Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Klopt, de implementatie door Opel is krom. Bij Peugeot en Citroen zet je de automatische stand aan of uit door een tikje naar beneden te doen (wat bij Opel eenmalig wissen is). Als het contact uit is geweest, staat hij dus automatisch uit. Bij Opel is het andersom en moet je hem dus echt uit en aan zetten nadat het contact uit is geweest. Snap echt niet waarom ze voor deze implementatie gekozen hebben, terwijl dat bij de andere PSA modellen prima werkt. Mijn Corsa-E doet hetzelfde.
[quote quote=18400877]Ik ben me eveneens aan het orienteren op de mogelijkheden (mijn auto is nog in bestelling). Lees hier en daar dat een stopcontact aangesloten zou moeten zijn via een type-B aardlekschakelaar. Die zit normaal gesproken niet in de meterkast, is ook vrij prijzig. Ik vraag me af of dit noodzakelijk is wanneer de laadkabel zelf voorzien is van aardlekbeveiliging. En, is dat het geval bij de standaard kabel? De beschikbare informatie hierover, op internet, is zeer beperkt dus daar wordt je niet veel wijzer van. Er zijn mobiele laders verkrijgbaar die wel voorzien zijn van beveiligingen (aardlek, overspanning, temperatuur). Verder is de kabeldikte van belang. Volgens mij zijn aders van 2,5 mm niet geschikt om met meer dan 10A te laden. Ik hoor graag (andere) meningen op dit vlak. Vrgr.[/quote]
Op de lader in het plaatje staat dat er een 10mA aardlek beveiliging in zit en een 6mA DC lekstroom beveiliging. Dus een Type B is dan niet nodig.
2,5mm2 aders kunnen prima 10A laden, de apparatuur van je keukenapparatuur heeft niet anders. Heeft met name met de lengte van de kabel te maken. Je moet er niet een 100meter verlengsnoer aanhangen.
Bedenk goed wat je wil, continu de lader moeten pakken om te laden is irritant. Zeker als het hard regent hij, nat is, opgerold moet worden en je kofferbakbekleding smerig maakt. Dan is een lader met vaste kabel aan de muur veel fijner. Verder moet je goed weten dat de contacten van je stopcontact goed zijn en alle lassen ervoor. Je wil niet dat na een half jaar ergens in het traject van de meterkast naar stopcontact een las weggesmolten is door een contact dat niet goed is.
Dit is dezelfde lader als die bij de Corsa-E meegeleverd wordt. Je kan hiermee 1,8kW laden. Dus bij de bruikbare capaciteit van de GLX (11,2kWh) doe je van compleet leeg naar 100% 6 uur. Echter is je accu niet vaak compleet leeg en wil je hem het liefst ook niet continu naar 100% laden. Vaak zal je van 20% naar 90% laden, en daar doe je maar zo’n 3,5-4 uur over.
Snelladen via een stopcontact lader bestaat niet, immers is de groep afgezekerd op 16A. Je zou dus maximaal 3,7kW kunnen laden via een stopcontact, echter moet je dat eigenlijk niet willen. Of je moet zeker weten dat alle bedrading vanaf de meterkast tot aan je stopcontact goed is en alle lassen goed zijn en dat er geen andere groot verbruikers op dezelfde groep en/of fase zitten.
Als je echt snel wil laden, dan gewoon een lader aan de muur hangen. Maar hoe vaak komt het voor dat je zo snel mogelijk van compleet leeg naar vol moet laden op de dag en het niet in de nacht zou kunnen.
Vandaag antwoord van Opel terug, ze gaan ze alle 4 vervangen voor nieuwe velgen
[quote quote=18371635]
Ik heb de originele Opel firmware gebruikt. Ben benieuwd wat ze bij de dealer dan moeten doen qua software. Dealer vertelde mij dat zij alles openzetten op auto’s die ze afleveren.
