Corsa D aankoopvragen

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa D aankoopvragen

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #18353530
    X.otic
    Deelnemer
      Lid sinds:
      30 June 2004

      Hallo allemaal,

      Het is inmiddels alweer een flinke tijd geleden dat ik wat op het forum geplaatst heb. Ik zal jullie even door mijn wagenpark meenemen.
      Auto’s die ik gehad heb zijn: Corsa B 1994, Corsa B 1998, Corsa C 2001 allen 3-deurs, Astra G Station 1998, Astra H station 2004 en een Astra K sports tourer 2017.

      De Corsa C en Astra K zijn de daily drivers. Nu begint de Corsa C te ratelen en na uitlezen blijkt het de ketting te zijn. Hij heeft 180.000 km gelopen en is dus einde verhaal helaas. Nu wil ik morgen gaan kijken naar een Corsa D 1.2 16 V 111 edition uit 2010 met 116.000 km op de teller. Het is een originele Nederlander van eerste eigenaar die bij een goed aangeschreven garage te koop staat. Ik heb me door mijn monteur laten vertellen dat het een motor met een A code is? Die zou beter zijn dan de Z code.

      Nu is mijn vraag hebben jullie nog wat tips of opmerkingen wanneer ik ga kijken? Waar moet ik op letten?
      Bij mijn garage hadden ze niet veel opmerkingen en vinden ze het wel goede auto’s.

      Wat input van jullie als ervaringsdeskundigen zou fijn zijn. Alvast bedankt!

      #18353571
      Byjugo
      Deelnemer
        Lid sinds:
        2 May 2013

        Zijn inderdaad mooie auto’s. Volgens mij weinig op aan te merken.
        Je moet uiteraard goed kijken bij een tweedehands auto, maar volgens mij zijn er voor dit type niet echt specifieke dingen te noemen.

        #18353638
        Corsa_GSi
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 June 2004

          1.2 16v heeft te weinig power voor de Corsa D, zoek minimaal naar een 1.4 16v.

          #18353706
          X.otic
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 June 2004

            Bedankt voor de reacties. Morgen gaan we kijken naar een 5 deurs 1.2 16v. Ja deze heeft minder power maar mijn vrouw rijdt er 8000 km per jaar mee en voor haar is dat niet zo belangrijk. Ze wil gewoon een goede auto en die heb ik bij ons in de buurt gevonden denk ik.

            Ik laat wel weten wat het uiteindelijk geworden is. :good:

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.