Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Wij trouwens ook! Tijdens de vakantie ooit gezien dat mensen de sleutel in de auto hadden gelaten. Auto op slot. Dat was geen pretje. Sindsdien altijd de tweede sleutel mee.
Wij hebben voorheen in onze Opel Mokka en andere auto’s altijd de achterbank kunnen verwijderen. Volgens mijn man, gaat dit niet bij de GLX. Zeker in ons geval niet omdat wij een verwarmde achterbank hebben en volgens hem lopen er elektriciteitskabels doorheen waardoor verwijderen niet mogelijk is. Toevallig krijgen wij morgen onze nieuwe GLX en dan zal hij zeker dit aspect nader bekijken. Je hebt iig een speciale sleutel nodig.
Sorry voor de verwarring maar idd ik heb de factuur nog bekeken de achteruitrijcamera zit er standaard in!
Zo staat het ook in de brochure dd 26 juli 2019.
Nou helaas zit erop een innovation geen achteruitrijcamera. Wij hebben eind oktober een nieuwe GLX besteld met achteruitrijcamera maar daarvoor moest worden bij betaald. Wij dachten dat wij een 360 camera hadden, dat hebben wij nu ook in de Mokka, maar helaas niet. Nog geprobeerd om deze om te zetten maar dat ging niet meer de auto was 2 dagen ervoor in produktie genomen.
Ik heb een innovation uit 2016. Bij mijn Karl brandt alleen het lampje van het raam aan de bestuurderszijde en het knopje om de deuren te ontgrendelen. Verder is alles donker.
Vorige week een nieuwe GLX besteld voor manlief. GLX 1.2 turbo s&s 96kw innovation Quartz Grey automaat met nog wat opties. Geschatte levertijd 15 januari 2020. Daar geloof ik helemaal niets van. Het is niet erg, we rijden nu in een Mokka die nog steeds fantastisch rijdt dus de GLX mag wat later komen. De inruilprijs staat vast!!
[quote quote=18367357]Ik heb in middels 3 verschillende iPhones kunnen testen die allemaal zonder aansluiting in mijn Karl goed werken. Helaas zodra ze aangesloten waren was het vertrekpunt onjuist en deed de navigatie vervolgens niets. Verschillende locaties en iPhones uitgeprobeerd maar alle iPhones deden het niet goed zodra ze aangesloten waren. Dat versterkte mijn mening dat het dus zeker niet aan mijn telefoon ligt. Zeker niet na alle oplossingen die de helpdesk van Apple mij heeft meegegeven. 5 aug krijgt mijn Karl zijn jaarlijkse onderhoudsbeurt. Ze nemen mijn probleem mee. Gaat vast weer veel geld kosten en ik heb geen vertrouwen in het eindresultaat.[/quote]
Nadat op 5 augustus mijn Karl zijn onderhoudsbeurt heeft gekregen werd ik compleet verrast door mijn Opel garage. Helaas kon de garage niet mijn navigatieprobleem verklaren of oplossen. Bij hun telefoons exact hetzelfde probleem. Ik heb een nieuwe navigatie gekregen, vergoed door Opel en mijn garage. Reeds uitgeprobeerd met mijn iPhone en het werkt weer als vanouds. Zowel Google Maps als de app Kaarten. :applause01:
Dank je wel Bart voor je aanname en je reactie. Ik nodig je hierbij uit om jouw telefoon te testen in mijn Opel Karl. Ik weet hoe het werkt want de navigatie heeft wel gedaan maar nu werkt het niet meer en zo moeilijk is het niet om Google Maps te starten of de app kaarten.
Ik heb in middels 3 verschillende iPhones kunnen testen die allemaal zonder aansluiting in mijn Karl goed werken. Helaas zodra ze aangesloten waren was het vertrekpunt onjuist en deed de navigatie vervolgens niets. Verschillende locaties en iPhones uitgeprobeerd maar alle iPhones deden het niet goed zodra ze aangesloten waren. Dat versterkte mijn mening dat het dus zeker niet aan mijn telefoon ligt. Zeker niet na alle oplossingen die de helpdesk van Apple mij heeft meegegeven. 5 aug krijgt mijn Karl zijn jaarlijkse onderhoudsbeurt. Ze nemen mijn probleem mee. Gaat vast weer veel geld kosten en ik heb geen vertrouwen in het eindresultaat.
