Navi & Systeem updates

Forumindex Forums Modellen Grandland X Navi & Systeem updates

25 berichten aan het bekijken - 401 tot 425 (van in totaal 864)
  • Auteur
    Berichten
  • #18371720
    RonaldGLX
    Deelnemer
      Lid sinds:
      1 August 2019

      Als ik het goed heb zie je onder TomTom trafic een icoontje. Als je daar op klikt krijg je een ander menu en bij de onderste regel staat kaart info. Als je daar op drukt krijg je onder in je scherm een aantal knoppen te zien, waaronder het weer en benzinestations.

      #18371721
      RonaldGLX
      Deelnemer
        Lid sinds:
        1 August 2019

        Ik heb het al weer uit gezet. TomTom traffic start veel te traag op. Je ziet eigenlijk niet veel extra en ik vind het heel omslachtig om steeds de navigatie te updaten. Heb geen zin om elke keer een uur in de auto te gaan zitten terwijl we ook een heel goed werkend Android Auto hebben. En nu standaard aanwezig in Android 10 dus geen getop meer om hem te downloaden. Altijd up to date en compleet met flitsers. Bij aankomst ook gelijk een volle batterij in je telefoon. Ik vind het ook raar dat een normale TomTom wel zonder data live traffic heeft en dat ik in mijn auto data delen aan moet zetten.

        Moet wel zeggen dat ik de navigatie maar heel weinig gebruik anders zou ik er misschien wel tijd voor vrij maken. Ik laat het nu maar gewoon 1 keer per jaar bij de dealer doen als hij toch zijn beurt krijgt.

        #18371722
        Rob Van Der Voort
        Deelnemer
          Lid sinds:
          4 July 2018

          Gevonden! :good-job:

          #18371723
          Rob Van Der Voort
          Deelnemer
            Lid sinds:
            4 July 2018

            Overigens vind ik het updaten van de firmware en kaarten een crime. Vandaag gedaan en kreeg eerst veel foutmeldingen over de stick (geen media, niet compatibel met de hardware). Had het al opgegeven en ineens kan ik wel updaten.

            Tja ik gebruik ook waze. Maar voor kortere ritjes etc om dan de telefoon uit mijn zak te halen en aan te sluiten via USB-kabel vind ik niet handig. En ik vergeet mijn telefoon dan om mee te nemen (ik heb mijn telefoon in het bakje tussen de stoelen liggen via een verlengde USB-kabel).

            Dus het gebruik van beide systemen (opel en waze) vind ik handig. Vooral mijn vrouw die haar telefoon niet wilt aansluiten.

             

            #18371742
            mgoudapp
            Deelnemer
              Lid sinds:
              19 January 2020

              Ik ben nieuw op het forum omdat ik opzoek ben naar ervaringen mbt update van de navigatie. ‘Gelukkig’ ben ik niet de enige die hier tegen aan loopt.

              Op dit moment zegt mijn GLX ‘geen media’ op de usb stick. Even de beschrijving gelezen, loop ik al tegen het uitpakken aan van de bestanden. In de beschrijving wordt verwezen naar ‘winzip option’ expanded.Deze optie kan ik al niet vinden in de winzip voor macbook. Iemand idee waar deze ‘optie’ verborgen zit en of dit noodzakelijk is? Hopelijk is dit de ‘issue’.

              alvast bedankt.

              #18371744
              Airwave
              Deelnemer
                Lid sinds:
                10 December 2005

                [quote quote=18371742]Ik ben nieuw op het forum omdat ik opzoek ben naar ervaringen mbt update van de navigatie. ‘Gelukkig’ ben ik niet de enige die hier tegen aan loopt. Op dit moment zegt mijn GLX ‘geen media’ op de usb stick. Even de beschrijving gelezen, loop ik al tegen het uitpakken aan van de bestanden. In de beschrijving wordt verwezen naar ‘winzip option’ expanded.Deze optie kan ik al niet vinden in de winzip voor macbook. Iemand idee waar deze ‘optie’ verborgen zit en of dit noodzakelijk is? Hopelijk is dit de ‘issue’. alvast bedankt.[/quote]

                Heb je de stick lang genoeg er in laten zitten? De “Geen Media” melding is standaard. Als je hem laat zitten, dan krijg je melding over de update. Gewoon uitpakken met Finder zelf en op de stick zetten. Wel belangrijk is om met cleanmydrive even de USB stick erna op te schonen, dan haalt ie de .DS bestanden eraf. De auto geeft anders een foutmelding en update niet. Tot nu toe al meerdere updates op deze manier gedaan en nooit problemen gehad.

