Armanstra’s 400R LET

Forumindex Forums Modellen Manta Armanstra’s 400R LET

25 berichten aan het bekijken - 101 tot 125 (van in totaal 161)
  • Auteur
    Berichten
  • #18305991
    Anoniem
      Lid sinds:
      1 January 1970

      Ben maar gewoon eerlijk
      Maar persoonlijk vind ik die angel eyes n misser
      In n verder superr project….

      Maar n.ieder moet natuurlijk gewoon doen wat die zelf.mooi vind
      is ook geen kritiek maar n mening ;)

      Zelf heb ik destijds lang getwijfeld of ik er e30 lampen
      Met n.zwart kruis in m.n 400 zou plaatsen
      Heb r uiteindelijk voor gekozen t niet te doen…..

      #18305992
      Armanstra
      Deelnemer
        Lid sinds:
        9 July 2009

        @louwe 16 klepper wrote:

        Ben maar gewoon eerlijk
        Maar persoonlijk vind ik die angel eyes n misser
        In n verder superr project….

        Maar n.ieder moet natuurlijk gewoon doen wat die zelf.mooi vind
        is ook geen kritiek maar n mening ;)

        Zelf heb ik destijds lang getwijfeld of ik er e30 lampen
        Met n.zwart kruis in m.n 400 zou plaatsen
        Heb r uiteindelijk voor gekozen t niet te doen…..

        Eerlijkheid duurt het langst zeggen ze :thumb , maar ik begrijp helemaal wat je bedoelt.
        Heb er zelf ook nog steeds twijfels over, maar als het op het eind me niet aanstaat gaan er gewoon een paar andere lampen in.
        Een ding is zeker het blijft altijd een replica en word nooit een originele.

        #18305993
        Anoniem
          Lid sinds:
          1 January 1970

          Daar heb je gelijk in

          Ik was destijds de eerste met de witte capri knipperlicht glaasjes
          Waren toen ook mensen die dat zonde vonden
          Toen zei ik t zelfde.als jou laatste.zin :thumb

          #18305994
          H-400
          Deelnemer
            Lid sinds:
            3 November 2006

            Replica of niet, ik heb meer dan respect voor deze wagens die met liefde en knowhow in elkaar gestoken worden!
            Ik ken originele 400’s waarvan ik denk “doe er iets aan” of die is verloren en dan zie je een project als dit en dan
            weet je dat de juiste wagen soms niet bij de juiste eigenaar is.
            Keep on the good work!

            #18305995
            Armanstra
            Deelnemer
              Lid sinds:
              9 July 2009

              Omdat ik het niet eens was met de spleet tussen grill/koplampen en voorbumper besloten dit toch maar te veranderen :D

              Dus begonnen met de bumper in tweeën te zagen, vervolgens een stukje polyester gecreëerd en dit op een strookje van 3a4 cm breed gezaagd.
              De delen met onder een hoek gezette beugeltjes vastgemaakt met schroefjes.


              Daarna eerst de binnen zijde voorzien van een laagje polyester, vervolgens de buitenkant en weer netjes afgewerkt.

              #18305996
              Ben_M
              Deelnemer
                Lid sinds:
                25 January 2010

                Top hoor Armand, ziet er strak uit. :thumb

                Ik zie al dat het bij jou ook het nodige polyesterwerk vergt om het naar je zin te krijgen ;)

                #18305997
                H-400
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  3 November 2006

                  Die spleet hoort gewoon bij de ralley-400’s. Die wagens waren ook niet gemaakt om optisch perfect te zijn.
                  De brede straatmodellen hadden er ook van maar werd wel wat gecompenseerd door de lijst die onder de neus loopt.
                  Je oplossing vind ik echt knap maar ik mis die lijst…

                  #18305998
                  Anoniem
                    Lid sinds:
                    1 January 1970

                    herman heeft wel gelijk wat betreft
                    die lijst…

                    maar ik vind dit van arman wel net zo mooi ;)
                    netjes gedaan :wors

                    #18305999
                    Armanstra
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      9 July 2009

                      Ben:
                      Heb inderdaad ook het nodige polyesterwerk uitgevoerd, heb jammer genoeg niet van alles :kewlpics.
                      Zoals ik al eerder vermelde echt goede sets bestaan volgens mij niet.

                      Herman & Louwe:
                      Denk dat we aardig op een lijn zitten wat betreft hoe een 400 er uit hoort te zien.
                      Zoals je kunt zien in mijn vorige post op de 1ste en 2de foto zie je de zwarte metalen lijst op de vloer liggen.
                      Op de manta in de startpost heb ik op aanraden van een vriend destijds een nieuw setje ronde lampen van het merk taifun gekocht. (als mijn geheugen me niet in de steek laat)
                      Dit set had een perfecte pasvorm en de metalen lijst sloot hierbij perfect aan, bij het Irmscher set past deze lijst echter voor geen meter.
                      Heb als eens gekeken of ik een oplossing had om zelf iets te creëren of aan te passen maar tot op heden schiet mijn creativiteit voor dit item te kort.

