Manta C20LET (laatste foto update 22 Mei 2016)

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling Manta C20LET (laatste foto update 22 Mei 2016)

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 320)
  • Auteur
    Berichten
  • #17206302

    Manta-aero
    Participant
    • Topics 18
    • Reacties 843
    • Offline
    • Lid sinds:
      29 June 2004

    Helaas, is het vorige topic verdwenen dus moet ik maar opnieuw beginnen. Ik zal eerst een beginnen met de laatste updates, en naar verloop van tijd de oude foto’s weer terug proberen te plaatsen.

    Ik ben bezig geweest met de motor en heb de zuigerbodemkoeling gemonteerd (helaas nog geen foto’s). En de laatste onderdelen voor het blok aangeschaft. Een licht stalen vliegwiel, met ARP bouten voor aan de krukas. En een nieuwe startmotor en dynamo.

    Ook heb ik alvast een oliekoeler en SPAL fan gekocht, die op een originele (met verzwaard koelblok) radiateur zal worden gemonteerd. Deze moet ik echter nog laten maken.

    Ook heb ik een aantal nieuwe dingetjes waar ik mee bezig ben, zo komt er ABS op de Manta. Voor voor heb ik de sensorringen al op de naaf gemonteerd, en heb ik de bevestiging van de sensor al zo goed als klaar. Achter ben ik nog even opzoek naar een goede oplossing. Maar ik zit te denken aan een ring die op het differentieel gemonteerd wordt (dit systeem hebben een aantal volvo’s ook).

    En de houder van de sensor, hier alleen een papieren proef model. De uiteindelijke RVS houders zijn bijna klaar:

    Overigens komt er ook een andere achteras onder, heb er al vaak aan zitten denken, maar er nu toch maar toe besloten. Meer foto’s volgens als die helemaal in orde is. Dus ik ben de laatste tijd weer aardig bezig geweest :thumbup Al is nog niet alles klaar voor de foto ;)

    #17369008

    Shrek
    Participant
    • Topics 1
    • Reacties 130
    • Offline
    • Lid sinds:
      29 June 2004

    Zo je ben echt lekker bezig, vooral met abs monteren, leuk klusje :thumbup

    #17369009

    mantastijn
    • Topics 4
    • Reacties 59
    • Offline
    • Lid sinds:
      29 October 2004

    Super dat dit topic weer terug is!!:wors

    Ik wacht met smacht op alle:kewlpics

    ben benieuwd naar het eindresultaat!!

    #17369010

    jorien
    • Topics 2
    • Reacties 33
    • Offline
    • Lid sinds:
      6 July 2005

    ja zeker supper.
    ik blijf het volgen:thumbup succes ermee.

    #17369011

    boyanka
    Participant
    • Topics 15
    • Reacties 893
    • Offline
    • Lid sinds:
      8 June 2005

    :kewlpics wat voor fan is dit?

    #17369012

    bastiaan1981
    • Topics 10
    • Reacties 799
    • Offline
    • Lid sinds:
      29 August 2006

    goed bezig
    en we willen heel veel :kewlpics

    #17369013

    kadettnemo
    • Topics 4
    • Reacties 116
    • Offline
    • Lid sinds:
      10 September 2004

    ik snap niet dat 4 van die koppelingsplaatjes dezelfde kracht over kunnen brengen als een normale koppeling hoe zit dat nou precies ?
    voor het gewicht zal het niet veel schelen wel ?

    gr.arno en succes met de abs :thumbup

    #17369014

    mantastijn
    • Topics 4
    • Reacties 59
    • Offline
    • Lid sinds:
      29 October 2004

    Origineel gepost door kadettnemo
    ik snap niet dat 4 van die koppelingsplaatjes dezelfde kracht over kunnen brengen als een normale koppeling hoe zit dat nou precies ?
    voor het gewicht zal het niet veel schelen wel ?

    gr.arno en succes met de abs :thumbup

    das volgens mij omdat de voering een heel ander soort materiaal is dan originele koppelingsplaten (ander wrijvingscoëfficient, warmte afvoer enz.). Het is gemaakt van sinterplaat. Bij een normale auto kun je met slippende koppeling optrekken, maar bij dit soort koppelingen is dat niet mogelijk. Alleen de stand vast en los king:

    #17369015

    Manta-aero
    Participant
    • Topics 18
    • Reacties 843
    • Offline
    • Lid sinds:
      29 June 2004

    Het is een fan van het merk “Spal”! De koppeling kan inderdaad veel meer vermogen/koppel verdragen. Dit materiaal zal ook nooit/niet snel blijven plakken, wat wel het geval is bij normaal koppelingsmateriaal. Deze plaat is wel geveerd zodat er wel makkelijker mee te rijden is als met een starre plaat.