                #18371747
                mgoudapp
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  19 January 2020

                  Oké bedankt voor de tip! Ik ga het proberen. Maar hoe lang is lang?

                  #18371767
                  Airwave
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    10 December 2005

                    Gaat vrij rap hoor, niet langer dan een minuut iig.

                    Bij mij is overigens kaart 16.0 uit de My opel app verdwenen :unsure:

                    #18371774
                    Rob Van Der Voort
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      4 July 2018

                      Bij mij is 16.0 ook verdwenen in de app (ik heb 15.0 geïnstalleerd). Overigens heb ik hem wel gedownload. De site van connect is in onderhoud. Ik denk/hoop dat ze bezig zijn om eens op orde te brengen.

                      #18371780
                      FS
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        7 February 2019

                        waarom geeft Opel deze niet vrij

                        #18371795
                        caubo
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          14 November 2019

                          Ik geef het op. Firmware update lukt niet….. Kaarten update wel….. Ik had graag de update gehad van 20-01-2020 echter na 10 pogingen vind ik het goed geweest. Mocht nog iemand een goeie tip hebben dan ……
                          Mijn finale poging was.
                          -USB Stick geformatteerd
                          -Bestanden uitgepakt met Winzip (instelling volgens opgave ook ingesteld)
                          -Op de stick zowel in map als in root geprobeerd.

                          Helaas pindakaas.

                          #18371798
                          Rob Van Der Voort
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            4 July 2018

                            He Caubo, heb je ook de license gedownload en op de stick gezet? De onderstaande mappen moeten op de stick staan

                            Knipsel

                            #18371799
                            Marco69Moon65
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              4 August 2019

                              [quote quote=18371798]He Caubo, heb je ook de license gedownload en op de stick gezet? De onderstaande mappen moeten op de stick staan Knipsel

                              zo moet het idd en dan de updateinfo weghalen. Wel de code in de zelfgemaakte License map zetten.

                              #18371807
                              Jan Driebeen
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                9 February 2018

                                Ik gebruik 7zip op een windows10 laptop, werkt prima. Let ook op hoe je de map License / Lisence noemt, als deze naam niet goed wordt gespeld op de usb stick werkt de firmware update ook niet…De juiste naam is license. In deze map plaats je het key bestand. Een Duitse uitleg over de firmware update vind je hier

                                #18371817
                                caubo
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  14 November 2019

                                  :happy02: :yahoo: :applause01: :praying:

                                  Beste collega’s GLX rijder,

                                  Super bedankt voor jullie hulp. Het is gelukt. Code in License map zetten was “mijn” probleem. Bedankt dat jullie de moeite namen om mij op weg te helpen.

                                  Grz.

                                  #18371852
                                  mgoudapp
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    19 January 2020

                                    Weer een paar pogingen gedaan. Helaas zonder resultaat. Folder structuur aangehouden zoals op dit forum is aangegeven. Blijft meldingen geven ‘USB stick’ en ‘Geen media’. Enige wat ik me nog kan bedenken is het ‘formatteren’ van de usb stick op de macbook. Welke instellingen gebruiken jullie bij ‘partitioneren’?

                                     

                                    #18371853
                                    Jodokus
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      24 January 2020

                                      usbstick

                                      Ik heb de firmware geupgrade met bovenstaande map structuur
                                      License Key rechtstreeks in root. Niet in een mapje.

                                      #18371881
                                      rednas_3ssen
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        12 January 2019

                                        [quote quote=18371853]usbstick Ik heb de firmware geupgrade met bovenstaande map structuur License Key rechtstreeks in root. Niet in een mapje.[/quote]

                                         

                                        Gek is dat, bij mij werkte dat niet. Ik moest echt een mapje “license” aanmaken en daarin het license-key bestand plaatsen.

                                        #18371882
                                        rednas_3ssen
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          12 January 2019

                                          [quote quote=18371852]Weer een paar pogingen gedaan. Helaas zonder resultaat. Folder structuur aangehouden zoals op dit forum is aangegeven. Blijft meldingen geven ‘USB stick’ en ‘Geen media’. Enige wat ik me nog kan bedenken is het ‘formatteren’ van de usb stick op de macbook. Welke instellingen gebruiken jullie bij ‘partitioneren’?[/quote]

                                          De stick moet als FAT32 geformatteerd worden, niet als NTFS of ander soort bestandssysteem, wellicht is dat het verschil? Anders een andere USB stick proberen?