Ben even langs de dealer gegaan. Als je het erover hebt, kijken ze alsof ze water zien branden. Ze weten het echt niet. Heb contact gehad met de Peugeot dealer of zij het zouden kunnen gezien het hetzelfde systeem is. Helaas niet. Normaal teken je daar een contract, die gaat naar de importeur en dan wordt aldaar het geactiveerd en kan je het in de auto activeren. Klopt ook wat je op de peugeot site leest, daar gaat het dus fout. Ik vermoed dat het probleem niet in de auto zit, maar bij de activatie bij Opel Connected Services. Klopt ook wel, omdat ik zie dat de auto verbinding maakt met PSA en ook antwoord krijgt, maar het niet geverifieerd krijgt.
kastje…muur….[/quote]
Oscar heb je het inmiddels al opgelost? Ik eindelijk wel.
Vandaag moest hij naar de dealer voor het stellen van de deur. Heb aangedrongen dat ze er nog eens naar zouden kijken omdat op de website nog steeds wacht op identificatie stond, ze hebben een case ingeschoten naar Opel Nederland. Vanmiddag zag ik opeens dat de status op de website veranderd was (naar wacht op activatie). Net activatie nogmaals geprobeerd en het werkt Ik zou je dealer dus vragen een case in te schieten naar Opel, zodat ze de identificatie door kunnen zetten.
Klopt ook wel dat ik wel kon zien dat de website met PSA website verbinding maakte, maar er niet doorkwam omdat Opel zijn zaakjes nog niet op orde had.
Voor de andere, er zijn dus verschillende statussen op de Opel Connect website. Als je inlogt in je account zie je dat staan.
Wacht op identificatie (waiting for association op de engelse website)–> Moet Opel Nederland oplossen. Van een Peugeot dealer begreep ik dat er bij hun een formulier ingevuld moet worden en daarmee wordt de identificatie afgerond worden. Opel heeft dit nog niet goed op orde, dus die moeten dit actief doen. De dealers hebben naar ik hoorde maar amper bijscholing gehad en die hebben geen idee wat er moet gebeuren, dus daar kan je niet van verwachten dat zij dit oplossen. Zij moeten blijkbaar met je VIN contact opnemen met Opel NL.
Wacht op activatie –> Naar de gegevens diensten in de auto gaan en dan de dienst activeren
Active –> Dienst geactiveerd in de auto.
[quote quote=18371781]het groene lampje met de letter A moet altijd branden bij mij soms ook niet de software van Opel zijn te verbeteren maar doen er niets aan zelf het stop hulp werk maar af en toe[/quote]
Nee hoor, deze hoeft niet altijd te branden. Alleen als aan alle voorwaarden voldaan is. Maar als je bijvoorbeeld overdag je lampen aan gaan omdat het regent, dan blijft de assist uit. Als je in het donker je mist achterlicht aanzet, gaat de assist ook meteen uit. Logisch ook, want dan heb je er niets aan. Dus nee, de assist zal niet altijd aanstaan\branden.
Zelfde geldt voor start-stop, als er te veel verbruikers aanstaan of de temperatuur is te koud buiten, dan werkt deze ook niet.
Gaat vrij rap hoor, niet langer dan een minuut iig.
Bij mij is overigens kaart 16.0 uit de My opel app verdwenen
Was het donker genoeg? Volgens mij moet aan verschillende dingen voldaan zijn voordat hij werkt. Dus donker genoeg, geen mistlampen aan, geen harde regen, raam schoon. Dacht ook als het te koud is dat hij niet aan gaat.
Merk soms ook dat assist niet aan wil, maar dan is er een van voorgaande dingen aan de hand. Zodra dat niet meer is, dan werkt het normaal.
