Slechte onstabiele wegligging ( kleine Stuurcorrecties )

Forumindex Forums Modellen Corsa Slechte onstabiele wegligging ( kleine Stuurcorrecties )

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #18355147
    Tim Loi
    Deelnemer
      Lid sinds:
      19 April 2018

      Ik ben sinds 1 maand in het bezit van een geheel nieuwe Opel Corsa 1.4.D    Bi-Feul ( nu 2500 kilometer op de teller )

      Nu is met deze auto moeilijk om rechtdoor te blijven rijden, bij snelheden tussen de 60 & 120 kilometer loopt deze auto zeer onstabiel, en moet ik steeds licht tegen corrigeren om de auto op een rechtspoor te kunnen houden.

      Iedere keer wijkt hij van de lijn af en moet links en rechts licht bijsturen.

      Verder maakt het ook niet veel verschil als ik de bandenspanning verlaag van 2.65 bar naar 2.3 bar zowel voor als achter. ( Vanaf fabriek is het 2.7 bar = Eco )

      Met zijwind op de autobaan is het al helemaal niet te doen om relaxt met 1 hand aan het stuur te kunnen auto rijden.

      Heeft iemand hier ook last van, of slechte ervaringen mee ?  :-(   :dank-u:

      De auto is ook al opnieuw uitgelijnd bij een Opel Dealer, dus dat is niet het probleem.

      #18355157
      Haasje17
      Moderator
        Lid sinds:
        8 September 2009

        Een geheel nieuwe welk model? Corsa E of Corsa D? Uit laten lijnen bij een dealer? Welke Dealer?

        Bij uitlijnen hebben ze toen voor en achter opnieuw uitgelijnd?

        #18355162
        Tim Loi
        Deelnemer
          Lid sinds:
          19 April 2018

          Ik heb mijn bericht aangepast !

           

          #18355164
          Byjugo
          Deelnemer
            Lid sinds:
            2 May 2013

            Dit soort problemen is bijna altijd de uitlijning. Heb je het rapport gehad? Hoeveel afwijking staat daarop?

            Als je +- 100km/h rijdt, hoeveel meter kan je dan het stuur loslaten voordat je weer bij moet sturen?

            #18355167
            Tim Loi
            Deelnemer
              Lid sinds:
              19 April 2018

              Ik kan enkele 100 de meters rechtdoor rijden, daarna verloopt de boel zowel naar links of naar rechts.

              Ze hebben mij verzekerd dat de auto goed uitgelijnd is, rapport zal ik navragen

              #18355195
              Haasje17
              Moderator
                Lid sinds:
                8 September 2009

                Wat ook zou kunnen is een defecte stuurhoeksensor.

                #18355203
                Tim Loi
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  19 April 2018

                  Ja, Dat zou een mogelijk kunnen zijn, op 9 mei zal deze vervangen gaan worden, hoop dat het probleem dan opgelost is, verdere oplossingen zou een nieuw set wielen kunnen zijn, pffffff

                  #18355206
                  Byjugo
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    2 May 2013

                    [quote quote=18355167]Ik kan enkele 100 de meters rechtdoor rijden, daarna verloopt de boel zowel naar links of naar rechts. Ze hebben mij verzekerd dat de auto goed uitgelijnd is, rapport zal ik navragen[/quote]

                    Als het een paar honderd meter is, vind ik het goed hoor! :rolling:

                    Maar misschien niet voor een nieuwe auto… Kennelijk is de garage er wel mee bezig om het op te lossen.
                    Laat je het weten of de nieuwe sensor inderdaad het probleem verhelpt? is wel interessant om te weten.

                    #18355398
                    Corsa_GSi
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      30 June 2004

                      Ik rij regelmatig in een Corsa D van 2007, deze heeft vermoedelijke dezelfde EPS (elektronische stuurbekrachtiging) als de jouwe.

                      Deze is zeer vaag rond de middenstand / rechtuit, hiervoor was geen software aanpassing o.i.d. beschikbaar.

                      Bij de eerste facelift van de Corsa D zou dit aangepast zijn (hier heb ik geen ervaring mee)

                      Echter deze auto kan je zonder handen rijden voor een paar 100 meter, daarna trekt hij naar rechts, maar hij vergt wat meer stuurcorrecties tijdens het rijden dan mijn eigen Vectra B V6 station (met hydraulische stuurbekrachtiging).

                      Dit is een normaal gedrag en dat is niet verandert ook niet na diverse keren uitlijnen in 11 jaar tijd.

                      #18355403
                      Tim Loi
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        19 April 2018

                        Ter info en actuele update… Vandaag een andere Opel Corsa bwj 2018 gehaald om te testen, ik kan u verzekeren dat dit een groot verschil is met de mijne.

                        Ik weet nu echt zeker dat er enorm iets scheelt aan mijn nieuwe Opel,   pfff   maar wat ???  De garage zou vanmiddag actie ondernemen en zelf gaan rijden, ben erg benieuwd naar de bevindingen van hun…..

                        Verder is er al een nieuwe stuurkolom en elektrische unit besteld om deze te gaan vervangen..

                        #18357173
                        Tim Loi
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          19 April 2018

                          Bij deze een laatste update.  Nadat ze in de garage het gehele stuurhuis en sensoren hebben vervangen, gelijk ze zeggen, is het weer goed mis, ik ben bij nu ook  Profile banden center geweest om 3D uitlijning te doen… je raad het al…helaas,   ik weer gebeld en opnieuw laten bijstellen,,,,je raad het al, Wederom niet goed.weer gebeld,,,,je raad het al niks meer aan te doen…misschien de stuurhoek zender…

                          Als ik met 2 handen het stuur heel goed vast houdt, gaat mijn Opel na enkele 100 meters toch een andere richting zoek, dan naar links, dan naar rechts…..om gek van te worden, en zeker op de autobaan.

                          Ik las dat het bij oude modellen vaker voor kwam… Tsja  wat kan ik nog doen.. :whistle:

                           

                           

                           

                          #18455121
                          nicosnel212
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            1 February 2022

                            Nog een oplossing gevonden? Ik heb precies hetzelfde probleem. :help:

                            #18458126
                            Deventer
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              25 August 2018

                              Ik vrees dat dit de eigenschap van de Corsa D is. De meeste rijders hebben er geen moeite mee maar de kritische rijder merkt dat de afstelling van de besturing te direct is. Overigens is dit gedrag bij de E verholpen,

                               

                            13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.