    Ik kom overigens net (vanochtend 4:30) hier vandaan:

    En toen ik thuis kwam lag er dit, op de deurmat!

    Helaas was de doos vol gestopt met gebroken stukken piepschuim, wat natuurlijk mooi overal in zat. Sowieso wilde ik hem even uit elkaar halen en bekijken. En alles dus even mooi schoon gemaakt en weer netjes met verse olie in elkaar gezet. Wilde vandaag ook nog even de sper werking testen. Heb de steekassen en diff al gedemonteerd. Maar krijg nog even de lagers niet van het originele diff af. Voor deze moet je namelijk hele smalle bekken aan je poelietrekker hebben. Denk dat ik de openingen maar even uitslijp. Maar heb daar vandaag geen tijd meer voor.

    Wil hem zo snel mogelijk inbouwen om de sperwerking te kunnen testen. Frictieplaatjes zagen er nog erg goed uit, dus verwacht gewoon 40%. Het is trouwens een grote platen sper.

    #17369016

    geert666
    Participant
    • Topics 41
    • Reacties 986
    • Offline
    • Lid sinds:
      21 December 2004

    mooi Kuala Lumpur,ben je ook in de tv toren geweest??

    #17369017

    Manta-aero
    Participant
    • Topics 18
    • Reacties 843
    • Offline
    • Lid sinds:
      29 June 2004

    Nee nog niet, heb hem wel gezien (is ook niet over het hoofd te zien ;)). Maar zit er begin Maart nog eens 3 weken dus dan gaan we daar zeker in!

    #17369018

    geert666
    Participant
    • Topics 41
    • Reacties 986
    • Offline
    • Lid sinds:
      21 December 2004

    is mooi daar ,ik had gewoon een taxi met chauffeur voor heel de dag voor een paar centen ,die man heeft me alles laten zien.
    Er is ook nog zo n grot waar al die hindoes naar toe gaan,met shiva enzo.
    Ik wist echt niet wat ik meemaakt daar!!

    #17369019

    Manta-aero
    Participant
    • Topics 18
    • Reacties 843
    • Offline
    • Lid sinds:
      29 June 2004

    Je kan er inderdaad erg goed zitten! Die grotten zullen we ook nog gaan bekijken. Mooi natuur daar, en een hoop leuke dingen om te zien!

    Ben vandaag nog even verder gegaan, lagers van het gewone dif afgehaald. Door de inkeping voor de poelietrekker verder uit te slijpen. En de lagers op de sper gezet en in het huis gezet. Ook heb ik de steekassen geplaatst, zodat ik morgen de werking van de sper kan testen. Als dat allemaal in orde is, wat ik wel verwacht. Zal ik de sper afstellen en definitief plaatsen. Ook zal ik de as verder in orde maken en alle bevestigingen verstevigen.

    #17369020

    bramm
    • Topics 1
    • Reacties 86
    • Offline
    • Lid sinds:
      22 September 2005

    mooi topic, kheb eht toen wel ooit gevolgd, mocht je tijd hebben voor de oude foto’s, dat zou natuurlijk nog mooier zijn :P

    #17369021

    TonSR
    • Topics 36
    • Reacties 1690
    • Offline
    • Lid sinds:
      29 October 2007

    mooie klus ben erg benieuwd naar het eind resultaat en wat zijn de verwachtingen van koppel en vermogen op de achterwielen?
    vgr ton sr.

    #17369022

    max
    Participant
    • Topics 4
    • Reacties 692
    • Offline
    • Lid sinds:
      30 June 2004

    ziet er netjes uit.

    Vergeet niet de achteras olie toevoeging erbij te doen als je de olie in de achteras afvult. Is nog origineel te verkrijgen.
    Als je dealer het niet weet haal het dan hier. Die jongens weten precies waar je het over hebt.
    http://www.duparts.nl/

    #17369023

    Koekie
    • Topics 20
    • Reacties 563
    • Offline
    • Lid sinds:
      29 June 2004

    :thumbup Je maakt er mooi werk van ,ga zo door en vooral :kewlpics plaatsen.

    #17369024

    Manta-aero
    Participant
    • Topics 18
    • Reacties 843
    • Offline
    • Lid sinds:
      29 June 2004

    ABS kabelboom heb ik nu ook uit de Senator 24v van @city gehaald voordat die naar de sloop ging. Heb het schema er ook al bij, dus tegen die tijd is het inbouwen en aansluiten. Zit alleen nog even te denken waar alles weg te bouwen, de computer komt onder de bestuurdersstoel. Maar waar de abs module komt te zitten, moet ik nog even over nadenken. Ik heb weer een aantal foto’s teruggevonden, dus die zal ik de komende tijd even terug plaatsen. ABS achter ben ik nog niet mee verder gegaan, eerst de achteras zelf ff schoonmaken en in de lak zetten.

