoel in Astra G

Forumindex Forums Modellen Astra Lagere stoel in Astra G

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Auteur
    Berichten
  • #18372078
    Koffie
    Deelnemer
      Lid sinds:
      25 November 2019

      Sinds enkele maanden heb ik een vijfdeurs Astra G hatchback. Hij rijdt prima en is in goede staat, alleen pas ik er met mijn lengte niet zo goed in. Af fabriek zit de binnenspiegel in mijn blikveld en komen mijn knieën tegen het stuur. De stoel is in hoogte verstelbaar en staat al op de laagste stand.

      De binnenspiegel is nu vervangen door een die hoger geplaatst is. Deze spiegel zit strak tegen de hemelbekleding. Bij de stoel heb ik 2 cm schuim weggesneden, waarmee de zithoogte acceptabel is. Omdat ik nu lager zit, klopt de hoogte van de lendensteun niet meer. Het zit dus niet echt geweldig… :negative: Daarom ben ik op zoek naar een andere stoel.

      Weet iemand welke stoelen in de Astra G passen en of die lager zijn dan de originele stoelen? Zou een sportstoel iets zijn?

      #18372106
      spicys
      Deelnemer
        Lid sinds:
        14 December 2019

        De stoelen uit een astra g coupé zitten wel veel opties op (hoogte, lendensteun, etc). Als je de rails en alles kan over plaatsen wat opzich niet veel werk is en er staan best veel op de sloop met nog prima stoelen namelijk.

        #18372116
        Koffie
        Deelnemer
          Lid sinds:
          25 November 2019

          Bedankt voor de tip! Daar ga ik eens naar op zoek.

          #18372466
          Koffie
          Deelnemer
            Lid sinds:
            25 November 2019

            De huidige stoel heeft overigens ook hoogteverstelling en staat in de laagste stand.

            Het lukt me niet om een stoel uit een Astra G Coupé te vinden. Passen stoelen van andere modellen ook? Zijn leren stoelen of stoelen uit een sportinterieur lager dan de gewone stoffen stoelen?

            #18372500
            Edwin Bloemberg
            Deelnemer
              Lid sinds:
              31 May 2019

              Hou marktplaats goed in de gaten, ze zijn ook echt wel te vinden op sloperijen. Ik heb 2 weken terug via mp een setje sportstoelen gevonden *blessed*.

              Succes met de zoektocht!

              #18372504
              Haasje17
              Moderator
                Lid sinds:
                8 September 2009

                coupe stoelen zijn niet anders als de stoelen die ook in de hatchback geleverd zijn. Ik vermoed dat men de recaro sportstoelen (Niet OPC) bedoeld zoals in alle sportmodellen geleverd zijn. Dus de vraag is uberhaubt welke stoelen heb je nu? Kun je daar een foto van posten?

                #18372521
                CommoCruiser
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  23 March 2007

                  Toen ik mijn Astra G kocht heb ik in verschillende Astra’s gezeten.
                  Uiteindelijk ben ik toen voor de Sport Edition 2 gegaan, voornamelijk vanwege de Recaro’s die daar in zaten.
                  Ik had bij de standaard stoelen het gevoel dat je er meer bovenop zat, toen ik in (dus niet op) de Recaro ging zitten was mijn keuze gemaakt.
                  Als je nu nog standaard stoelen hebt, zouden Recaro’s wel een verschilletje kunnen maken.
                  Zeker als je een setje met een verlengbare zitting kan vinden. Prettig met lange benen.

                  CED5644B-7331-491B-A364-10EF42DBCD8A

                  #18372522
                  Koffie
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    25 November 2019

                    Handige informatie.

                    Er zitten nu standaard grijze stoffen stoelen in met korte, niet verlengbare zittingen. De hoofdsteun heeft wat weg van een bolletje. Er is geen instelbare lendensteun. Foto:

                    Originele stoel

                    Zijn stoelen met verlengbare zitting en de instelbare lendensteun van Recaro? Zoals deze:

                    Stoel Astra G leer

                    #18372523
                    CommoCruiser
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      23 March 2007

                      Verlengbare zitting is volgens mij altijd Recaro.

                      Hou ook even in de gaten of je stoelen met of zonder zij-airbags hebt en koopt.
                      Van met naar zonder kan wel, maar moet je in de airbag ECU met een Op-com omzetten van 4- naar 2-airbag systeem. Anders krijg je een airbag-storing (=APK afkeur).
                      Van zonder naar met kan ook, gewoon niet aansluiten. Of wel aansluiten en met Op-com programmeren.

