2000

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 3,669)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Replica Bbs #18329890
    2000
    Moderator
      Lid sinds:
      30 June 2004

      500 lijkt me wat veel voor velgen die rond de 500 nieuw kosten. Wel afhankelijk van de maat maar deze velgen zijn nieuw vrij goedkoop.
      Als je dan toch nieuwe banden moet dan zou ik de velgen ook nieuw halen.

      In reactie op: Stappenmotor c20xe helemaal sluiten? #18324078
      2000
      Moderator
        Lid sinds:
        30 June 2004

        @KadAstra-EF wrote:

        Stappenmotor moet geheel sluiten als de motor uit is.
        Het kan best zo zijn dat jouw toerental wat hoger is doordat de stappenmotor een hogere stand heeft dan zou moeten.

        Ik heb vorig jaar verschillende keren een stappenmotor in mn handen gehad, omdat ik dacht dat de stappenmotor kapot was.
        Maar, ze waren wel allemaal dicht bij het demonteren. (motor was uit)

        Maar je moet ook de ECU als verdachte zien.

        Mijn ouwe Kadett E draait stationair te laag (700 rpm) en daar kan zelfs een stappenmotor geen verandering in brengen.
        Dit moet dus ergens in de computer/ECU zitten.

        Om de stappenmotor te reinigen kun je VEEL remmenreiniger gebruiken.

        Rik :D

        Er zit een klein gaatje in de banjobout die in het gasklephuis zit (van de gasklepverwarming) Als dat gaatje verstopt zit gaat ie ook erg langzaam draaien. Ik heb de mijne schoon gemaakt, en iets opgeboord en loopt sindsdien 1100 toeren stationair.

        In reactie op: Wat voor CIH blok is dit? (rdw afkeur advies gevraagd) #18323236
        2000
        Moderator
          Lid sinds:
          30 June 2004

          Die bestaan nog.

          In reactie op: stuurbekrachtiging bonkt #18324355
          2000
          Moderator
            Lid sinds:
            30 June 2004

            Kan kloppen. De pomp draait zeer afhankelijk van de dynamo. Meestal merk je (bij de vectra c) pas dat de dynamo stuk gaat doordat de bekrachtiging begint te muiten.

            In reactie op: Wat voor CIH blok is dit? (rdw afkeur advies gevraagd) #18323231
            2000
            Moderator
              Lid sinds:
              30 June 2004

              @jethro wrote:

              @2000 wrote:

              Stuur me even een pb voor details ;)

              Daar ga je lelijk in de fout met die eerste regel, zeker als forum-moderator.
              Dit is namelijk aanzetten tot een misdrijf.

              Had dat ff per pm gedaan. ;)

              Maar zo openlijk, is vragen om …………………………

              Je hebt gelijk :shock:
              Liet me even gaan.

              Maar heb zelf het 1 en ander met de rdw gehad en weet een beetje hoe je met dit bijltje moet hakken.
              De eisen verschillen zelfs per vestiging, maar goed, als de topicstarter meer wilt weten: stuur een pb :thumb

              In reactie op: Wat voor CIH blok is dit? (rdw afkeur advies gevraagd) #18323229
              2000
              Moderator
                Lid sinds:
                30 June 2004

                Stuur me even een pb voor details ;) .

                Trouwens wel raar dat ze naar je tankdop kijken. Misschien dat ze verder kijken door de wokstatus, maar bij een gewone keuring kijken ze alleen naar het gene wat er is veranderd en het gewicht.

                In reactie op: Vectra i500 station #18325112
                2000
                Moderator
                  Lid sinds:
                  30 June 2004

                  @warhamstr wrote:

                  X30XE nokkenstokken er in, dan heb je ook een i500

                  Ecu is toch ook anders?

                  In reactie op: Sluiten van stappenmotor c20xe #18325338
                  2000
                  Moderator
                    Lid sinds:
                    30 June 2004

                    Die gaan eigenlijk nooit stuk. Raken wel erg vaak cq snel vervuild.
                    Nachtje in de remmenreiniger zetten, en dan schoon spoelen doet wonderen.

                    In reactie op: het kadett400 project #17596574
                    2000
                    Moderator
                      Lid sinds:
                      30 June 2004

                      2013 :shock: Zijn huis zal i.i.g. wel af zijn :jerry

                      In reactie op: CIH zonder distributieketting #18325411
                      2000
                      Moderator
                        Lid sinds:
                        30 June 2004

                        Gewoon monteren zoals je gewent ben. Daarna d.m.v. de nokkenas verstelling alles exact op tijd zetten. Er van overtuigd dat alles daadwerkelijk op tijd staat? Dan VOORZICHTIG de krukas een paar keer rond draaien met een sleutel op de krukasbout. Loopt alles vrij: niks aan de hand.
                        Ik zou wel het bdp opnieuw bepalen.

                        In reactie op: Sluiten van stappenmotor c20xe #18325336
                        2000
                        Moderator
                          Lid sinds:
                          30 June 2004

                          @koen_teepen wrote:

                          Ben ik weer,
                          Als we de slang van de stappenmotor naar luchtinlaat dicht knijpen, dan loopt hij perfect. 900 toeren en mooi constant.
                          ???

                          Ik kan me vergissen maar volgens mij moet is dan uitvallen. Zou betekenen dat er ergens een lek zit.

                          In reactie op: Sluiten van stappenmotor c20xe #18325324
                          2000
                          Moderator
                            Lid sinds:
                            30 June 2004

                            De slang die naar de stappenmotor gaat dicht knijpen. Valt ie uit, dan heb je i.i.g. geen lekkage in het traject ervoor.
                            Bij mij heb ik het gaatje wat in het gasklephuis (de banjobout voor gasklepverwarming) zit iets op geboord, sindsdien loopt ie 1100 toeren stationair.