                                          (Ik heb geen Mac dus kan je niet helemaal precies zeggen hoe dat moet)

                                          #18371900
                                          RonaldGLX
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            1 August 2019

                                            Ik ga de firmware morgen proberen te updaten. Vandaag de navigatie gedaan en was het wel even zat om zo lang te wachten. Weet iemand wat er veranderd is?

                                            #18371913
                                            samson1955
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              16 February 2005

                                              Hoi, ik heb tot nu toe nog niet veel verschil gemerkt, naar mijn idee is ie iets sneller geworden met reageren op de touchscreen maar kan sugestie zijn van mij hoor, maar heb het eigelijk nog niet veel gebruikt, heb nu de versie 2020 erop staan. :good:

                                              #18371921
                                              RonaldGLX
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                1 August 2019

                                                Navigatie update is gisteren gelukt maar de firmware wil niet lukken.

                                                Map license aangemaakt en daar de sleutel in geplaatst. Ik heb nu dezelfde mappen als Gaudo.

                                                Krijg eerst de melding: Fout media . Geen media content op usb stick

                                                Vervolgens de melding: Versie incompatibel met de hardware.

                                                 

                                                Het lukt nu wel. De map license moest met kleine letters geschreven worden.

                                                #18371938
                                                MamR67598
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  16 January 2020

                                                  [quote quote=18371675]Hi Marcel, jouw verhaal komt me bekend voor. Zowel de firmware als de navigatie-software op 1 USB-stick zetten en updaten werkt niet. Alleen de firmware update wordt herkend en deze update is bij mij gelukt (duurt ca 30 minuten, stilstaande auto, motor aan laten). Dus heb ik van dezelfde stick de firmware software eraf gehaald en weer dezelfde USB-stick gebruikt. TIP: tussen de voorstoelen aan de achterkant zit bij de Ultimate ook een USB-ingang, die heb ik gebruikt en dat werkt ook. De navigatie software wordt dan wel herkend, maar heb wel enkele malen de USB-stick eruit en erin gedaan. De navigatie software werd gestart maar halverwege kreeg ik de melding dat de update werd gestopt omdat de navigatie nog actief was (dat was niet , dus waarom deze melding kwam is me nog steeds een raadsel). De volgende dag de auto gestart en naar mijn werk gereden. De USB-stick werd weer herkend en de navigatie software werd ge-update. Na ca 50 minuten was deze klaar, kon ik de navigatie weer gebruiken en had de laatste versie er op staan. Trial and error en vooral doorgaan. :wacko: Groeten, Peter[/quote]

                                                   

                                                  Ik had gisteren eindelijk tijd om even een ritje te maken die lang genoeg was. Inmiddels zag ik in de Opel App dat er weer een firmware update was (21.08.25.12_NAC-r0)…

                                                  Peter, bedankt voor de tips. De aanhouder wint inderdaad. Kaarten direct van 11 naar 16, duur 45 minuten. Firmware update 35 minuten. Ik heb een aantal dingen anders gedaan en hierbij voor iedereen even mijn bevindingen: (garantie tot aan de deur :cheers: )

                                                  – Voor Apple computer gebruikers: Ik had mijn USB stick in OSX Catalina geformatteerd via het Schijfhulpprogramma. Structuur: MS-DOS (FAT32) en Indeling: MBR (Hoofdopstartrecord). Dit zou goed moeten zijn, maar misschien was dit het probleem. Ik heb ook via Parallels nog Windows draaien en heb hem toen in Windows geformatteerd. Sindsdien geen problemen.

                                                  – Ik heb de USB poort achter gebruikt en niet die in het opbergvakje voor. Ook hiervan verwacht ik niet dat dit per se uitmaakt, maar het werkte wel. Scheelt ook nog geklooi want een USB stick in die voorste poort steken vind ik wat krap. Uiteraard heb je niets aan deze tip als je die 2e USB niet hebt.

                                                  -Als je je stick in de USB poort van de auto doet zegt het systeem eerst dat er geen media op staat (wat klopt). Je moet dan even wachten tot het systeem zegt dat er een update op de stick staat. Dit duurde bij mij soms iets van een halve minuut.

                                                  – Zorg bij de firmware update dat de License Key ook op de stick staat! Dus de “SWL” map en daarnaast los de Key. (Bij mij werkte dat zonder een speciale map aan te maken voor de Key).