    Heb verder ook de cilinderkop helemaal gedemonteerd, bleek alleen de kop die al op de turbo motor zat niet geschikt meer te zijn. Deze was al 0,5mm gevlakt, wat in combinatie met de zuigers die voor een compressieverhouding van 8,5:1 voor een verhouding van 9:1 zorgt. Heb dus een andere kop gehaald, die gaat nu gereviseerd worden. Ik heb de kleppen en alles eruit gehaald, dan kan dat weg. Dan zullen de geleiders gecontroleerd worden, de kleppen opnieuw geslepen en de klepzittingen gefreesd. De overige werkzaamheden dus het in elkaar zetten, zal ik zelf weer doen. Moet eerst nog ff olie/water schade herstellen in de cilinderkop, denk dat ik een buisje er in maak ipv. een bypass. Foto’s volgen spoedig.

    #17369025

    BadMuts
    • Topics 19
    • Reacties 486
    • Offline
    • Lid sinds:
      30 June 2004

    mooi dat deze topic er weer is :)

    #17369026

    Manta-aero
    Participant
    • Topics 18
    • Reacties 843
    • Offline
    • Lid sinds:
      29 June 2004

    Zeker! Denk dat het ook zeer interresant gaat blijven! Heb nu eindelijk weer de ruimte om echt wat te doen. Hier nog even wat oudere foto’s:

    De velgen zijn 8×15 et 23 400 velgen, deze worden nog gepoedercoat in het zilver.

    Ik heb ook nog een ander setje 5×120 velgen, dat zijn 3 delige Graku velgen. Heb hiervoor 2 nieuwe binnenranden op de kop kunnen tikken. En ik zal ook nog 4 RVS buitenranden kopen, Radinox, dus nooit meer stoeprandschade. Hier komen gewoon normale 195/50/15 banden op, om eens het circuit op te gaan of een behendigheidsrit te doen.



    Ook ben ik met het motorblok bezig, als basis is het een c20xe blok, omdat alles wat er in komt toch afwijkt van een normale c20let.

    Snelheidsmeter van een Monza A1:

    Vooras omgebouwd naar 5 gaats, ook had ik in eerste instantie een Manta GSI achteras omgebouwd naar 5 gaats en sper. Maar ik wil toch een Commodore B achteras met sper gaan plaatsen. De remmen voor, zijn van een Senator 24V en achter een mengeling van Commodore B GS/E en Diplomat V8. En de hoofdremcilinder, rembekrachtiger zijn van een Monza en een Rekord 2.2:

    #17369027

    kadett4x4
    Participant
    • Topics 121
    • Reacties 2701
    • Offline
    • Lid sinds:
      6 July 2004

    is dat veel en moeilijk werk die olie water schade maken, heb zelf ook nog een kop liggen die dat heeft.

    groeten.

    #17369028

    Manta-aero
    Participant
    • Topics 18
    • Reacties 843
    • Offline
    • Lid sinds:
      29 June 2004

    Ik heb vandaag de imbus boutjes uit de kop gedraaid, en tot mijn verbazing zat er al een pijpje in. Deze heb er eerst maar eens uitgetikt, deze was droog zonder enige vorm van loctite oid. ingebouwd. Hier moet het dus in:

    Deze kwam er dus uit:

    En deze komt er op de volgende manier in:

    Veel werk is het opzich niet, even op de draaibank en klaar is kees.

    #17369029

    City
    Participant
    • Topics 4
    • Reacties 219
    • Offline
    • Lid sinds:
      29 June 2004

    He broertje dat ziet er weer super uit zeg.
    Nog bedankt voor de hulp bij mijn Manta :thumbup

    Grtn Patrick

    Kadett C Coupe 2.2E
    Ascona B 2.3E
    Corsa B GSI

    #17369030

    Manta-aero
    Participant
    • Topics 18
    • Reacties 843
    • Offline
    • Lid sinds:
      29 June 2004

    origineel gepost door max
    ziet er netjes uit.

    Vergeet niet de achteras olie toevoeging erbij te doen als je de olie in de achteras afvult. Is nog origineel te verkrijgen.
    Als je dealer het niet weet haal het dan hier. Die jongens weten precies waar je het over hebt.
    http://www.duparts.nl/

    Thanks voor het advies! Heb het al liggen, de dealer had het. Is zo’n heel klein flesje.

    #17369031

    manta_dennis
    Participant
    • Topics 11
    • Reacties 1079
    • Offline
    • Lid sinds:
      30 June 2004

    Ziet er goed uit Jurgen. Ben zeer benieuwd naar de vorderingen. Ga het zeker bijhouden.

    Ps: ga je nog naar de videoavond?

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 320)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.