[quote quote=18371742]Ik ben nieuw op het forum omdat ik opzoek ben naar ervaringen mbt update van de navigatie. ‘Gelukkig’ ben ik niet de enige die hier tegen aan loopt. Op dit moment zegt mijn GLX ‘geen media’ op de usb stick. Even de beschrijving gelezen, loop ik al tegen het uitpakken aan van de bestanden. In de beschrijving wordt verwezen naar ‘winzip option’ expanded.Deze optie kan ik al niet vinden in de winzip voor macbook. Iemand idee waar deze ‘optie’ verborgen zit en of dit noodzakelijk is? Hopelijk is dit de ‘issue’. alvast bedankt.[/quote]
Heb je de stick lang genoeg er in laten zitten? De “Geen Media” melding is standaard. Als je hem laat zitten, dan krijg je melding over de update. Gewoon uitpakken met Finder zelf en op de stick zetten. Wel belangrijk is om met cleanmydrive even de USB stick erna op te schonen, dan haalt ie de .DS bestanden eraf. De auto geeft anders een foutmelding en update niet. Tot nu toe al meerdere updates op deze manier gedaan en nooit problemen gehad.
[quote quote=18371700]
Hi Marcel, jouw verhaal komt me bekend voor. Zowel de firmware als de navigatie-software op 1 USB-stick zetten en updaten werkt niet. Alleen de firmware update wordt herlend en deze update is bij mij gelukt (duurt ca 30 minuten, stilstaande auto, motor aan laten). Dus heb ik van dezelfde stick de firmware software eraf gehaald en weer dezelfde USB-stick gebruikt (TIP: tussen de voorstoelen aan de achterkant zit bij de Ultimate ook een USB-ingang, die heb ik gebruikt en dat werkt ook). De navigatie software wordt dan wel herkend, maar wel enkele malen de USB-stick eruit en erin gedaan. De navigatie software werd gestart maar halverwege kreeg ik de melding dat de update werd gestopt omdat de navigatie nog actief was (dat was niet , dus waarom deze melding kwam is me nog steeds een raadsel). De volgende dag de auto gestart en naar mijn werk gereden. De USB-stick werd weer herkend en de navigatie software werd ge-update. Na ca 50 minuten was deze klaar, kon ik de navigatie weer gebruiken en had de laatste versie er op staan. Trial and error en vooral doorgaan. Groeten, Peter
Hi Peter, Ik had het al op 2 verschillende stickjes gezet. En bij de firmware klaagde ie ook al één keer en lukte het de 2e keer wel. Met de kaarten heb ik het nog niet voor elkaar. Inmiddels die stick er al zo’n 5 keer ingestopt met steeds hetzelfde resultaat. Vrij snel die foutmelding. Ik zal de achterste USB ook eens proberen. Grappig, want volgens de boekjes zou je per se de USB voorin moeten gebruiken…. Overigens is dit hoe de software op mn stick staat. Ziet iemand iets raars? [/quote]
Je moet even cleanmydrive draaien en dan de usb stick cleanen. Die haalt de _DS bestanden eraf die je in Finder niet kan zien. Daar gaat je auto de mist op in ;)
[quote quote=18371642]
Airwave wrote:
29 januari gaat ie naar de dealer, kunnen ze meteen de bestuurdersdeur voor de 3e keer weer goed ophangen…
Zit jij toevallig ook bij de dealer in Amersfoort? Zij hebben daar ook mijn deur 3x “bijgesteld”. Stelletje amateurs. Veel meer dan een flinke ruk geven er niet aan volgens mij. <p style=”text-align: left;”>Auto ging 3 maanden geleden 1x naar het schadebedrijf waar ze het ook even voor mij gedaan hebben, tot nu toe perfect!</p> Dealer in Amersfoort laat ik mede daarom maar links liggen in het vervolg.[/quote]Dealer in Huizen in mijn geval. Hopelijk hierna klaar, alhoewel ik er weinig vertrouwen in heb
[quote quote=18371635]
Ik heb de originele Opel firmware gebruikt. Ben benieuwd wat ze bij de dealer dan moeten doen qua software. Dealer vertelde mij dat zij alles openzetten op auto’s die ze afleveren.
