Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Bedankt voor je uitgebreide uitleg, daar kan ik wel wat mee.
Waarschijnlijk moet er weer een andere bak in deze gilt ook maar gelukkig alleen nog in de 2e versnelling.
Heb er een additief in gedaan en nu hoor ik m niet meer in de 3e versnelling dus dat scheelt alweer.
Verder moet ik nog even uitzoeken waarom ie vrij heet wordt als je even stil staat,
binnenkort even een nieuwe radiator en thermostaat er in zetten en de boel even goed doorspoelen.Mvg Patrick
Vandaag was het mooi weer om wat te gaan doen.
Dus heb ik de corsa voorzien van nieuwe donkere heldere koplampen.
En een goede boenbeurt gedaan daar was ie ook wel aan toe met al die pekel op de weg.[img]http://i295.photobucket.com/albums/mm135/coupe-gte/thumbnail_20170128_151600_zps5c6a7xgl.jpg[/img]
[img]http://i295.photobucket.com/albums/mm135/coupe-gte/thumbnail_20170128_152111_zpsq8qqenel.jpg[/img]
[img]http://i295.photobucket.com/albums/mm135/coupe-gte/thumbnail_20170128_165732_zpsgfq8bcg5.jpg[/img]
[img]http://i295.photobucket.com/albums/mm135/coupe-gte/thumbnail_20170128_151806_zpsfbraxwt3.jpg[/img]
Mvg Patrick
Ligt er ook aan wat voor banden je er op wilt.
Ik heb er 6×16 et49 onder liggen met 205/50 16 en 4 cm verlaging voor achter is origineelMvg Patrick
Gisteravond de wielen gewisseld voor 16 inch sloffen.
Ze passen precies met de verlaging zonder dat er iets aan loopt.
[img]http://i295.photobucket.com/albums/mm135/coupe-gte/thumbnail_20170125_203000_zpsf5w7mh6h.jpg[/img]wordt tijd voor mooi weer er moet nodig gewassen worden
[img]http://i295.photobucket.com/albums/mm135/coupe-gte/thumbnail_20170126_171257_zpss14xihta.jpg[/img]De uitlaat ff voor de foto in elkaar gestoken 63,5 doorsnee met een eindpijp van 76mm
[img]http://i295.photobucket.com/albums/mm135/coupe-gte/thumbnail_20170109_185522_zpscnhg0gx5.jpg[/img]Mvg Patrick
Gisteren samen met @Manta-aero de corsa voorzien van een nieuwe bak en een nieuwe koppeling.
En nu we alles toch los hadden liggen hebben we meteen een verlagingsset eronder gezet.[img]http://i295.photobucket.com/albums/mm135/coupe-gte/thumbnail_20170107_133843_zpspjcauglz.jpg[/img]
[img]http://i295.photobucket.com/albums/mm135/coupe-gte/thumbnail_20170108_123417_zpslkzdwozp.jpg[/img]
[img]http://i295.photobucket.com/albums/mm135/coupe-gte/thumbnail_20170108_123107_zpsyafheteu.jpg[/img]
[img]http://i295.photobucket.com/albums/mm135/coupe-gte/thumbnail_20170108_123010_zpswvgu0wds.jpg[/img]
Het volgende wat er gedaan wordt is de RVS groep A eronder maar dan moet het wel iets beter weer zijn.
Mvg Patrick
Op de kruising Ritzema bosweg beatrixlaan woon achter het politie bureau.
Mvg Patrick
Zag je vanmiddag bij het stoplicht staan, blijft een nette calibra
Mvg Patrick
Na jaren staat er eindelijk weer een corsa voor de deur.
Vanmorgen heb ik een onverprutste Corsa GSi gekocht van 96 met weinig km’s
De auto loopt goed en is vrij vlot dat viel me niks tegen mn vorige corsa was een C20XE maar deze is ook goed pittig.
De ombouw naar C20XE staat wel in de planning maar wanneer weet ik nog niet eerst mn c coupe restaureren/afbouwen.Vanmiddag maar meteen een paar foto’s gemaakt.
[img]http://i295.photobucket.com/albums/mm135/coupe-gte/IMG-20161224-WA0006_zpsvvbtsqcq.jpg[/img][img]http://i295.photobucket.com/albums/mm135/coupe-gte/IMG-20161224-WA0004_zpsffkq5f8y.jpg[/img]
Het is mn bedoeling om de corsa dezelfde uitstraling als mn vorige te geven.
