Vergrendelen met elektronisch sleutelsysteem

Forumindex Forums Modellen Grandland X Vergrendelen met elektronisch sleutelsysteem

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #18354285
    nikey62
    Deelnemer
      Lid sinds:
      27 February 2018

      Vraagje over het vergrendelen met het elektronische systeem:

      In de handleiding staat: “Als er twee of meer elektronische sleutels in de auto’s zijn geweest en het contact één keer aan was, worden de portieren vergrendeld, zelfs als er maar één elektronische sleutel uit de auto wordt genomen.”

      Dat functioneert bij mij niet: als ik uitstap met mijn sleutel in de zak en :help: :help: er nog een sleutel in de auto ligt kan ik de auto niet vergrendelen. Moet ik ergens wat anders instellen of lukt dat bij jullie ook niet? :help:

      #18356177
      Hans GLX
      Deelnemer
        Lid sinds:
        19 May 2018

        Ik heb altijd maar 1 sleutel bij me. De reserve sleutel heb ik thuis. wat moet je met 2 sleutels in de auto??? Mijn auto vergrendeld ook alleen maar als ik op de sleutel druk voor afsluiten. Geen probleem toch?

        #18356178
        Mark van Veluw
        Deelnemer
          Lid sinds:
          24 January 2018

          @Hans GLX:

          Indien je de auto deelt met bijvoorbeeld je vrouw is het niet ondenkbaar dat er 2 sleutels in de auto zijn?

          #18356184
          Hans GLX
          Deelnemer
            Lid sinds:
            19 May 2018

            @Mark van Veluw,

            Als je de auto deelt met je vrouw, hoeft zij toch geen extra sleutel? Als jij rijd, heb jij de sleutel. En als zij rijdt heeft/krijgt zij de sleutel?? :yahoo:

            #18371941
            MamR67598
            Deelnemer
              Lid sinds:
              16 January 2020

              [quote quote=18356184] @mark van Veluw, Als je de auto deelt met je vrouw, hoeft zij toch geen extra sleutel? Als jij rijd, heb jij de sleutel. En als zij rijdt heeft/krijgt zij de sleutel?? :yahoo:[/quote]

              Tenzij je allebei werk doet waarbij regelmatig de ander niet thuis is (meerdere dagen buitenland) én je auto op 5 minuten fietsen / 10 minuten lopen van je huis staat (garage in het centrum van Amsterdam)….

              Mijn vrouw heeft standaard een sleutel in haar handtas. Ik heb er één aan mijn sleutelbos. Zo weten we allebei zeker dat we altijd de sleutel bij ons hebben en hoeven we niet via huis als we ergens anders in de stad besluiten dat we de auto moeten gaan gebruiken.

              Overigens: Volgens de verkoper bij de dealer koppelt de auto sleutel bepaalde instellingen aan de sleutel. Nu hebben wij geen elektrisch bedienbare stoelen dus vraag ik me af welke instellingen dan… Ik hoopte dat de sleutel het profiel zou omzetten, maar dat lijkt niet te gebeuren. Weet iemand toevallig wat er allemaal gekoppeld wordt aan de sleutel?

              #18371951
              rednas_3ssen
              Deelnemer
                Lid sinds:
                12 January 2019

                Ik kwam er onderweg naar vakantiebestemming achter dat ik de auto niet kan vergrendelen als de tweede sleutel in de auto is. (Is misschien een rare gewoonte: op vakantie je reserve sleutel meenemen ;-) )

                #18371959
                MamR67598
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  16 January 2020

                  [quote quote=18371951]Ik kwam er onderweg naar vakantiebestemming achter dat ik de auto niet kan vergrendelen als de tweede sleutel in de auto is. (Is misschien een rare gewoonte: op vakantie je reserve sleutel meenemen ;-) )[/quote]

                   

                  Nee hoor, wij hebben dus ook altijd 2 sleutels mee…. :smiley-car:

                  #18372139
                  Annies
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    18 February 2016

                    Wij trouwens ook! Tijdens de vakantie ooit gezien dat mensen de sleutel in de auto hadden gelaten. Auto op slot. Dat was geen pretje. Sindsdien altijd de tweede sleutel mee.

                    #18372148
                    jopsa
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      3 May 2019

                      Toen ik een gegeven moment de wagen met de sensor aan de deurgreep wilde sluiten lukte dit niet.  Plots besefte ik dat de sleutel nog in de auto lag.  Ik haalde de sleutel uit de wagen ,probeerde opnieuw en de auto sloot.  Blijkbaar sluit deze niet af wanneer de sleutel in de wagen blijft…..

                      #18372204
                      rednas_3ssen
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        12 January 2019

                        Ik blijf het jammer vinden dat de auto niet autmoatisch vergrendeld wordt als je erbij wegloopt met de sleutel in je zak. Heb regelmatig dat ik vergeet af te sluiten als de auto op de oprit staat, bijvoorbeeld omdat ik de boodschappen nog moet pakken en dan de handen vol heb en naar binnen ga. Vervolgens vergeet ik af te sluiten, soms valt dat later op omdat de spiegels niet ingeklapt zijn, maar soms merk ik het pas de volgende ochtend… :unsure:

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.