Ben even langs de dealer gegaan. Als je het erover hebt, kijken ze alsof ze water zien branden. Ze weten het echt niet. Heb contact gehad met de Peugeot dealer of zij het zouden kunnen gezien het hetzelfde systeem is. Helaas niet. Normaal teken je daar een contract, die gaat naar de importeur en dan wordt aldaar het geactiveerd en kan je het in de auto activeren. Klopt ook wat je op de peugeot site leest, daar gaat het dus fout. Ik vermoed dat het probleem niet in de auto zit, maar bij de activatie bij Opel Connected Services. Klopt ook wel, omdat ik zie dat de auto verbinding maakt met PSA en ook antwoord krijgt, maar het niet geverifieerd krijgt.
kastje…muur….[/quote]
Ja helaas wel. Heel irritant ook. In principe zit ik nog binnen de 9 dagen die in de mail staat voor de activatie, hoop nog maar dat het opeens werkt :praying02:
[quote quote=18371630]Ik heb de originele Opel firmware gebruikt. Ben benieuwd wat ze bij de dealer dan moeten doen qua software. Dealer vertelde mij dat zij alles openzetten op auto’s die ze afleveren.[/quote]
Ben even langs de dealer gegaan. Als je het erover hebt, kijken ze alsof ze water zien branden. Ze weten het echt niet.
Heb contact gehad met de Peugeot dealer of zij het zouden kunnen gezien het hetzelfde systeem is. Helaas niet. Normaal teken je daar een contract, die gaat naar de importeur en dan wordt aldaar het geactiveerd en kan je het in de auto activeren. Klopt ook wat je op de peugeot site leest, daar gaat het dus fout. Ik vermoed dat het probleem niet in de auto zit, maar bij de activatie bij Opel Connected Services. Klopt ook wel, omdat ik zie dat de auto verbinding maakt met PSA en ook antwoord krijgt, maar het niet geverifieerd krijgt.
Contact gehad met Opel NL. Het klopt. De software moet door de dealer geverifieerd worden. Dus dat de auto contact maakt maar er niet doorheen komt klopt.
@Oscar, heb jij zelf de firmware geupdate met eventuele peugeot firmware of heb je nog de originele opel firmware?29 januari gaat ie naar de dealer, kunnen ze meteen de bestuurdersdeur voor de 3e keer weer goed ophangen…
[quote quote=18371622]Ik kwam deze tegen op het Peugeot forum, wellicht een idee? Ik ga het straks in ieder geval zelf ook eens proberen. http://peugeot-meeting.nl/forum/viewtopic.php?f=272&t=8280 Overigens schijnt er ook door de dealer nog een en ander geactiveerd te moeten worden. Die vraag staat nu uit bij de dealer.[/quote]
Ik hoor graag wat je dealer zeg! Ik ben zelf ook op zoektocht geweest. Als ik mijn telefoon verbindt verschijnt het wereldbolletje en kan ik de verificatie starten. Op mijn telefoon zie ik dat de hotspot draait. De auto probeert de verificatie te doen, maar springt dan een venster terug.
Ik heb net mijn Macbook als hotspot ingesteld zodat ik het verkeer over bluetooth kan afluisteren. Dan zie ik dat de auto verbinding probeert te maken met server 194.2.56.138:443. Een WHOIS op dat IP levert op dat deze uit Blagnac in Frankrijk komt met eigenaar Peugeot Citroen Automobile SA. Helaas is de data zelf encrypted, maar ik zie wel dat de auto antwoord krijgt op port 38131. Als ik de verificatie een aantal malen herhaal, steeds hetzelfde alleen het IP-adres waarmee die verbindt verandert een beetje (bijvoorbeeld 194.2.57.138), echter allemaal in de range van peugeot.
Vooralsnog mijn conclusie, een van de volgende problemen:
1. Server sided is mijn connected services nog niet geactiveerd waardoor hij niet verifieerd. –> Op het duitse Grandland Forum lijkt dit zo te zijn, daar is iemand waarbij het eerst nog niet werkt en een dag later na een mail opeens wel. (https://www.grandlandx-forum.de/index.php?thread/1446-onstar-opel-connect/&pageNo=2)
2. Bij de dealer moet nog iets getekend worden zoals bij peugeot ook moet? Maar daar hoor ik in dit topic verder niemand over, dus dat is vreemd.
