Groot licht assistent

Forumindex Forums Modellen Grandland X Groot licht assistent

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #18371748
    caubo
    Deelnemer
      Lid sinds:
      14 November 2019

      Beste,
      Zijn er meer mensen die hier last van hebben:

      1 a 2 keer per maand werkt de groot licht assistent niet. Ook het groene lampje met de A erin brand dan niet op het display…… Even gestopt en opnieuw gestart bracht geen oplossing. Vreemd genoeg werkte het de dag erna weer gewoon.

      #18371762
      OpelGLX2019
      Deelnemer
        Lid sinds:
        9 January 2020

        Vanmorgen had ik hier ook last van, vanmiddag werkte het weer. Heb de auto pas een week dus zal het in de gaten houden

        #18371766
        Airwave
        Deelnemer
          Lid sinds:
          10 December 2005

          Was het donker genoeg? Volgens mij moet aan verschillende dingen voldaan zijn voordat hij werkt. Dus donker genoeg, geen mistlampen aan, geen harde regen, raam schoon. Dacht ook als het te koud is dat hij niet aan gaat.

           

          Merk soms ook dat assist niet aan wil, maar dan is er een van voorgaande dingen aan de hand. Zodra dat niet meer is, dan werkt het normaal.

          #18371768
          Knutsel2
          Deelnemer
            Lid sinds:
            25 April 2018

            Klopt dat het vanmorgen niet geactiveerd werd want het was enigszins mistig en dan zou grootlicht averechts werken. Vanmiddag was de mist weg en dan wordt de grootlicht functie weer actief.

            #18371781
            FS
            Deelnemer
              Lid sinds:
              7 February 2019

              het groene lampje met de letter A moet altijd branden bij mij soms ook niet de software van Opel zijn te verbeteren maar doen er niets aan zelf het stop hulp

              werk maar af en toe

              #18371786
              jopsa
              Deelnemer
                Lid sinds:
                3 May 2019

                werkt bij mij altijd.  Je moet wel de automatische verlichting opstaan hebben. (naar links gedraaid dus)

                #18371810
                Airwave
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  10 December 2005

                  [quote quote=18371781]het groene lampje met de letter A moet altijd branden bij mij soms ook niet de software van Opel zijn te verbeteren maar doen er niets aan zelf het stop hulp werk maar af en toe[/quote]

                  Nee hoor, deze hoeft niet altijd te branden. Alleen als aan alle voorwaarden voldaan is. Maar als je bijvoorbeeld overdag je lampen aan gaan omdat het regent, dan blijft de assist uit. Als je in het donker je mist achterlicht aanzet, gaat de assist ook meteen uit. Logisch ook, want dan heb je er niets aan. Dus nee, de assist zal niet altijd aanstaan\branden.

                  Zelfde geldt voor start-stop, als er te veel verbruikers aanstaan of de temperatuur is te koud buiten, dan werkt deze ook niet.

                  #18371818
                  caubo
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    14 November 2019

                    Beste,
                    Bedankt voor jullie reacties. :toppie: :good-job:

                    In mijn situatie denk ik dat het de “lichte”mist was welke de grootlichtassistentie uitschakelde. :smiley-car:

                    Verder in het kader van RTFM:

                    De grootlichtassistentie schakelt automatisch op dimlicht over wanneer:
                    ● In stadsverkeer wordt gereden.
                    ● Camera detecteert dichte mist.
                    ● De mistlampen voor of achter zijn ingeschakeld.

                    Het groot licht wordt automatisch ingeschakeld bij een snelheid hoger dan 25 km/h. Het groot licht wordt uitgeschakeld bij een snelheid lager dan 15 km/h, maar de grootlichtassistentie blijft geactiveerd.

                    :bye: :bye: :bye:

                     

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.