Regensensor probleem .

Forumindex Forums Modellen Grandland X Regensensor probleem .

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #18401004
    Mario Steenvoorden
    Deelnemer
      Lid sinds:
      28 January 2017

      Hoi,

      mijn grandland heeft een regensensor. Zet je de hendel in de juiste stand dan werkt het, zet je de auto uit, en later (of de volgende keer) weer aan, dan staat de hendel nog steeds in de automatische stand, alleen wordt dat dus niet door de auto herkend. het daarvoor bestemde lampje blijft ook uit.
      Iemand een idee hoe dat op te lossen is?
      in de instellingen staat het aan, netzoals wissen bij achteruit rijden en dat doet de auto dus ook niet meer.

      Vr groet Mario

      #18401039
      RonaldGLX
      Deelnemer
        Lid sinds:
        1 August 2019

        Je moet de hendel altijd even 1 keertje heen en weer halen. Dan staat hij weer aan. Is ook aangegeven in de handleiding.

        Zal wel gedaan zijn zodat hij bij vorst niet gelijk gaat wissen en je ruitenwissers kapot gaan.

        #18401045
        Mario Steenvoorden
        Deelnemer
          Lid sinds:
          28 January 2017

          Ja, nu je dat zegt, moest ik dat bij mijn Astra ook doen..

           

          goh, grappig hoe je ineens een probleem kan zien wat er eigenlijk niet is 😂😂

          #18401117
          Airwave
          Deelnemer
            Lid sinds:
            10 December 2005

            Klopt, de implementatie door Opel is krom. Bij Peugeot en Citroen zet je de automatische stand aan of uit door een tikje naar beneden te doen (wat bij Opel eenmalig wissen is). Als het contact uit is geweest, staat hij dus automatisch uit. Bij Opel is het andersom en moet je hem dus echt uit en aan zetten nadat het contact uit is geweest. Snap echt niet waarom ze voor deze implementatie gekozen hebben, terwijl dat bij de andere PSA modellen prima werkt. Mijn Corsa-E doet hetzelfde.

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.