                            In reactie op: Mijn Saabscona-B 400R #17566701
                            2000
                            Moderator
                              Lid sinds:
                              30 June 2004

                              Ik weet het, topicstarter doet het eigenlijk alleen goed (of niet ;) ) vandaar de verwarring.

                              In reactie op: Mijn Saabscona-B 400R #17566699
                              2000
                              Moderator
                                Lid sinds:
                                30 June 2004

                                Zier er goed uit, maar waarom? Oude blok niet naar je zin?

                                In reactie op: Kimmiej’s Vectra C Sedan 2.2 (Rebuild) #18248673
                                2000
                                Moderator
                                  Lid sinds:
                                  30 June 2004

                                  De zij airbag is er niet uit gekomen?

                                  In reactie op: Motorkeuze zelfbouw-auto #18324162
                                  2000
                                  Moderator
                                    Lid sinds:
                                    30 June 2004

                                    @Misiu wrote:

                                    Ben benieuwd wat zo’n 150pk op een voertuig met het streefgewicht gaat doen van 600kg ^_^
                                    Weet je toevallig wat er aan zo’n blok nog hangt wat betreft sensoren? Sowieso lambda, maar verder?

                                    Lambda, hall, krukas, klop, gaskleppositie, lmm, water temp, en bij de motronic 2.8 inkomende lucht temp

                                    In reactie op: Motorkeuze zelfbouw-auto #18324157
                                    2000
                                    Moderator
                                      Lid sinds:
                                      30 June 2004

                                      @Misiu wrote:

                                      Ik weet bijvoorbeeld dat ik niet zomaar een motor uit een Astra H kan trekken en gebruiken, omdat er een aardig spinnenweb aan computers aan hangt. En het gaat een FWD blok en bak worden in een RWD auto. Kortom; de motor boven de achteras hangen.

                                      Dan zou ik een c20xe nemen. Heeft maar 3 a 4 draden nodig om te lopen, standaard 150 pk, te betalen en vrij sterke motor met aardig wat mogelijkheden om verder te tunen.

                                      In reactie op: 16 kleppers projecten topic : d kadett station gte #17370743
                                      2000
                                      Moderator
                                        Lid sinds:
                                        30 June 2004

                                        Ik vind ‘m prachtig!

                                        In reactie op: C1 Kadett differentieel #18320984
                                        2000
                                        Moderator
                                          Lid sinds:
                                          30 June 2004

                                          Gelieve eerst te informeren wat de kosten zijn alvorens bedragen te vermelden ;)
                                          Een revisie is er al vanaf €700,- (das dus 550 minder :wub )

                                          Vr Gr. Achterasrevisie.nl

                                          Voor de duidelijkheid: ik zie jou als één van de weinige assen experts, en daar mag best een prijskaartje aan hangen. Je zegt zelf vanaf………. Dus als je alles laat doen dan zit je er niet ver vanaf lijkt me.

                                          In reactie op: distributieketting versprongen #18323292
                                          2000
                                          Moderator
                                            Lid sinds:
                                            30 June 2004

                                            Dat valt mij erg mee. 2500 euro voor een nieuw blok incl. turbo, gasklep en spruitstukken.

                                            In reactie op: Rol centrum correctie #18180713
                                            2000
                                            Moderator
                                              Lid sinds:
                                              30 June 2004

                                              Ik vind het knap. :thumbup

                                              In reactie op: Kwaliteit 2.2 benzine motor #18321788
                                              2000
                                              Moderator
                                                Lid sinds:
                                                30 June 2004

                                                Op 1 keer de ketting na rijden wij al 130.000 probleem loze km’s. Fijne motor die wel (vanaf 67.000) een slokje olie lust.

                                                In reactie op: C1 Kadett differentieel #18320977
                                                2000
                                                Moderator
                                                  Lid sinds:
                                                  30 June 2004

                                                  @rickfromlimburg wrote:

                                                  Zojuist gemeten (ja met GPS) de mijne maakt 3700 toeren bij 120km/h. Best zonde van de nieuwe motor, en de brandstofmeter. 130 is dus nog meer toeren. Maar hoe duur zou dit ongeveer zijn, om dit in te laten bouwen, kben een student, en ik heb wel meetklokken en shims thuis liggen, maar ik weet er het fijne niet vanaf. Ik vrees dat dat een dure vervanging is. En wie van onze lieve forumleden weet nog een leuke 3.44 overbrenging te liggen? Misschien dat slijmen resultaat heeft XD

                                                  Even contact zoeken met achterasrevisie.nl. Ik vermoed dat het overzetten van het diff en revisie van het as (Want je bent toch bezig) snel richting de 1250 euro gaat.
                                                  Er zitten hier techneuten die het ook kunnen….maar wie ook weer?

                                                  In reactie op: C1 Kadett differentieel #18320973
                                                  2000
                                                  Moderator
                                                    Lid sinds:
                                                    30 June 2004

                                                    Ook ik zit met dezelfde bak en achteras op die toeren. Vind het verbruik wel mee vallen. Met de oude 2.4 zat ik op 1 op 5, met de c20xe nu 1 op 9 (vermoedelijk, nooit echt gemeten)

                                                    In reactie op: C20xe in Rekord C (tips) #18320492
                                                    2000
                                                    Moderator
                                                      Lid sinds:
                                                      30 June 2004

                                                      reactie weg?

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 3,669)