                      #18306000
                      H-400
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        3 November 2006

                        Die Taifun’s had ik zo’n 25 jaar terug ook gekocht, ik herinner me dat ze voorgevormd waren (onderaan) waar die lijst
                        in paste. Ze hadden zelfs een éénvoudig “kliksysteem” om de kruislichten te verzetten als je zwaar beladen bent.
                        Die in m’n 400 zijn van Irmscher, en die heeft die lijst wel maar die is niet verbreed, ik denk dat de rand waar de verbreding
                        naar de spatborden omhoog loopt in de weg zit voor die lijst. Ik ken een poster van Opel motorsport waar je duidelijk
                        ziet dat zelfs die lui van Irmscher de lijst bijgeknipt hebben, deze:

                        #18306001
                        2000
                        Moderator
                          Lid sinds:
                          30 June 2004

                          Erg mooi project!! Serieus wat werk en de bij behorende aandacht aan…Respect! :wors

                          #18306002
                          Armanstra
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            9 July 2009

                            @H-400 wrote:

                            Die Taifun’s had ik zo’n 25 jaar terug ook gekocht, ik herinner me dat ze voorgevormd waren (onderaan) waar die lijst
                            in paste. Ze hadden zelfs een éénvoudig “kliksysteem” om de kruislichten te verzetten als je zwaar beladen bent.
                            Die in m’n 400 zijn van Irmscher, en die heeft die lijst wel maar die is niet verbreed, ik denk dat de rand waar de verbreding
                            naar de spatborden omhoog loopt in de weg zit voor die lijst. Ik ken een poster van Opel motorsport waar je duidelijk
                            ziet dat zelfs die lui van Irmscher de lijst bijgeknipt hebben, deze:

                            Omdat het misschien wel twee jaar geleden is dat ik dat ik de bumper veranderd heb deze morgen op zoektocht gegaan op zolder naar de metalen lijst.
                            Was zelf nieuwsgierig naar hoe de problemen met pasvorm er precies uitzagen.
                            Metalen lijst is het minste probleem, dit is kwestie van de zaag erin en beetje vijlen.

                            Echter het volgende probleem is wat lastiger.
                            Omdat de kappen middels de twee draadeinden bevestigd worden via het metalen frame zijn de kappen aan de onderzijde in de loop van tijd vervormd.
                            Alleen aan de onderzijde omdat de boven en zijkanten “dragen” tegen de neus en voor spatbord.

                            Moet dus een manier bedenken om de onderzijde middels versteviging terug recht te krijgen.
                            Want zo komt het er natuurlijk niet op.

                            #18306003
                            billathome
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              16 August 2009

                              Ik zou zeggen, je bient handig met polyester dus opvullen die hap zodat die weer mooi vlak is probleem opgelost toch.

                              Andere optie misschien, warm maken??

                              of denk ik nu te makkelijk…… :hmmz

                              #18306004
                              Armanstra
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                9 July 2009

                                @billathome wrote:

                                Ik zou zeggen, je bient handig met polyester dus opvullen die hap zodat die weer mooi vlak is probleem opgelost toch.

                                Andere optie misschien, warm maken??

                                of denk ik nu te makkelijk…… :hmmz

                                Met polyester denk je in ieder geval te moeilijk volgens mij.
                                Denk zelf aan een verstevigings-stripje aan de onderzijde te schroeven?
                                Op deze manier blijft het in de toekomst ook recht.
                                Laat dit nog even rusten, focus ligt momenteel op wat motorische zaken.

                                #18306005
                                Ben_M
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  25 January 2010

                                  Meen ook dat die kappen van kunststof zijn en niet van polyester :hmmz

                                  Als je ze weer recht heb zou ik een bus over de draadeinden zetten. Dan kun je de kappen ook niet meer krom trekken door de moeren iets te vast aan te draaien. Dit is in elk geval de manier hoe dat ik het ga doen :thumb

                                  #18306006
                                  Armanstra
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    9 July 2009

                                    @Ben_M wrote:

                                    Meen ook dat die kappen van kunststof zijn en niet van polyester :hmmz

                                    Als je ze weer recht heb zou ik een bus over de draadeinden zetten. Dan kun je de kappen ook niet meer krom trekken door de moeren iets te vast aan te draaien. Dit is in elk geval de manier hoe dat ik het ga doen :thumb

                                    Helemaal correct Ben, kappen zijn inderdaad van kunststof :thumb
                                    Busje over de draadeinden is een simpele en goede oplossing voor de toekomst :wors :wors

                                    #18306007
                                    Anoniem
                                      Lid sinds:
                                      1 January 1970

                                      @Armanstra wrote:

                                      Ben:
                                      Heb inderdaad ook het nodige polyesterwerk uitgevoerd, heb jammer genoeg niet van alles :kewlpics.
                                      Zoals ik al eerder vermelde echt goede sets bestaan volgens mij niet.

