Motorstorings lampje en Snelheidsmeter

Forumindex Forums Modellen Corsa Motorstorings lampje en Snelheidsmeter

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #18353556
    robbedop
    Deelnemer
      Lid sinds:
      23 July 2004

      Beste leden :-)

      Ik heb een vraag en hulp nodig ……van de week een mooie corsa 1.4    ( 1997 ) aangeschaft . De auto ziet er prima uit heeft de laatste 6 jaar nagenoeg ongebruikt in de parkeer garage gestaan. Er zit een apk op tot aug.dit jaar ..

      Meteen de distr. laten vervangen . Gister stukje mee gereden en toen stopte de snelheids meter er mee even later begon het motor storing lampje ook te branden .   Heeft iemand een id waar ik deze storingen moet zoeken ( houden ze soms verband met elkaar )

      De motor komt niet op temp. dus ik denk dat eerst de thermostaat zal vervangen .

      Alvast heel erg bedankt voor de hulp ?

       

      #18353567
      dockedmarc
      Deelnemer
        Lid sinds:
        18 August 2011

        zoals al zo vaak gemeld, bij motor storings lampjes UIT LATEN LEZEN.

        #18353572
        Byjugo
        Deelnemer
          Lid sinds:
          2 May 2013

          [quote quote=18353567]zoals al zo vaak gemeld, bij motor storings lampjes UIT LATEN LEZEN.[/quote]

           

          +1

          En corsaatjes worden niet snel “warm”. zeker niet met deze temperaturen.
          89°C is normaal… en het begin van de meter. Als de naald los komt is ie op temperatuur.

          #18353593
          robbedop
          Deelnemer
            Lid sinds:
            23 July 2004

            Ok dan , alvast bedankt !

            De snelheids meter ben ik nog niet uit maar ik ga op zoek…

            Bij me calibra turbo kon ik de motorstoring uitlezen middels  een draadje ( waarbij je wat aansluitingen moest doorverbinden) je kreeg dan een storingscode en kon die op zoeken in een lijstje…..is dat er ook voor de corsa ? Of zit ik vast aan een bezoek aan de garage ?

            Bedankt voor de tips .

             

            Rob.

            #18353600
            Byjugo
            Deelnemer
              Lid sinds:
              2 May 2013

              ff zoekfunctie gebruiken op  paperclip methode.
              Maar ik denk dat dat niet gaat met jouw auto.
              Langs de garage, of even een opcom aanschaffen.

              #18353601
              Jasper98
              Deelnemer
                Lid sinds:
                27 January 2017

                Paperclip methode kan bij dit model (ik neem aan dat je een X14SZ hebt), zie: https://www.thecorsa.co.uk/electrical-tutorials/31-how-do-paperclip-test.html

                Je moet even kijken welk type uitleespoort je hebt, met 10 of 16 polen.

                Wat betreft niet op temperatuur komen, komt de wijzernaald überhaupt van zijn plek of niet? Ik heb wel eens gehad dat de draad was losgeraakt van de sensor.

                Groet,

                Jasper

                 

                #18353662
                robbedop
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  23 July 2004

                  Ok dan .

                  Dank je Jasper. Ik ga woensdag even aan de gang en je hoort van me .

                  Gr. Rob.

                  #18356926
                  sail2020
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    5 June 2018

                    Hallo Robbedop,

                    Ik heb dat ook gehad, dat m’n snelheidsmeter het opeens niet meer deed.   Je wilt het niet geloven, maar bij mij was het simpel een zekering(20A!).

                    Ik had die tip ook van dit forum;zekeringen na checken en nieuwe erin gedaan; km-teller werkte weer.

                    Het is een 20Ampere zekering, ja ik vind het ook erg veel, maar ’t is zo.

                    Probeer dat eens.  Bij mij werkte het tenminste.

                    Over motormanagement-lampje; dat zou ik niet weten.

                    Ohh, mijn Corsa is een 1.4  8V (dus geen Ecotec), uit ’98. Heb ‘m al 3 jaar(nu 211.000km), uiteraard wel wat dingen aan moeten vernieuwen(plaatwerk onder andere), maar het valt reuze mee over die 3 jaar.

                    Rij bijna alleen snelweg-kilometers, woon-werk. 35km heen, 35km terug.

                     

                    succes

                    sail2020

                     

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.