[img]http://i295.photobucket.com/albums/mm135/coupe-gte/IMG_6606.jpg[/img][img]http://i295.photobucket.com/albums/mm135/coupe-gte/IMG_6599.jpg[/img]
[img]http://i295.photobucket.com/albums/mm135/coupe-gte/IMG_6609.jpg[/img]
Mvg Patrick
Er zijn weer vorderingen op motorisch gebied.
Zo is de 2.2 volledig gedemonteerd, de krukas en de drijfstangen waren nog helemaal in orde.
Maar in 1 cilinder zat helaas een diepe kras.
Er zijn nieuwe zuigers en lagers besteld (de lagers zijn er al)
[img]http://i295.photobucket.com/albums/mm135/coupe-gte/thumbnail_20161201_192632_zpse1vwp71l.jpg[/img]
Er wordt een 2 liter blok opgeboord naar 2.3 en daar komt de krukas van de 2.2 in met
de nieuwe zuigers en een hele leuke nokkenas met verstelbaar tandwiel.Verder hebben we een setje nieuwe dikke wielen op het oog maar daarover later meer.
Mvg Patrick
Dit is beter dan nieuw :thumb :thumb :thumb
Mooi werk allemaal :thumb
Volgens mij past je nieuwe bumper niet er staat B CC op en volgens mij is een cc iets breder achter.
Mvg Patrick
Ben eigenlijk wel benieuwd hoe ver je bent.
Mvg Patrick
Hij heet niet voor niets manta aero :D zal ik maar zeggen.
De details zal hij zelf wel uitleggen denk ik.Mvg Patrick
Er komt iets veel beters terug voor die put deksel :thumb
Mvg Patrick
Dat wordt nog ff krabben Broertje maar dat komt wel goed het is niet de eerste keer.
Grtjs
Klopt helemaal alles wat daar van over is zijn 2 vage foto’s, wat zijn die telefoon camera’s toch vooruit gegaan :angel
Zo ongeveer is ie jaren later tot op de draad op met veel roest en nog 78 van de 110 pk over op de slachtbank beland.
Mvg Patrick
Nee eigenlijk niet @Manta-aero is met de kabelboom bezig.
Dus heb ik me eigen op de coupe gestort samen met pa.Mvg Patrick
Vandaag is er eigenlijk niks aan de ascona gedaan.
Maar wel hebben Pa en ik een 20E motor gevonden met nog maar 78462 originele aantoonbare kilometers
achter de kiezen.
Volgend weekend gaan Pa en @Manta-aero de motor ophalen die wordt van de week compleet uit de donor auto gehaald.Mvg Patrick
Kijk eens aan dat zijn interessante weetjes :thumbup
Mvg Patrick
Zo’n midden console zat alleen in een 400 en een 1200 en die zijn allebei
niet veel geleverd in Nederland.
Ik heb er overal naar gezocht in Nederland maar ik kwam toch in het buitenland uit.
Volgens mij zijn ze heel erg zeldzaam.Mvg Patrick
Dat ziet er keurig uit en het zal vast ook veel comfortabeler remmen met die schijven :thumbup
Mvg Patrick
De deur heb ik er vanavond ingehangen en al grotendeels afgemonteerd.
Alleen alles voor de ramen zoals de geleiders en zo moeten er nog in.
De sierstrips voor op de deur gepolijst en het kunststof opgepoetst met een vrij agressief goedje :D
En ook meteen de striping er op geplakt.
Het slot had ik al klaar liggen schoongemaakt en wel en voorzien van RVS gepolijste boutjes, dus het kon er zo in.
ps. het slot komt er later in deze moet ik nog omzetten in een nieuw cilinderhuisAls het mee zit ga ik zaterdag verder met de andere deur.
Mvg Patrick
Dat kun je hier vinden https://nl.m.wikipedia.org/wiki/KTL” onclick=”window.open(this.href);return false;
In Duitsland doen ze zelfs hele carrosserieën in een KTL bad.
Mvg Patrick
We zien in de toekomst wel hoe de carrosserie zich houdt en mocht er wat gebeuren dan fix ik het gewoon weer.
De bestuurders deur is klaar en hangt nu te drogen.
Als eerste ben ik begonnen met het blokken en naschuren van het gegronde deel.
De basislak er op
En tot slot 4 lagen blanke lak
Close up :D
Mvg Patrick
Vanavond was het weer druk in de werkplaats.
Ik heb de laatste hand gelegd aan het strak maken van de deur.
Om er na de deur in de grondverf te zetten.
Met het spuiten zijn de motorkap en achterklep scharnieren van de auto afgehaald.
Om het geklonken scharnier te vervangen heb ik van RVS M12 bouten nieuwe scharnieren gedraaid en
uiteraard gepolijst ook al zie je ze niet meer.
Mvg Patrick
-
AuteurBerichten