                                      Herman & Louwe:
                                      Denk dat we aardig op een lijn zitten wat betreft hoe een 400 er uit hoort te zien.
                                      Zoals je kunt zien in mijn vorige post op de 1ste en 2de foto zie je de zwarte metalen lijst op de vloer liggen.
                                      Op de manta in de startpost heb ik op aanraden van een vriend destijds een nieuw setje ronde lampen van het merk taifun gekocht. (als mijn geheugen me niet in de steek laat)
                                      Dit set had een perfecte pasvorm en de metalen lijst sloot hierbij perfect aan, bij het Irmscher set past deze lijst echter voor geen meter.
                                      Heb als eens gekeken of ik een oplossing had om zelf iets te creëren of aan te passen maar tot op heden schiet mijn creativiteit voor dit item te kort.

                                      dat op 1 lijn liggen klopt wel denk ik
                                      hierbij nog n plaatje van m,n ex “400”

                                      zoals je ziet had ik die alu strip ook niet gebruikt ;)

                                      #18306008
                                      Armanstra
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        9 July 2009

                                        Gaan we nu over op de achterzijde.

                                        Irmscher spoiler heeft wat scheuren in de lak. Beetje schuren dus.


                                        En vervolgens monteren op de auto.


                                        En vervolgens een nog gloednieuwe irmscher bumper king:

                                        Incl. nieuwe plaat voor tussen de achterlichten.



                                        Ook nog een origineel werkplaatshandboek gevonden. Prachtig hoe gedetailleerd alles beschreven werd toen.

                                        #18306009
                                        City
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          29 June 2004

                                          Mooi werk allemaal :thumb

                                          Volgens mij past je nieuwe bumper niet er staat B CC op en volgens mij is een cc iets breder achter.

                                          Mvg Patrick

                                          #18306010
                                          Armanstra
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            9 July 2009

                                            @City wrote:

                                            Mooi werk allemaal :thumb

                                            Volgens mij past je nieuwe bumper niet er staat B CC op en volgens mij is een cc iets breder achter.

                                            Mvg Patrick

                                            Hoi Patrick,

                                            Volgens mij is er maar één irmscher bumper voor zowel ascona B, manta B en Manta B-CC
                                            Irmscher bumper met nummer 26 01 149 is blijkbaar voor alle 3 de types.
                                            Dat een cc iets anders is kan wel kloppen gezien de “allgemeine Betriebserslaubnis” hieronder afgebeeld :vertag .




                                            Denk toch dat ik niet voor niets al die jaren zo zuinig op mijn bumpertje ben geweest.(regelmatig afgestoft king: haha)

                                            #18306011
                                            Anoniem
                                              Lid sinds:
                                              1 January 1970

                                              Wie wat bewaard die heeft wat king:

                                              Bumpers zijn al redelijk zeldzaam aan t worden
                                              Nagelnieuw zal helemaal n speld in n hooiberg zijn ;) :thumb

                                              #18306012
                                              Armanstra
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                9 July 2009

                                                Gaan we nu over op het motorische gedeelte.

                                                Toen ik ongeveer 22 jaar geleden de astra 16 klepper in de rode manta uit de startpost legde zei iemand:
                                                Armand, Manta en Astra dan word het een Armanstra.
                                                Nu gaan we er ook weer (tijdelijk) een Armanstra van maken om alles pas te maken.
                                                Later bouwen we de c20let in maar die staat nu nog in opslag.

                                                Motor standaard 7 graden schuin.


                                                Maar de motor moet er rechtop in dus daar gaan we weer.
                                                Kunststof stripje van 10 mm op vooras geplakt waar de carterpan op rust.
                                                Met twee krikken de motor en versnellingsbak proberen in de juiste positie te krijgen.
                                                Nu kunnen we dus motorsteunen gaan knutselen.


                                                Turbo met spruitstuk opgehaald en op xe blok geschroefd om te kijken hoe het bij de motorsteun uitkomt.

                                                word vervolgd :thumb

                                                #18306013
                                                Armanstra
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  9 July 2009

                                                  Gaan we weer verder om de motor en versnellingsbak netjes rechtop in de motorruimte te plaatsen.

                                                  Flens gefreesd en aan een stuk pijp gelast, deze dient als uitlijn “aandrijfas’ om het zaakje makkelijker te kunnen uitmeten.

                                                  Motorsteunen afgelast en weer opnieuw gemonteerd.

                                                  Wel weinig ruimte voor de olieretour slang van de turbo :hmmz

                                                  Na controle met de “uitlijn aandrijfas” een versnellingsbak steun gefabriceerd.
                                                  Aluminium busjes worden straks natuurlijk vervangen door rubbers :D

                                                  Uiteindelijk steunen weer gedemonteerd en laten poedercoaten.

                                                  #18306014
                                                  billathome
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    16 August 2009

                                                    Je kunt wel zien hier is een vakman aan het werk :kewlpics

                                                    Dit wordt 1 van de mooiste 400R van Nederland :angel al zeg ik het zelf zonder andere te kort te doen :wub

                                                    #18306015
                                                    Emiel-Manta
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      23 January 2007

                                                      Ziet er weer goed uit! Baksteun vooral :thumb

                                                    25 berichten aan het bekijken - 101 tot 125 (van in totaal 161)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.