Lekspanning Corsa d

Forumindex Forums Modellen Corsa Lekspanning Corsa d

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #18353183
    mike van besouw
    Deelnemer
      Lid sinds:
      19 August 2014

      ik heb een Corsa d GSi  met een probleempje         Ik heb de Corsa op 24-2-2018 gekocht bij het willen starten in de showroom was de accu leeg de vorige eigenaar heeft al eens de accu vervagen dus ik vermoed dat er een lekspanning aanwezig is.  Vandaag 25-2-2018 de massa kabel losgehaald en een meter er tussen geplaatst ik meet in rust Wanner de auto +- 10 minuten opslot is 0.14 AMP.      Wanneer ik de zekeringen ga trekken blijft de waarde op 0.14 staan dus hier is geen veranderen de zekeringen onder de motorkap maken ook geen verschil     Alle interieur lampjes zijn uit kofferbak / dashboard   Verder is er door de dealer vermoed ik een parrot systeem ingebouwd Deze heb ik losgekoppeld en ook dan blijft de lekspanning op 0.14 staan.   Kleine opmerkingen Wanner ik een stukje gereden heb en ik stap uit en vervolgens het portier aanraak krijg ik een kleine stroom schok is dit te weiten aan statische elektriciteit of heeft dit ook met mijn probleem te maken betreft de lekspanning ? Graag hoor ik meer van jullie vooral we nu het koudere weer tegemoet gaan wil ik wel graag in mijn auto kunnen rijden  alvast iedeeen bedankt

      #18353218
      Byjugo
      Deelnemer
        Lid sinds:
        2 May 2013

        Ik denk dat de lekspanning die jij meet, helemaal niet zo raar is.
        Er zijn verschillende componenten die altijd voeding nodig hebben: boordcomputer, radio, alarm, etc.

        Als de auto enkele weken stil staat bij de garage, kan dat genoeg zijn om hem leeg te trekken.

        #18353239
        mike van besouw
        Deelnemer
          Lid sinds:
          19 August 2014

          Dankjewel voor je reactie byjugo.                                Ik ben nu telkens de spanning aan het meten smorgens voor ik naar mijn werk rijd en dsn staat de accu spanning tekens op 12.63 volt Wanneer ik met ee auto gereden heb staat de spanning op 12.76 volt.                                                                          De auto start overigens wel gewoon goed ook nu het vrij koud is buiten.  Verder ben ik gisteren nog eens verder gaan kijken of ik niet een zekeringkast over het hoofd gezien heb en ja hoor achter in de kofferbak linker zij paneel los gehaald en hier zit nog een zekeringkast met een reale  en een losse 15 ampère zekering wanneer ik de reale verwijder krijg ik een melding op het dasboard adaptief rijlicht wanneer ik deze reala verwijder zakt mijn spanning naar o.7 ik enige tijd daarna nog een meting gedaan en toen mere ik weer een waarde van 0.14.   Dus ik weet niet waar het nu zit overigens heb ik ook een test gedaan met een gloeilamp wanneer ik de massa los maak van de accu en en gloeilamp verbind met de accu en massa pool dan brand het lampje lichtjes dus ik vermoed toch echt wel een lekstroom.       Of het moet zijn dat dit normaal is vanwege alle losse stroomverbruikers in de auto radio/  parrot wat is overigens een gemiddelde waarde die ik mag aanhouden qua lekstroom ?   Morgen krijg ik een amperetang dan kan ik de waardes pressies meten met een multimeter is namelijk niet erg nouwkeurig

          #18353244
          Byjugo
          Deelnemer
            Lid sinds:
            2 May 2013

            Ik denk dus dat het gewoon bij je stroomverbruikers vandaan komt.
            Spanning van 12.5V is mooi voor een accu, zeker met dit weer.
            Geeft de dynamo netjes een laadspanning van 13.5-14V?

            Aan de andere kant: waarom zou je je zo druk maken?
            0.14A op een 40Ah accu, is 285u, oftewel 11 dagen voordat de accu leeg is.
            Ok, misschien is dat wel een beetje vlot, maar dan nog.. Als je de auto iedere week een keer gebruikt, is er niks aan de hand.

            Als je toch persé wilt weten waar het vandaan komt, moet je één voor één alle zekeringen eruit gaan trekken.
            En dan niet steeds weer terugsteken, maar echt allemaal eruit halen.
            Er zijn namelijk een paar systemen die via verschillende zekeringen gevoed kunnen worden.
            Dan kan je erachter komen in welk onderdeel de lekstroom zit.

            #18353247
            computerbug
            Deelnemer
              Lid sinds:
              26 April 2011

              Een statische lading heeft hier ook niets mee te maken, ik kreeg ook regelmatig een dreun. :wacko:

              Heb ->deze<- gemonteerd, lees even door, al vindt ik sommige dingen sterk overtrokken, en de prijs vindt ik ook zeer hoog, ik heb iets van rond €10,-

              betaald en ik was er van af. :good:

              Ik zeg het toch maar even!, er zijn meer personen die deze fout maken, de geleider gaat niet werken als je deze aan de kunststof delen van de bumper,

              monteert, moet echt aan de metalen delen, zoals de bumper steun of in dergelijke, en zorgen dat deze de grond raakt.

