Stappenmotor c20xe helemaal sluiten?

Forumindex Forums Modellen Kadett Stappenmotor c20xe helemaal sluiten?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17277573
    koen_teepen
    Deelnemer
      Lid sinds:
      25 January 2016

      Hoi,
      Moet een stappenmotor helemaal sluiten wanneer deze gedemonteerd is? Die van mij blijft op z’n 2mm open staan.
      Ik denk dat dit het probleem is dat mijn gsi stationair 1400 toeren loopt.

      Alvast bedankt voor de hulp

      #18324076
      gerben rsv
      Deelnemer
        Lid sinds:
        10 October 2011

        Nee. Als hij helemaal sluit krijgt de motor geen lucht meer. Evt reinigen wil weleens helpen. Let op de schuif draait naar de opening toe ( sluit dus af ) verdraaien kan ,maar alleen met gereedschap van plastic of hout geen scherpe dingen gebruiken!!

        #18324077
        KadAstra-EF
        Deelnemer
          Lid sinds:
          24 July 2010

          Stappenmotor moet geheel sluiten als de motor uit is.
          Het kan best zo zijn dat jouw toerental wat hoger is doordat de stappenmotor een hogere stand heeft dan zou moeten.

          Ik heb vorig jaar verschillende keren een stappenmotor in mn handen gehad, omdat ik dacht dat de stappenmotor kapot was.
          Maar, ze waren wel allemaal dicht bij het demonteren. (motor was uit)

          Maar je moet ook de ECU als verdachte zien.

          Mijn ouwe Kadett E draait stationair te laag (700 rpm) en daar kan zelfs een stappenmotor geen verandering in brengen.
          Dit moet dus ergens in de computer/ECU zitten.

          Om de stappenmotor te reinigen kun je VEEL remmenreiniger gebruiken.

          Rik :D

          #18324078
          2000
          Moderator
            Lid sinds:
            30 June 2004

            @KadAstra-EF wrote:

            Stappenmotor moet geheel sluiten als de motor uit is.
            Het kan best zo zijn dat jouw toerental wat hoger is doordat de stappenmotor een hogere stand heeft dan zou moeten.

            Ik heb vorig jaar verschillende keren een stappenmotor in mn handen gehad, omdat ik dacht dat de stappenmotor kapot was.
            Maar, ze waren wel allemaal dicht bij het demonteren. (motor was uit)

            Maar je moet ook de ECU als verdachte zien.

            Mijn ouwe Kadett E draait stationair te laag (700 rpm) en daar kan zelfs een stappenmotor geen verandering in brengen.
            Dit moet dus ergens in de computer/ECU zitten.

            Om de stappenmotor te reinigen kun je VEEL remmenreiniger gebruiken.

            Rik :D

            Er zit een klein gaatje in de banjobout die in het gasklephuis zit (van de gasklepverwarming) Als dat gaatje verstopt zit gaat ie ook erg langzaam draaien. Ik heb de mijne schoon gemaakt, en iets opgeboord en loopt sindsdien 1100 toeren stationair.

            #18342979
            koen_teepen
            Deelnemer
              Lid sinds:
              25 January 2016

              Idd banjo bout schoongemaakt, en dat ging niet heeel erg gemakkelijk, nu loopt hij weer netjes

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.