                                                  – Zet de Kaartupdate niet op de zelfde stick als de Firmware update. Dit kan op zich ook niet omdat in beide gevallen de map ‘SWL” heet. Je hoeft natuurlijk niet per se 2 sticks te hebben. Dan moet je alleen tussendoor je stick wissen en daar de andere update opzetten.

                                                  – Ik heb beide updates rijdend kunnen uitvoeren zonder problemen. Zorg wel dat je weet hoe je moet rijden want je kunt de navigatie niet gebruiken.

                                                  – Als je het voor elkaar hebt gekregen dat het werkt, hou dan die USB stick apart speciaal voor deze updates. Dan hoef je niet meer na te denken over dat formatteren, maar gewoon de volgende keer de stick te wissen en de nieuwe update er op kopiëren…

                                                   

                                                  Schermafbeelding 2020-01-27 om 11.09.45

                                                  IMG_1087IMG_1088IMG_1089

                                                  #18372025
                                                  Airwave
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    10 December 2005

                                                    [quote quote=18371635]

                                                    Ik heb de originele Opel firmware gebruikt. Ben benieuwd wat ze bij de dealer dan moeten doen qua software. Dealer vertelde mij dat zij alles openzetten op auto’s die ze afleveren.

                                                    Ben even langs de dealer gegaan. Als je het erover hebt, kijken ze alsof ze water zien branden. Ze weten het echt niet. Heb contact gehad met de Peugeot dealer of zij het zouden kunnen gezien het hetzelfde systeem is. Helaas niet. Normaal teken je daar een contract, die gaat naar de importeur en dan wordt aldaar het geactiveerd en kan je het in de auto activeren. Klopt ook wat je op de peugeot site leest, daar gaat het dus fout. Ik vermoed dat het probleem niet in de auto zit, maar bij de activatie bij Opel Connected Services. Klopt ook wel, omdat ik zie dat de auto verbinding maakt met PSA en ook antwoord krijgt, maar het niet geverifieerd krijgt.

                                                    kastje…muur….[/quote]

                                                    Oscar heb je het inmiddels al opgelost? Ik eindelijk wel.

                                                    Vandaag moest hij naar de dealer voor het stellen van de deur. Heb aangedrongen dat ze er nog eens naar zouden kijken omdat op de website nog steeds wacht op identificatie stond, ze hebben een case ingeschoten naar Opel Nederland. Vanmiddag zag ik opeens dat de status op de website veranderd was (naar wacht op activatie). Net activatie nogmaals geprobeerd en het werkt :good: Ik zou je dealer dus vragen een case in te schieten naar Opel, zodat ze de identificatie door kunnen zetten.

                                                    Klopt ook wel dat ik wel kon zien dat de website met PSA website verbinding maakte, maar er niet doorkwam omdat Opel zijn zaakjes nog niet op orde had.

                                                    Voor de andere, er zijn dus verschillende statussen op de Opel Connect website. Als je inlogt in je account zie je dat staan.

                                                    Wacht op identificatie (waiting for association op de engelse website)–> Moet Opel Nederland oplossen. Van een Peugeot dealer begreep ik dat er bij hun een formulier ingevuld moet worden en daarmee wordt de identificatie afgerond worden. Opel heeft dit nog niet goed op orde, dus die moeten dit actief doen. De dealers hebben naar ik hoorde maar amper bijscholing gehad en die hebben geen idee wat er moet gebeuren, dus daar kan je niet van verwachten dat zij dit oplossen. Zij moeten blijkbaar met je VIN contact opnemen met Opel NL.

                                                    Wacht op activatie –> Naar de gegevens diensten in de auto gaan en dan de dienst activeren

                                                    Active –> Dienst geactiveerd in de auto.

                                                     

                                                     

                                                    #18372030
                                                    MamR67598
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      16 January 2020

                                                      Heel even nog een andere navigatie gerelateerde vraag:

                                                      Mijn navigatiebestemming is iedere keer als ik de auto heb afgezet weg. Hebben meer mensen hier last van of is dit normaal voor het navigatiesysteem van de GLX? Is dit misschien ergens in te stellen?

                                                      Vrij onhandig als je naar Zuid Frankrijk rijdt met 2 kinderen die iedere 1,5 uur moeten stoppen…. En dan dus iedere keer naar Menu>Mijn Bestemmingen>Recent te moet gaan om het overnachtingshotel terug te toveren….

                                                      Dan toch maar weer navigeren via Apple CarPlay…. Maar dan heb je die handige aanwijzingen op het info scherm voor je neus niet…. :help:

                                                    25 berichten aan het bekijken - 401 tot 425 (van in totaal 864)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.