Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
500 lijkt me wat veel voor velgen die rond de 500 nieuw kosten. Wel afhankelijk van de maat maar deze velgen zijn nieuw vrij goedkoop.
Als je dan toch nieuwe banden moet dan zou ik de velgen ook nieuw halen.@KadAstra-EF wrote:
Stappenmotor moet geheel sluiten als de motor uit is.
Het kan best zo zijn dat jouw toerental wat hoger is doordat de stappenmotor een hogere stand heeft dan zou moeten.Ik heb vorig jaar verschillende keren een stappenmotor in mn handen gehad, omdat ik dacht dat de stappenmotor kapot was.
Maar, ze waren wel allemaal dicht bij het demonteren. (motor was uit)Maar je moet ook de ECU als verdachte zien.
Mijn ouwe Kadett E draait stationair te laag (700 rpm) en daar kan zelfs een stappenmotor geen verandering in brengen.
Dit moet dus ergens in de computer/ECU zitten.Om de stappenmotor te reinigen kun je VEEL remmenreiniger gebruiken.
Rik :D
Er zit een klein gaatje in de banjobout die in het gasklephuis zit (van de gasklepverwarming) Als dat gaatje verstopt zit gaat ie ook erg langzaam draaien. Ik heb de mijne schoon gemaakt, en iets opgeboord en loopt sindsdien 1100 toeren stationair.
2 september 2016 om 15:14 In reactie op: Wat voor CIH blok is dit? (rdw afkeur advies gevraagd) #18323236Die bestaan nog.
Kan kloppen. De pomp draait zeer afhankelijk van de dynamo. Meestal merk je (bij de vectra c) pas dat de dynamo stuk gaat doordat de bekrachtiging begint te muiten.
30 augustus 2016 om 15:12 In reactie op: Wat voor CIH blok is dit? (rdw afkeur advies gevraagd) #18323231@jethro wrote:
@2000 wrote:
Stuur me even een pb voor details ;)
Daar ga je lelijk in de fout met die eerste regel, zeker als forum-moderator.
Dit is namelijk aanzetten tot een misdrijf.Had dat ff per pm gedaan. ;)
Maar zo openlijk, is vragen om …………………………
Je hebt gelijk :shock:
Liet me even gaan.Maar heb zelf het 1 en ander met de rdw gehad en weet een beetje hoe je met dit bijltje moet hakken.
De eisen verschillen zelfs per vestiging, maar goed, als de topicstarter meer wilt weten: stuur een pb :thumb29 augustus 2016 om 14:30 In reactie op: Wat voor CIH blok is dit? (rdw afkeur advies gevraagd) #18323229Stuur me even een pb voor details ;) .
Trouwens wel raar dat ze naar je tankdop kijken. Misschien dat ze verder kijken door de wokstatus, maar bij een gewone keuring kijken ze alleen naar het gene wat er is veranderd en het gewicht.
Die gaan eigenlijk nooit stuk. Raken wel erg vaak cq snel vervuild.
Nachtje in de remmenreiniger zetten, en dan schoon spoelen doet wonderen.2013 :shock: Zijn huis zal i.i.g. wel af zijn :jerry
Gewoon monteren zoals je gewent ben. Daarna d.m.v. de nokkenas verstelling alles exact op tijd zetten. Er van overtuigd dat alles daadwerkelijk op tijd staat? Dan VOORZICHTIG de krukas een paar keer rond draaien met een sleutel op de krukasbout. Loopt alles vrij: niks aan de hand.
Ik zou wel het bdp opnieuw bepalen.@koen_teepen wrote:
Ben ik weer,
Als we de slang van de stappenmotor naar luchtinlaat dicht knijpen, dan loopt hij perfect. 900 toeren en mooi constant.
???Ik kan me vergissen maar volgens mij moet is dan uitvallen. Zou betekenen dat er ergens een lek zit.
De slang die naar de stappenmotor gaat dicht knijpen. Valt ie uit, dan heb je i.i.g. geen lekkage in het traject ervoor.
Bij mij heb ik het gaatje wat in het gasklephuis (de banjobout voor gasklepverwarming) zit iets op geboord, sindsdien loopt ie 1100 toeren stationair.Ik weet het, topicstarter doet het eigenlijk alleen goed (of niet ;) ) vandaar de verwarring.
Zier er goed uit, maar waarom? Oude blok niet naar je zin?
De zij airbag is er niet uit gekomen?
@Misiu wrote:
Ben benieuwd wat zo’n 150pk op een voertuig met het streefgewicht gaat doen van 600kg ^_^
Weet je toevallig wat er aan zo’n blok nog hangt wat betreft sensoren? Sowieso lambda, maar verder?Lambda, hall, krukas, klop, gaskleppositie, lmm, water temp, en bij de motronic 2.8 inkomende lucht temp
@Misiu wrote:
Ik weet bijvoorbeeld dat ik niet zomaar een motor uit een Astra H kan trekken en gebruiken, omdat er een aardig spinnenweb aan computers aan hangt. En het gaat een FWD blok en bak worden in een RWD auto. Kortom; de motor boven de achteras hangen.
Dan zou ik een c20xe nemen. Heeft maar 3 a 4 draden nodig om te lopen, standaard 150 pk, te betalen en vrij sterke motor met aardig wat mogelijkheden om verder te tunen.
1 augustus 2016 om 22:25 In reactie op: 16 kleppers projecten topic : d kadett station gte #17370743Ik vind ‘m prachtig!
Gelieve eerst te informeren wat de kosten zijn alvorens bedragen te vermelden ;)
Een revisie is er al vanaf €700,- (das dus 550 minder :wub )Vr Gr. Achterasrevisie.nl
Voor de duidelijkheid: ik zie jou als één van de weinige assen experts, en daar mag best een prijskaartje aan hangen. Je zegt zelf vanaf………. Dus als je alles laat doen dan zit je er niet ver vanaf lijkt me.
Dat valt mij erg mee. 2500 euro voor een nieuw blok incl. turbo, gasklep en spruitstukken.
Ik vind het knap. :thumbup
Op 1 keer de ketting na rijden wij al 130.000 probleem loze km’s. Fijne motor die wel (vanaf 67.000) een slokje olie lust.
@rickfromlimburg wrote:
Zojuist gemeten (ja met GPS) de mijne maakt 3700 toeren bij 120km/h. Best zonde van de nieuwe motor, en de brandstofmeter. 130 is dus nog meer toeren. Maar hoe duur zou dit ongeveer zijn, om dit in te laten bouwen, kben een student, en ik heb wel meetklokken en shims thuis liggen, maar ik weet er het fijne niet vanaf. Ik vrees dat dat een dure vervanging is. En wie van onze lieve forumleden weet nog een leuke 3.44 overbrenging te liggen? Misschien dat slijmen resultaat heeft XD
Even contact zoeken met achterasrevisie.nl. Ik vermoed dat het overzetten van het diff en revisie van het as (Want je bent toch bezig) snel richting de 1250 euro gaat.
Er zitten hier techneuten die het ook kunnen….maar wie ook weer?Ook ik zit met dezelfde bak en achteras op die toeren. Vind het verbruik wel mee vallen. Met de oude 2.4 zat ik op 1 op 5, met de c20xe nu 1 op 9 (vermoedelijk, nooit echt gemeten)
reactie weg?
-
AuteurBerichten