                       

                      #18372572
                      Koffie
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        25 November 2019

                        Dank je. Op Marktplaats heb ik een leren interieur met verlengbare zittingen kunnen vinden, afkomstig van een Astra G 2.2 Coupé. Na je bericht te hebben gelezen heb ik een afspraak gemaakt om ze op te halen, van het weekend haal ik ze op. thumbs up Goed om te weten dat eventuele stoelairbags ingeprogrammeerd kunnen worden, dat lijkt me de moeite waard!

                        Is de foto die je stuurde trouwens van jouw auto? Ziet er netjes uit!

                        #18372578
                        CommoCruiser
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          23 March 2007

                          [quote quote=18372572]Is de foto die je stuurde trouwens van jouw auto? Ziet er netjes uit![/quote]

                          Nee, op die foto staat een Sport Edition, ik had een SE2, die heeft grijze bekleding en een alu pookknop.
                          De mijne zag er wat gebruikter uit na bijna 360.000 km

                          #18372583
                          Haasje17
                          Moderator
                            Lid sinds:
                            8 September 2009

                            Airbag modules kunnen niet opnieuw geprogrammeerd worden! Als je ze nu hebt moet je ze weer inbouwen of een weerstand erin solderen!

                            #18372604
                            Koffie
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              25 November 2019

                              Vandaag ben ik naar de sloop geweest om het leren interieur uit de Astra G Coupé op te halen. Helaas.. de zitting is hoger dan wat ik nu heb en de rugleuning is kort. De hoofdsteun had maar één stand en zat ik mijn nek. Dat interieur heb ik dus maar laten staan.

                              #18372806
                              Koffie
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                25 November 2019

                                Weet iemand nog een andere optie?

                                #18376853
                                Koffie
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  25 November 2019

                                  Uiteindelijk heb ik nog wat schuim weggesneden uit de onderzijde en zijkanten van de zitting en een aparte lendensteun geplaatst. Het zit nu wel OK.

                                  #18417399
                                  Koffie
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    25 November 2019

                                    [quote quote=18372521]Toen ik mijn Astra G kocht heb ik in verschillende Astra’s gezeten.
                                    Uiteindelijk ben ik toen voor de Sport Edition 2 gegaan, voornamelijk vanwege de Recaro’s die daar in zaten.
                                    Ik had bij de standaard stoelen het gevoel dat je er meer bovenop zat, toen ik in (dus niet op) de Recaro ging zitten was mijn keuze gemaakt.
                                    Als je nu nog standaard stoelen hebt, zouden Recaro’s wel een verschilletje kunnen maken.
                                    Zeker als je een setje met een verlengbare zitting kan vinden. Prettig met lange benen.

                                    CED5644B-7331-491B-A364-10EF42DBCD8A[/quote]
                                    Nu ik een tijdje in de verlaagde stoel heb rondgereden, ben ik toch weer op zoek naar een gewone stoel. De binnenspiegel hangt nu deels in de hemel, dus eronderdoor kijken is geen probleem meer.

                                    Deze sportstoelen zie je op de sloop vooral in de coupé en cabrio. Volgens een sloper ging dat niet passen in de 5d hatchback. Hoe werkt dat, past het wel gewoon?

                                    #18417404
                                    Haasje17
                                    Moderator
                                      Lid sinds:
                                      8 September 2009

                                      Stoelen van de astra G modellen zijn allemaal uitwisselbaar.

                                      #18417407
                                      Koffie
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        25 November 2019

                                        Bedankt, dan ga ik eens zo’n stoel halen op de sloop.

                                        #18417408
                                        Haasje17
                                        Moderator
                                          Lid sinds:
                                          8 September 2009

                                          Oja enige verschil is dat je de stoelen van de cabrio kunt omklappen naar voren. Maar je kunt dat mechanisme er ook uithalen of overzetten als je dat nodig hebt.

                                          #18418205
                                          Koffie
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            25 November 2019

                                            Ze zitten erin. :good:

                                            Je kon de stoelen inderdaad zo overzetten. Alleen de plastic afdekkappen aan de zijkant van de stoel pasten niet meteen, die verschillen blijkbaar tussen de vijfdeurs- en driedeursuitvoering. De gordel zit bij de vijfdeurs namelijk aan de stoel geschroefd, terwijl die bij de driedeurs aan de bodem zit. Één kap kon ik overzetten, bij de andere heb ik er een hap uit gezaagd voor de gordel.

                                            nieuwe stoelen

                                             

                                          20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
                                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.