              Ik snap de drukte betreft lekstroom ook niet zo, :scratch: het is al eens aangegeven, alarm(startonderbreker), centrale deur vergrendeling, de klok, de computer,

              ook de radio, omdat de instellingen te onthouden, etc. daar blijft stroom op staan, en zolang de auto steeds start, zou ik mij niet druk maken. :applause01:

               

              #18353268
              mike van besouw
              Deelnemer
                Lid sinds:
                19 August 2014

                Dankjewel voor jullie reacties.

                Waarom ik me hier graag in wil verdiepen is omdat de vorige eigenaar ook al 2 keer de accu vervagen heeft dit kan ik zien in de complete onderhoudshistorie/ verder heb ik de eigenaar ook gesproken en die geeft ook aan Wanner de auto +- 3 weken stil staat is de accu leeg / er zit een 70 Ah accu is van GM.
                Verder staat er in de onderhoudshistorie dat er ooit een BCM is vervangen body control module ik weet niet pressies wat dit is maar ik vermoed dat de auto al langer kampt met deze lekspanning vandaar dat ik graag dingen wil uitsluiten / meten en oplossen.
                Verder heb ik vandaag mijn ampère tang binnen gekregen waar ik de juiste lekspanning me kan meten.
                Wanneer de auto gesloten is +- 10 minuten dan meet ik op de massa pool hier zitten 2 draden aan een gaat naar het chassis en de andere gaat naar de zekeringkast onder de motorkap de op
                Deze kabel meet ik een zeer nette waarde van 0.03. Op de Massa draad die naar het chassis loopt meet ik een waarde van 0.09/0.10 0.13 dit varieert heel erg verder zit er een originele Opel radio in geen alarm of andere achteraf ingebouwde componenten buiten de door de dealer ingebouwd  parrot systeem hoe kan het zo zijn dat ik op het chassis dus een lekspanning meet en erger nog hoe kan het überhaupt zo zijn. Wanneer ik een lampje tussen de accu pool en Massa draad plaats hier een stroom vloeit en dus het lampje gaat branden ? Dit is een aanzienlijke lekstroom lijkt mij / of kan dit ook komen door een accu die intern kapot is ? Aangezien ik vermoed dat de accu een keer zwaar ontladen is geweest ik heb overigens de accu weer goed kunnen opladen met een CTEK Acculader MXS 5.0
                Deze gaf na een nacht opladen weer een juiste waarde enkel het kijk glas in de accu is nog steeds. Zwart alvast weer erg bedankt allemaal

                #18353288
                Byjugo
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  2 May 2013

                  Zoals ik al zei, als je het echt wil weten, moet je alle componenten stuk voor stuk af gaan.
                  Mogelijk is ergens een sensor of een relais gaar, en geeft die de verstoring.
                  Eventueel ergens wat corrosie tussen een vaste voedingskabel en je massa (lampje kofferbak oid?)

                  #18353291
                  mike van besouw
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    19 August 2014

                    Byjugo ik heb dit al wel geprobeerd alle zekeringen trekken en vervolgens kijken of de waarde op de amperetang daalt maar dit blijft het zelfde ik meet echt alleen een lekspanning op de kabel die naar het chassis loopt de kabel die naar de zekingkast loopt onder de motorkap heeft een mooie waarde van 0.03 het is een lastig probleem  de reales onder de motorkap kan ik die zomaar verwijderen ?

                    #18353296
                    Byjugo
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      2 May 2013

                      Ja hoor, de relais kan je er gewoon uit trekken.
                      Er zitten er geloof ik ook nog een paar in de zekeringenkast in het dashboard.

                      #18353312
                      mike van besouw
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        19 August 2014

                        Dankjewel dan zal ik dit nog eens gaan na meten.     :good:                                                                               Heb wel een volgende. Vraag ik weet niet of ik dit hier mag plaatsen maar wen nieuwe vraag stellen is ook niet erg overzichtelijk.  Ik wil het middenconsole spuiten hoogglans zwart aangezien ik straks een dubbel din radio monteer is alles strak en een kleur alleen ik weet niet hoe ik de bovenste plastic kap demonteer de onderste waar de kachel bediening in zit krijg ik wel los hierbij een foto 0E5D53DD-1628-4DB0-8EA9-13B6FB44961F

                        #18353378
                        computerbug
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          26 April 2011

                          Zou u hieraan wat kunnen hebben?

                          #18353384
                          mike van besouw
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            19 August 2014

                            Het is inmiddels gelukt ik heb  het middenconsole ondertussen ook gespoten en weer gemonteerd enkel zijn de ventilatierooster gesneuveld de lamellen krijg ik niet terug het beste is denk ik hier 2 nieuwe voor te bestellen aangezien ze nogal fragiel in elkaar zitten 2F5C445A-6633-440E-8178-19664E9D4817

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.