Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Hoe vaak moet je koelvloeistof bijvullen?
In principe zou dat namelijk nooit nodig hoeven te zijn.Het zou mij niet verbazen als je een (kleine) lekkage hebt bij de radiator van de verwarming.
14 mei 2018 om 10:55 In reactie op: Linker knipperlicht schiet uit het niets aan Corsa C 2003 #18355953Waarschijnlijk is de satelliet (= hendel) gewoon wat versleten.
Even op de sloop een andere halen en wisselen.Gewoon als je een stuk hebt gereden, de motor nog een poosje stationair laten draaien.
Met een minuut of 5-10 moet de fan toch echt wel aan slaan.(Bij meeste opels slaat de fan pas aan als de temperatuurmeter tegen het rood aan loopt, geduld hebben dus)
Dan zou ik zeggen: koop een werkplaatshandboek voor je auto.
Bijvoorbeeld een vraagbaak of een Haynes. Staat alles stap voor stap uitgelegd.
Altijd 3x zn geld waard.Meestal kan je dit soort lampen-units gewoon vanuit de kofferbak benaderen…
Voor de C weet ik het niet zeker, bij de A B en D is dat namelijk wel het geval.Als het alleen bij een specifieke snelheid is, dan moet het haast wel iets met de wielen zijn.
Geen speling in de lagers/stuurkogels/fusee?
Kan je controleren door de auto op te krikken, het wiel boven en onder / links rechts vast te pakken en te voelen of er speling in zit. (moet je dan dus voor alle 4 de wielen checken)
Beetje WD-40?
20 april 2018 om 11:09 In reactie op: Slechte onstabiele wegligging ( kleine Stuurcorrecties ) #18355206[quote quote=18355167]Ik kan enkele 100 de meters rechtdoor rijden, daarna verloopt de boel zowel naar links of naar rechts. Ze hebben mij verzekerd dat de auto goed uitgelijnd is, rapport zal ik navragen[/quote]
Als het een paar honderd meter is, vind ik het goed hoor! :rolling:
Maar misschien niet voor een nieuwe auto… Kennelijk is de garage er wel mee bezig om het op te lossen.
Laat je het weten of de nieuwe sensor inderdaad het probleem verhelpt? is wel interessant om te weten.Of een combinatie van beide… OpCom geeft toch ook altijd aan van welke sensor die fout komt? staat er een foutcode bij?
Gasklephuis misschien een keer schoonmaken?
19 april 2018 om 15:50 In reactie op: Slechte onstabiele wegligging ( kleine Stuurcorrecties ) #18355164Dit soort problemen is bijna altijd de uitlijning. Heb je het rapport gehad? Hoeveel afwijking staat daarop?
Als je +- 100km/h rijdt, hoeveel meter kan je dan het stuur loslaten voordat je weer bij moet sturen?
Ik zou adviseren om een werkplaatshandboek aan te schaffen.
Ik ben fan van de Haynes manuals.. Wordt stap voor stap uitgelegd hoe je het moet doen. En dus ook wat er los moet.Kan je voor een paar tientjes bestellen.
Laat even weten welke motor erin ligt…
Waar heb je de auto gekocht? Heb je er al mee getankt?
[quote quote=18354154]Mijn Corsa Combo 2006 , Z14XEP stottert tussen de 2000 en 2500 toeren bij snel indrukken van gaspedaal. Waar moet ik de oorzaak zoeken?[/quote]
Beginnen met uitlezen… Er zal ergens een sensor problemen geven…
Eerst even het elektrisch systeem checken. Zitten alle stekkers goed? Geen corrosie in de stekkers?
Misschien dan toch maar demonteren en schoonmaken.Als schoonmaken niet helpt, zou ik hem vervangen. Kost een paar centen (€160.-), maar dan weet je wel dat de boel weer draait zoals het hoort.
Tipje: De EGR zit in het koelsysteem opgenomen. Als je hem losmaakt moet je dus eerst je koelvloeistof aftappen en later weer bijvullen.
Hoe is het onderhoud gedaan? regelmatige oliewissels gehad?
Bij matig onderhoud (lees oude olie) kan er troep ophopen bij de kettingspanner.
Als die niet meer goed werkt, wordt de spanning op de ketting minder.Zou best EGR kunnen zijn, maar ook de LMM, of de krukassensor, nokkenassensor.. of een combinatie van meerde.
Eerst uitlezen, dan weer verder kijken.EGR afdoppen gaat bij deze blokjes minder makkelijk dan bij de 8v motoren. Ik heb er destijds voor gekozen om hem alleen met een turbocleaner schoon te maken (dus niet gedemonteerd).
Met mijn B hebben we hetzelfde gehad.
Ik dacht dat het de nokkenassensor of de krukassensor was.. een van de twee. (Ik heb ze in die tijd allebei vervangen)
Geeft met uitlezen (nog) geen problemen, maar gaat afwijkende waardes geven als de motor warm wordt. Daardoor loopt de ontsteking in de soep en slaat hij af (of niet aan).ff zoekfunctie gebruiken op paperclip methode.
Maar ik denk dat dat niet gaat met jouw auto.
Langs de garage, of even een opcom aanschaffen.[quote quote=18353567]zoals al zo vaak gemeld, bij motor storings lampjes UIT LATEN LEZEN.[/quote]
+1
En corsaatjes worden niet snel “warm”. zeker niet met deze temperaturen.
89°C is normaal… en het begin van de meter. Als de naald los komt is ie op temperatuur.Zijn inderdaad mooie auto’s. Volgens mij weinig op aan te merken.
Je moet uiteraard goed kijken bij een tweedehands auto, maar volgens mij zijn er voor dit type niet echt specifieke dingen te noemen.Check even of de doorvoerrubbers naar de achterklep goed zitten.
Soms schieten die net even los, en gaan ze lekken.Bij de corsa B gaat de fan pas aan bij 110°C (als de meter het rood raakt)
Zou me niet verbazen als dat met deze ook zo is.Dan lijkt het er meer op dat er iets anders niet helemaal klopt met de ontsteking.
Ik begin nu zelf te denken aan nokkenassensor of krukassensor…
Maar ook dan zou je verwachten dat er een foutcode gevonden wordt.Ja hoor, de relais kan je er gewoon uit trekken.
Er zitten er geloof ik ook nog een paar in de zekeringenkast in het dashboard.Heb je de 75 of de 95pk versie van de CDTI?
Gloeistiften lijken inderdaad verdacht, maar dan zou hij wel een melding moeten geven in de ecu.
in ieder geval: geef je hem altijd voldoende tijd om even voor te gloeien?
Normaliter is dat enkele seconden, maar met het huidige koude weer wil het soms wat langer duren.
Mijn eigen CDTI heeft er op het moment ook wat meer moeite mee. Normaliter merk je niet eens dat hij moet voorgloeien, nu is dat iets van 5 sec. -
AuteurBerichten