3. De peugeot firmware is anders dan de Opel firmware waardoor hij naar de verkeerde server verbindt? Bij de mensen waarbij het werkt, hebben jullie de firmware van de Opel site of van de peugeot site?
Als ik op de connect website kijk staat er : IN AFWACHTING VAN IDENTIFICATIE. Ik snap niet goed wat dit inhoudt. Op de Engelse versie staat waiting for association. De lees meer knop eronder werkt niet. Op de Duitse connect website (kan je ook gewoon op inloggen), levert het een popup naar een niet werkende website op. Implementatie is niet helemaal jofel.
Ik blijf hoop houden
[quote quote=18371594]Tot nu toe nog geen succes bij mij. Opel NL gebeld maar die wisten ook niet direct hoe en wat. Wordt nog teruggebeld. Status op connect.opel.nl blijft onveranderd “wacht op identificatie”.[/quote]
Kan je ons op de hoogte houden? Ik loop tegen exact hetzelfde aan.
Ik denk dat we te vroeg zijn en dat er aan de kant van Opel eerst iets geactiveerd moet worden. Staat in mijn mail ook dat activatie negen dagen duurt. Dat zal die mail ook zijn die jij bedoelt vermoed ik. Ik wacht het gewoon maar even af. Iig wel al geupdate naar laatste firmware vanochtend
Wat gebeurt er als je op dat wereldbolletje drukt onder aangesloten services?
[quote quote=18371508]wat ik ook probeer: geen activatie mogelijk. Alles staat aan voor zover ik kan zien: bluetooth, tethering op iPhone, vinkje bij gegevens mobiel internet blijft aan staan. Als ik op het wereldbolletje klik dan gaat ie wel proberen te activeren maar de lijst blijft leeg. Status op website is “wachten op identificatie”. Iemand nog suggestie?[/quote]
Ik loop hier tegen hetzelfde aan. Grandland X van januari 2019, dus net na de Onstar varianten. Heb zojuist firmware geupdate, bluetooth hot spot aan op telefoon. Ik zie ook bovenin dat de hotspot blauw wordt, dus de auto probeert verbinding te maken. Als ik op het wereldbolletje druk: Verificatie bezig en dan knalt hij een venster terug.
In de myopel app staat onder connected services ook nog geen startdatum contract. Misschien moet eerst dat geactiveerd worden voordat de verificatie werkt? Heb het abonnement vannacht pas gestart, dus wacht deze week nog even af. In de bevestigingsmail staat ook: Uw abonnement zal binnen 9 dagen actief zijn. Bij frequent gebruik van uw voertuig, binnen een gebied dat gedekt wordt door mobiele telefonie providers, kan de activatie mogelijk eerder tot stand komen.
Die zullen tussen de 15.000 en 20.000 zijn. De vraag voor de 1.3 CDTI gaat voorlopig niet meer op. Er zou misschien sprake gaan zijn van het maken van meerdere km’s voor het werk, maar het is fiscaal veel voordeliger voor mij en even snel om het OV te pakken. Ik ben nog wel benieuwd naar de onderhoudsintervallen en prijzen van de 1.4 en 1.4 turbo! Weet iemand die?
Vanmiddag op de Loosdrechtdreef in Amsterdam Zuid-oost om ongeveer 15:15 een zwarte Corsa D OPC met een meisje achter het stuur. Bekende?!
Vandaag in hartje amsterdam een Pontiac Lemans:
Iemand van hier? (Aangezien het gewoon een amerikaanse kadett is :P)
Wie o wie haalde mij gisternacht rond half 12 in op de a73 net nadat we beiden vanaf Cuijk de snelweg opgingen? Het leek een lichtblauwe Tigra A (het was nogal donker) met volgens mij lexus achterlichten. ;)
Deze is al lang afgelopen jongens ;)
Ben het helemaal vergeten. Zal er zo snel mogelijk even naar kijken, heb het druk atm nl..
-
AuteurBerichten