ratelende distributieketting bij warme motor

Forumindex Forums Modellen Corsa ratelende distributieketting bij warme motor

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #18353722
    zweemer
    Deelnemer
      Lid sinds:
      16 January 2018

      Hallo mede forumleden,

      ik heb enige tijd geleden een Corsa D 1.4 sport uit 2008 gekocht. 110000 km’s start en rijd super. Alleen als ie op temperatuur is ratelt de distributieketting bij stationair en klinkt ie n beetje als een diesel. Wanneer ik gas geef verdwijnt de ratel. Een versleten disrtbutieketting bij 110000 lijkt me wel heel erg snel.

      De garagist waar ik de auto gekocht heb (Bovag bedrijf) verzekerd me dat er niks aan de hand is maar ik vraag het me af….

      Iemand een idee?

      #18353737
      Byjugo
      Deelnemer
        Lid sinds:
        2 May 2013

        Hoe is het onderhoud gedaan? regelmatige oliewissels gehad?

        Bij matig onderhoud (lees oude olie) kan er troep ophopen bij de kettingspanner.
        Als die niet meer goed werkt, wordt de spanning op de ketting minder.

        #18353740
        Opeltje17
        Deelnemer
          Lid sinds:
          18 January 2012

          Bij mijn vader zijn auto, zelfde motor(z14xep) is de ketting set bij 98000km vervangen dus dat zegt niks.

          Veel korte stukjes en nauwelijks tot geen olie verversen kunnen ze slecht tegen.

          Hoe klinkt ie met een koude start?

          #18353802
          zweemer
          Deelnemer
            Lid sinds:
            16 January 2018

            Ik heb de auto nog niet zo lang maar zo te zien is er niet van gehouden….onderhoudboekjes zijn niet ingevuld en dergelijke. Ik neem het zekere voor het onzekere en laat de ketting en alle toebehoren maar gewoon vervangen denk ik zo…kost me €700 maar so be it….het is niet anders…

             

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.