corsa C,mistachtlicht-armatuur vervangen

Forumindex Forums Modellen Corsa corsa C,mistachtlicht-armatuur vervangen

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #18355493
    fiesta
    Deelnemer
      Lid sinds:
      28 April 2018

      Dag leden,

      Mijn corsa C heeft een kapot mistachterlicht glas (model hoog in de achterbumper), derhalve wil ik deze compleet vervangen (heb ik al in huis).

       

      Als ik recht achter de auto sta, betreft het de rechter kant (niet de bestuurderskant), ik kan zien door het gebroken glas dat er wel een lampje achter zit-is gemonteerd. Als ik het mistlicht achter aan zet, brand echter nu alleen de linkerkant, maar dat kan ook komen doordat het lampje stuk is wat ik kan zien zitten.

      Het lijkt erop dat ik het achterwiel daarvoor op die plek moet demonteren, vervolgens enkele kapjes demonteren die mij de toegang tot de achterkant van het

      armatuur bieden.

      Ik weet het echter niet, kan mij iemand verder helpen hiermee.

      groeten

      fiesta

       

       

      #18355629
      Byjugo
      Deelnemer
        Lid sinds:
        2 May 2013

        Meestal kan je dit soort lampen-units gewoon vanuit de kofferbak benaderen…
        Voor de C weet ik het niet zeker, bij de A B en D is dat namelijk wel het geval.

        #18355636
        fiesta
        Deelnemer
          Lid sinds:
          28 April 2018

          Dag Byjugo,

          Dank je voor de bijdrage, als ik de bekleding die ik met de hand kan verwijderen verwijder, kan ik er niet bij. Dan zou ik het harde plastic binnenwerk moeten demonteren in de koffer, of dat de bedoeling is weet ik niet.

          Niet makkelijk dus in ieder geval, ik weet het liever vooraf dan achteraf.

           

          groeten

           

           

          #18355658
          Byjugo
          Deelnemer
            Lid sinds:
            2 May 2013

            Dan zou ik zeggen: koop een werkplaatshandboek voor je auto.
            Bijvoorbeeld een vraagbaak of een Haynes. Staat alles stap voor stap uitgelegd.
            Altijd 3x zn geld waard.

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.