@Kobus1960. Dank je wel voor je snelle reactie. Helaas, ook dat heb ik al uitgeprobeerd.
Ik heb een Opel Karl innovation met IntelliLink R 4.0 uit augustus 2016. Ik heb een navigatieklacht. Mijn klacht lijkt heel erg op de klacht van Bart072. ik heb een IPhone X met de apps Maps en kaarten en bij beide apps geeft hij mijn startpunt ook zo’n 1 1/2 km verder aan dan waar ik me bevind. Ook bij mij werken de apps prima op mijn telefoon maar zodra ik mijn telefoon aansluit geeft de navigatie de goede kaart, km en tijd aan maar zodra ik op start druk geeft de navigatie mijn onjuiste locatie aan en stopt er dan ook mee. Mijn vraag aan jullie is zou mijn probleem ook opgelost kunnen zijn als ik de blauwe en bruine kabels omwissel in de stekkers zoals Nick-GSI voorstelt in dit topic. Ik zal dit dan ook bij de dealer laten doen als mijn auto binnenkort zijn jaarlijkse beurt krijgt. Voorals nog gaf de dealer aan dat dit aan mijn telefoon ligt en niet aan de navigatie. (Zucht)
Vandaag de tweede servicebeurt gehad voor mijn Karl innovation. Het was een dure beurt maar dat terzijde. Na bijna 16000 km op de teller rijd ik nog steeds onzuinig. De laatste meting was 100 km 6,2 dus dat betekent 1 :16,13. Vind dat nog steeds tegenvallen. ik had gehoopt op ongeveer 1 : 18. Daarentegen ben ik wel super tevreden over mijn Karl. Echt een heerlijke auto.
Ik heb mijn Karl nu een half jaar met 4500 km op de teller maar ik vind mijn verbruik nog te hoog. 1 op 16,4. Ik rijd bijna altijd in de stad. Als ik een lange rit maak rijd ik wel zuiniger. Ik hoop dat het verbruik zich nog verbetert. Ik vind zelf dat ik rustig rijd maar als ik lekker pittig wil doorrijden gaat het verbruik weer omhoog.
Ik maak de balans weer op als de auto een jaar oud is en dan zal ik ongeveer 9000 km gereden hebben. Ben benieuwd.Nagevraagd bij de dealer en er zit geen diefstalalarm op. Mijn partner heeft een Mokka en heeft ook zo’n oog op het dashboard en daar werkt het wel.
@UrbanKarl wrote:
Ja eindelijk alle Karls die op hun eigenaren zaten worden deze week afgeleverd met aanpassingen. Vanaf Vrijdag zal het afleveren beginnen bij de meeste dealers.
Vandaag afgehaald. :wors
Wij hebben ook een Mokka Cosmo. Volgens mij zitten standaard op de Cosmo AGR stoelen, die overigens een aanrader zijn.
Zou je daar eens een foto van kunnen posten, die middenarmsteun. Ben benieuwd hoe dat eruit ziet.
Misschien in een nieuw topic.@UrbanKarl wrote:
Ja eindelijk alle Karls die op hun eigenaren zaten worden deze week afgeleverd met aanpassingen. Vanaf Vrijdag zal het afleveren beginnen bij de meeste dealers.
Ik wacht met spanning af!!! :wors
http://www.caravantrekker.nl/review/gebruikservaring.php?merk=Opel&serie=Mokka” onclick=”window.open(this.href);return false;
Het probleem is dat er een stukje lood zit in het verwarmingselement. Volgens onze regelgeving is dit verboden. Ik heb begrepen van mijn dealer dat nu eerst het verwarmingselement vervangen moet worden voordat de auto afgeleverd mag worden. Dit gaat minimaal een maand duren zegt de dealer. Blijft balen maar je moet toch wachten. :fy1
Helaas heb ik dit probleem ook. 18 februari mijn Karl bestelt en deze staat nu een week bij de dealer. Ik heb mijn huidige auto ingeruild dus ik heb geen problemen. Zit niks ander op dan geduld te hebben. Het betreft bijna 3000 Kareltjes. :cry
Heb hem vandaag besteld in carbon black. Moet helaas nog tot eind juni wachten. De nieuwe innovation. Joepie!!!!!!! :D
-
AuteurBerichten